April 2021 uitgerekend

@Jippie: wauw wat fijn van dat doorslapen. Bij ons is het nog steeds om de vier uur. We hebben al eens geprobeerd met bijvoeden rond 1 uur, maar ze is er nog niet aan toe geloof ik..

We zijn gisteren begonnen met het johannesbroodpitmeel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Wie heeft er ervaringen met probiotica? Ik ben aan het twijfelen om orthiflor start te gaan gebruiken ipv infacol druppels..
 
Jippie wat fijn dat het beter gaat en dat Guus zo'n goede slaper is! Volgens mij mag je dat gewoon doorslapen noemen hoor!
Hier een baby die de eerste 2 weken echt al op 6 voedingen per dag zat en s nachts 6 of 7 uur tussen voedingen liet. Daarnaast liet ze zich heel makkelijk wegleggen om te gaan slapen, maar het is nu echt anders. Ze is nog steeds niet moeilijk hoor, maar zelf in slaap vallen is lastig (dus veel teruglopen voor een aai over de bol of bij me pakken). 's nachts laat ze er 1 keer 5 of 6 uur tussen. Als ik haar na de nachtvoeding terug leg in haar bedje blijft ze heel onrustig. Veel kreunen en scheetjes laten en jammeren. Het enige dat uiteindelijk helpt is haar bij me pakken. Ik doe al van alles om krampjes te verhelpen enzo, maar het lukt niet zo goed. Iemand een idee?
 
@Esthy:
Wij hebben Kruidvat extra care voeding tegen krampjes met 1 schepje jbm tegen het spugen. Daarbij geven we van tevoren infacol (Kruidvat eigen merk). Ze heeft ook een warmteriem met kersenpit kussentje erin. Je kunt ook een kipkep kruik halen, is het zelfde idee.
Van het CB kregen wij de tip eventueel nog het bedje voor te verwarmen en de achterste poten te verhogen zodat de voeding sneller zakt.
Hopelijk kun je hier iets mee.
 
Onze man als eerste geboren van ons groepje maar zo te lezen ook nog de meeste nachtvoeding. Om de 3 en soms 3,5 uur.

@babymommaaa met probiotica heb ik geen ervaring.

@esthy weet niet meer of je al iets gebruikte tegen de krampjes maar hier gebruiken we Cinababy druppels en fietsen met zn beentjes en uiteraard goed laten boeren. Dit zijn meer algemene dingen dus niet echt de gouden tip. Weet wel dat rond 6 weken de piek is van de krampen.
 
Nou ik was iets te blij met de 4 dagen doorslapen. Gisteren 5 uur wakker en nu weer half 5 dus helaas.

Ik heb ook geen ervaring met probiotica.
En Esty tegen krampjes... Volgens mij alleen wat verlichten door de standaard dingen die je al doet.
Hier ook of darmkrampen of reflux. Voeding lijkt ondanks jbp omhoog te komen, maar hij hoeft niet te spugen.
Hebben jullie nog tips voor het slapen overdag? Hij slaapt amper en slaapt alleen bij ons op schoot. In zijn babynestje of in de box valt hij nooit in slaap. Ook met de draagzak en in de kinderwagen valt hij tijdelijk in slaap. Als je weer binnenkomt is hij binnen 5 min wakker. En je leest dan vaak geniet er lekker van dat hij bij jr ligt. Maar ik word er gek van dat hij nooit eens even een uurtje op zich zelf kan. Plus dat ik dan dus bijna niets met de oudste kan doen. Ik probeer het wel maar dan ligt de jongste dus te huilen in de box. Iemand tips?
 
Bij de overdag slaapjes blijf ik constant hetzelfde ‘ritueel’ doen en het ene slaapje gaat beter dan de andere. Ik had gelezen dat ze vanaf 6 weken ook echt baat hebben bij een ritueel en dat ze het gaan herkennen en zo weten wat er komen gaat. Ik moet zeggen dat ik wel al verbetering zie. Eerst kostte het troosten een stuk meer tijd dan nu.


Wat ik nu doe is als hij moe signalen begint te vertonen dan gaan we naar boven (bij ons is dat of gapen of dat hij jengelig wordt).
Ik leg heb in zijn bed in zijn slaapzakje en vertel dan dat ik de gordijntjes ga dichtdoen en doe dat daarna (hij kijkt dan hoe ik dat doe) en dan zeg ik welterusten en ga de kamer uit.


Meestal begint hij kort daarna te huilen en dan troost ik hem in bed. (Wrijf over zijn buikje en maak sussende geluiden) Als hij dan weer stil is dan ga ik weer de kamer uit. Tegenwoordig valt hij daarna vaak in slaap.


Met sommige slaapjes wordt hij na een uurtje ofzo weer wakker en dan troost ik hem weer, soms moet ik dit wel een aantal keer herhalen en als het echt niet lukt dan haal ik hem daarna wel uit bed. En andere keren slaapt hij wel langer.


Heb je al eens geprobeerd om hem te proberen laten slapen met een shirt waarin je geslapen hebt zodat hij lekker je geur ruikt? Heb ook verhalen gelezen over een white noise apparaat dat kan helpen maar heb daar zelf geen ervaring mee.
 
Wow Jasmijn! Wat goed dat je al zo'n structuur erin hebt! Hier nog totaal niet bezig geweest met ritme en boven slapen. Ze slaapt altijd in de box, wagen of bij ons. 's nachts gaat ze wel in bed en dat gaat eigenlijk heel goed.
Jippie, echt geen tips, alleen herkenning van onze oudste (ook reflux). Hier maanden met de draagzak rondgelopen. Moest dan binnen wel in beweging blijven. En gekke truc geleerd van mijn schoonzus, maar van een soort squads doen als je de baby vasthoudt (of in de draagzak hebt) wordt de baby rustig. Het op en neer bewegen vinden ze fijn ofzo. Ik werd wel behoorlijk gek van het eindeloze gesjouw, maar had wel een rustige baby in de zak en het was goed voor mijn billen ?
 
Terug
Bovenaan