Jippie hoe gaat het vandaag?
Zat nog te denken dat je misschien zou kunnen vragen aan (schoon)ouders of ze bij jullie thuis kunnen helpen. Mijn moeder zou er niet om staan te springen, want die heeft de kinderen het liefst bij jaar thuis zodat ze zelf nog wat kan doen, maar voor mij schoonmoeder zou het geen probleem zijn en die zou nog even het huis poetsen als ik het zou vragen. Als ze bij jou in huis zijn heb je misschien wel wat minder privacy, maar heb je wel je kinderen steeds bij je en kun jij troosten, verhaaltjes voorlezen etc... Zij kunnen dan helpen met tillen, huishouden, boodschappen etc...
Kan me voorstellen dat je het naar vind als je ziet dat je zoontje er moeite mee heeft en onzeker wordt. Hier natuurlijk helemaal geen vergelijkbare situatie, maar wel een zoontje dat af en toe laat merken dat hij het toch ook best wel moeilijk vindt door hard te huilen en zijn mama te roepen vanuit bed. Ik probeer hem steeds uit te leggen wat er gebeurt en herhaal heel vaak hoeveel we van hem houden... Hoop dat hij het begrijpt