April 2021 uitgerekend

@babymommaaa sommige slaapjes gaan inderdaad moeizamer dan andere. Alsof ze een speciale sensor hebben zodra je in de buurt van het bedje komt haha. Soms ben ik ook alleen maar aan het troosten tussen twee voedingen in. Ik leg hem in ieder geval in bed als hij rustig is en als hij daarna gaat huilen probeer ik hem zoveel mogelijk in bed te troosten door op zn buikje te wrijven en shh geluiden te maken op een lieve manier, niet zo van shhh stil jij haha. En als die echt overstuur is dan pak ik hem wel en hou ik hem buik tegen buik vast en wieg hem zachtjes van boven naar beneden zeg maar. Als die weer rustig is dan weer proberen om in bed te leggen. Maar soms lukt het ook gewoon echt niet hoor en dan hou ik hem bij me in bijv de draagzak/doek zodat ik mn handen vrij heb of als het avond is en mijn dochter al slaapt gewoon samen op bed.
 
@Esthy wat snel resultaat van de osteopaat zeg! Ik heb er eentje in de buurt gemaild met de vraag of ze reflux klachten, overstrekken en voorkeursligging kan verminderen/verhelpen. Had op internet verschillende verhalen gelezen dat dat zou kunnen helpen.
 
Hoi hoi,

Alles weer even bijgelezen en nu wat antwoorden op jullie vragen. In het ziekenhuis werken ze met de methode van Harvey karp.
https://www.oudersvannu.nl/baby/opvoeden/harvey-karp-methode/
Je kunt ook even googlen. Kost wel veel geduld en tijd want je moet dit blijven herhalen als het niet lukt. Hand op zijn hoofdje en zachtjes met je duim boven zijn hoofd masseren geeft ook rust.
Helaas hier nog een onrustig kind en slaapt dus heel vaak van fles tot fles niet of alleen op mijn been met mijn pink in zijn mond. We gaan nu een inbakerzak proberen en eventueel een slaapblok. We weten niet of hij nou last van krampen heeft of van reflux of van de nasleep van het virus.

Wij zijn bij de oudste met 4 weken bij de osteopaat geweest en nu met de jongste vorige week. Allebei voor darmkrampeb en spugen. Ik vind het wel een soort zweverig en moet zeggen de oudste sliep wel na dat bezoek dus door met zijn 5 weken. Nu kan ik het nog niet echt zien, want hij werd gelijk ziek dusja..

Ik ben vandaag ook overgegaan naar 6 flessen van 120 met de scheppen. 2 normale Kruidvat en 2 forte scheppen en dan beetje Johannes broodpitmeel. Hoop dat de nachten door 6 flessen ook wat beter gaan.
 
@jippie ik ga morgen als ik wat frisser en fruitiger ben dan om tijdens dit nachtelijke tijdstip eens even die methode bekijken.


Bedankt voor je ervaring van de osteopaat, hoeveel behandelingen had jij bij je oudste gedaan daarvoor?


Hoe ga jij naar 6 flessen eigenlijk? Sinds week 3 bieden wij al 120/4 aan omdat we merkten dag hij gewoon erge honger had maar zitten nog wel op 7 flessen. Ik weet even niet meer hoe dat bij de oudste ging maar dacht dat je kindje uiteindelijk zelf meer tijd er tussen laat zodat een fles komt te vervallen toch? Of doen jullie dat anders?
 
De oudste had 1.5 behandeling nodig. Halverwege zei hij dat alles in orde was en dat betaal je maar een halve behandeling. Nu over 2 weken de 2e afspraak staan. Wij krijgen een deel vergoed trouwens.

Nou met de voeding gisteren gewoon gerekt. Even een beetje afzien. Maar s middags redde hij het niet dus heb toen nog 60 tussendoor gegeven. Hoop dat dit vandaag niet nodig is.
Moet zeggen we hadden nu ineens een goede nacht. Of het door die zak kwam ipv een doek of doordat hij zo moe was... maar goed. Hij kreeg 23.30 een fles en kwam toen pas 4.45 weer en vanochtend om half 10 weer dus dan zit je al verder op de dag waardoor 6 flessen makkelijker gaat.
Hij is vandaag ook al een stuk relaxter en huilt veel minder.
Die methode stappen pas je alleen toe als hij na het inbakeren en wegleggen onrustig is.
 
Ik heb voor morgen een intake geboekt bij een osteopaat, jullie ervaringen klinken positief en ben erg benieuwd naar haar bevindingen. Onze verzekering vergoed dit helaas niet, maar goed als ze echt een aantal klachten kan verminderen/verhelpen dan vind ik dat niet zo erg.
 
Hi! Bij mijn oudste ben ik naar een fysio geweest omdat hij een voorkeurshouding had. We merken dat de jongste nu ook een voorkeurshouding heeft naar rechts. Zijn er nu vroeg bij dus draaien elke keer zijn hoofd naar links. Als het zo blijft ga ik ook even kijken voor een afspraak bij een fysio of ostheopaat. verder drinkt hij heel goed. Ik heb nieuwe dr Browns flessen met brede hals, daar drinkt hij heel goed uit maar af en toe lekt een fles. even in de gaten houden of het vaker gebeurd en anders toch een alternatief vinden. Hij weegt inmiddels 4850 gram en is 57,8 cm bij 5 weken. We mochten dus ook ophogen naar 150 ml en 5 schepjes. Hij dronk eerst nog niet alles op maar de laatste 2 x bijna lege fles. Dat zou top zijn met het oog op doorslapen binnenkort. Mijn oudste sliep met 9 weken door. Zou nu nog niet helemaal kunnen voorstellen dat hij over 4 weken al doorslaapt, maar zou heerlijk zijn.
Verder merk ik ‘s nachts dat ik hem af en toe naast me laat slapen, dan is hij zo veel rustiger. Co sleeper is blijkbaar al te ver weg.. zucht haha. Maar zorg dan wel dat er geen dekens in zijn gezicht oud kunnen komen.

Overdag ben ik nog helemaal niet begonnen met slaaptraining in zijn eigen bedje. Hij slaapt nu beneden in een wiegje of in het babynestje. Voor de slaaptraining wil ik me iig gaan verdiepen in het slaap/wakker ritme wat je kan aanhouden en verder regelmaat en routine. En niet met de fles in slaap laten vallen, dat deden we bij de eerste en dat was echt heel onhandig. Ik denk dat ik hier binnen 2 weken ong mee ga starten.

@babymommaa laten huilen op deze leeftijd zou ik persoonlijk nog niet doen, als ze nu huilen doen ze dat met een reden en hebben ze jouw troost nodig. Er komt een moment dat het wel ‘waardevol’ kán zijn om ze eventjes te laten huilen voor het inslapen, maar dat is echt pas op latere leeftijd en als je je kindje echt door en door kent.

Vervelend van de reflux klachten. Bij mijn oudste was boeren echt essentieel en ook lang rechtop houden en rechtop voeden (tegen je opgetrokken benen aan). Een andere fles of andere voeding zou ook kunnen helpen. En idd altijd goed om even te laten checken Bij een fysio of ostheopaat.






 
En @jasmijn had jij het over een klakkend geluid tijdens het drinken? Een vriendin van mij ervaarde hetzelfde met haar kindje en zijn tong en lipriempje bleken te kort. Die heeft ze laten klieven en toen dronk hij veel rustiger en zonder het klakkende geluid. Miss even de moeite waard om het bij je zoontje te checken.

Fijne avond/nacht allemaal :).
 
Terug
Bovenaan