April 2021 uitgerekend

@jippie kan me voorstellen dat het lastig is om je oudste bij anderen te laten en je lichamelijk en emotioneel op bent. Het is ook niet niks de gebeurtenissen die nu achter elkaar gekomen zijn bij jullie. Had ik het goed gelezen dat je man 2 maanden niets kan/mag? En hoe vind je oudste het zelf om uit logeren te gaan? Vindt hij het net zo vervelend als jij of is hij daar wel op zn gemak dat hij dat leuk vindt?
 
@Esthy: ik zal die ergococoon eens opzoeken.. dankjewel voor de tips!
@Jasmijn: ik heb twee draagdoeken besteld, moet ze nog uitproberen. Vind het wel een heel gedoe als ik dat zo zie, maar dat kan ook een kwestie van gewenning zijn natuurlijk..
@Jippie: de 'Harvey Karp' methode heb ik idd over gelezen. Ik denk dat iedereen wel iets van die stapjes toe past, maar het is even je eigen weg vinden denk ik.. Ieder kind is natuurlijk anders.
@Liza: ik heb het natuurlijk wel over laten huilen voor even, niet voor straf of voor uren. In de nacht pakken we haar uiteraard meteen op. Overdag laten we haar soms even 5/10 minuten. Het ligt ook heel erg aan het soort huiltje natuurlijk. Eerst doen we de basic checks zoals de luier, boertjes, pijntjes enz.
 
Ik denk dat ik voor het eerst weer ongesteld ben geweest. Het was heeel kort, maar twee dagen en was hele donkerbruine afscheiding in plaats van ongesteldheidsbloed zeg maar. De hoeveelheid was wel meer dan hoe mn afscheiding normaal is waardoor ik dus het vermoeden heb dat ik ongesteld was.


Heb dinsdag telefonisch mijn nacontrole met de verloskundige, zal het dan ook wel even aan haar vragen wat zij denk dat het was.


Een van jullie ook al het idee dat jullie ongesteld zijn geweest? (Het is nu 6 weken na de bevalling)
 
Jasmijn ze hadden in t ziekenhuis gezegd dat hij wel 2 maanden moest herstellen. Morgen weer een afspraak dus dan even gericht vragen of dat 2 maanden niets is of 2 maanden herstellen met een rustige opbouw. De oudste vindt het altijd wel gezellig om te logeren, maar merk dat hij daarna altijd wel dwarser is thuis. Het was nu maar goed ook dat hij weg was, want ik was gisteren ziek. Vanochtend een corona test laten doen, verwacht negatief want de zelftest was ook negatief. En ik verwacht dat het gewoon een keelontsteking is vanwege de stress en het weinige slapen. Bij mij slaat dat altijd op mijn keel en had dus koorts en overal spierpijn. Mijn moeder is gisterenavond geweest zodat ik van half 8 tot 11 naar bed kon. Dat was echt even lekker.

Ik ben nog niet ongesteld geweest maar ik zit pas op 5 weken en heb pcos. Na de bevalling van de oudste kreeg ik wel weer vrij snel menstruaties en ook redelijk regelmatig maar wel rond de 6 weken. Maar misschien ben ik door deze zwangerschap weer ontregeld.
 
@Jasmijn: Ja ik denk het wel. Ik wou vandaag beginnen met de pil, maar helemaal vergeten vanmorgen, dus ik begin morgen. Ik heb de Mini pil gekregen omdat ik eerst borstvoeding gaf. Nu is dit niet meer van toepassing, maar ik ga deze pil toch proberen. Bij mijn oude pil zat er namelijk iedere maand een stopweek in, bij de Mini pil is dit niet. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen..
 
@babymomma de minipil werkt samen met natuurlijk hormonen die je aanmaakt tijdens de borstvoeding. Samen met de hormonen in de minipil zorgt dit ervoor dat je niet zwanger kunt worden. Als je geen borstvoeding geeft, mis je een belangrijk deel van die hormonen en kun je dus gewoon zwanger worden, ook al gebruik je de minipil.
Ik heb zelf de minipil nu en ook gebruikt na de geboorte van mijn zoontje. Het is echt door de gyn en de apotheker wel drie keer herhaald dat je dus meteen moet overstappen op andere anticonceptie als je stopt met borstvoeding geven, omdat je dan dus weer vruchtbaar wordt....
 
@esthy:
Dat is heel raar, want ik heb dit heel duidelijk met de dokter besproken tijdens een telefonisch consult en dit heeft zij niet benoemd..
Ik zal het morgen even bij de vk checken, dan heb ik een controle van de hechtingen. Heb toch het idee dat er iets niet helemaal lekker zit met die hechtingen van de knip.. het voelt erg dik en hard, maar dat lijkt me normaal toch?..
 
Waar ik gister nog zei dat ik dacht dat het een hele korte eerste ongesteldheid leek heeft het vandaag toch doorgezet zoals de ongesteldheid die ik gewend ben.


Sinds onze oudste ben ik niet meer aan de pil gegaan en gewoon seks gehad met condoom. Zonder de pil voel ik mij een stuk levendiger en ik ga dan ook niet meer aan de pil en we gaan gewoon weer condooms gebruiken.


Gaat een van jullie nog aan een andere anticonceptie dan de pil of condooms?
 
Terug
Bovenaan