April 2021 uitgerekend

@jasmijn heb nu dus de minipil, wat ik wel fijn vind nu ik borstvoeding geef en echt geen idee heb of er een ovulatie plaats zou vinden. Begin er woensdag mee. Voor daarna denk ik er hetzelfde over als jij. Ik wil niet meer aan de pil eigenlijk. Ik dacht misschien alles bijhouden in een app en dan extra voorzichtig rond de dagen dat je eisprong plaatsvindt?
 
@babymomma: heb even op thuisarts gekeken en zie daar idd staan dat je de minipil altijd zou kunnen gebruiken. Gek dat de gyn en de apotheker dat dan zo aangeven. Ik ga het bij mijn gesprek met de gyn 6 weken na de bevalling toch nog eens doornemen!
Over het slapen. Het boek waarin ik had gelezen over je baby een goed slaap ritme aan leren heet "baby in een droomritme". We zijn er pas laat mee begonnen (geloof een maand of 10 dat ons zoontje was), maar sommige tips uit het boek helpen goed. De methode gaat uit van je baby nooit laten huilen en dat vond ik wel fijn. Misschien heb je er iets aan!
 
Qua anticonceptie heb ik begin juni een afspraak staan voor het plaatsen van een spiraal. Heb al twee keer eerder gehad en vind dat persoonlijk heel fijn, het houdt mijn hormoonbalans heel evenwichtig en ik word bijna niet meer ongesteld. De pil heb ik vanaf mijn 15e geslikt en ergens begin 20 was ik er ineens helemaa klaar mee. Ik ben daarna nog 1 x begonnen en voelde me echt heel naar! Huilbuien en moodswings ineens. Dus dat echt nooit meer.
wij zijn qua gezin compleet nu, dus hij mag 5 jaar blijven zitten. Vorige keer heb ik hem er binnen een jaar uitgehaald omdat we toch sneller dan veracht voor de tweede gingen. Plaatsen en verwijderen kan beide bij de verloskundige.
 
Ik slik al van mijn 12/13e de pil. Wel vaak gewisseld. Zwaardere pillen geprobeerd, maar ook andere samenstellingen. Ik had voorheen de Yaz pil. Nu dus de minipil.
Spiraaltje heb ik veel negatieve verhalen over gehoord. Veel pijnklachten bij het zetten, doorbraak bloedingen, afscheiding, kwijt raken van het spiraaltje enz.
Ik heb wel erover nagedacht om voor de prikpil te gaan, mocht de gewone pil (weer) niet goed werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb het nog even nagevraagd en de vk geeft aan dat de minipil gewoon gebruikt kan worden, ook als je geen borstvoeding geeft. Je moet wel beter letten op de tijd bij deze pil en bij ziekte ervan uit gaan dat deze dan tijdelijk niet werkt (bij diarree of spugen). Voor de rest kan het geen kwaad..
 
Zo vreemd dan dat dat tegen mij is gezegd! Maar fijn voor jou dat je er dan mee verder kan! Ik ben gisteren ook begonnen met de minipil! Nu ik weet dat je er ook mee door kunt gaan zonder bv, moet ik nog even kijk wat ik ga doen als ik daarmee stop!
 
Ik ga vanmiddag even naar de huisarts. Hij is sinds gister erg schor en heeft nu ook een piep bij zn huil wat klinkt alsof die ergens pijn heeft. Zn poep heeft ook een wat andere kleur gekregen sinds een paar dagen. Hopelijk is het niks maar wil er toch even naar laten kijken.
 
Terug
Bovenaan