Hi! Bij mijn oudste ben ik naar een fysio geweest omdat hij een voorkeurshouding had. We merken dat de jongste nu ook een voorkeurshouding heeft naar rechts. Zijn er nu vroeg bij dus draaien elke keer zijn hoofd naar links. Als het zo blijft ga ik ook even kijken voor een afspraak bij een fysio of ostheopaat. verder drinkt hij heel goed. Ik heb nieuwe dr Browns flessen met brede hals, daar drinkt hij heel goed uit maar af en toe lekt een fles. even in de gaten houden of het vaker gebeurd en anders toch een alternatief vinden. Hij weegt inmiddels 4850 gram en is 57,8 cm bij 5 weken. We mochten dus ook ophogen naar 150 ml en 5 schepjes. Hij dronk eerst nog niet alles op maar de laatste 2 x bijna lege fles. Dat zou top zijn met het oog op doorslapen binnenkort. Mijn oudste sliep met 9 weken door. Zou nu nog niet helemaal kunnen voorstellen dat hij over 4 weken al doorslaapt, maar zou heerlijk zijn.
Verder merk ik ‘s nachts dat ik hem af en toe naast me laat slapen, dan is hij zo veel rustiger. Co sleeper is blijkbaar al te ver weg.. zucht haha. Maar zorg dan wel dat er geen dekens in zijn gezicht oud kunnen komen.
Overdag ben ik nog helemaal niet begonnen met slaaptraining in zijn eigen bedje. Hij slaapt nu beneden in een wiegje of in het babynestje. Voor de slaaptraining wil ik me iig gaan verdiepen in het slaap/wakker ritme wat je kan aanhouden en verder regelmaat en routine. En niet met de fles in slaap laten vallen, dat deden we bij de eerste en dat was echt heel onhandig. Ik denk dat ik hier binnen 2 weken ong mee ga starten.
@babymommaa laten huilen op deze leeftijd zou ik persoonlijk nog niet doen, als ze nu huilen doen ze dat met een reden en hebben ze jouw troost nodig. Er komt een moment dat het wel ‘waardevol’ kán zijn om ze eventjes te laten huilen voor het inslapen, maar dat is echt pas op latere leeftijd en als je je kindje echt door en door kent.
Vervelend van de reflux klachten. Bij mijn oudste was boeren echt essentieel en ook lang rechtop houden en rechtop voeden (tegen je opgetrokken benen aan). Een andere fles of andere voeding zou ook kunnen helpen. En idd altijd goed om even te laten checken Bij een fysio of ostheopaat.