April 2021 uitgerekend

Dat zou het weleens kunnen zijn! Ik zie nog steeds maar 1 wit klein plekje/bultje! Ik houd het nog wel even in de gaten!
Hoe gaat het verder met iedereen? Hier gaat het best wel goed! Ze lacht ondertussen, ze groeit hard. Ze is nu 4 weken en heb haar vandaag nog in een pakje maat 50 gepropt, maar denk dat het de laatste keer is. Dinsdag naar CB en ben benieuwd naar hoe groot ze nu is.
Ze slaapt over het algemeen goed, naar nog steeds dat kreunen. Begint meestal na de nachtvoeding en het duurt best een tijd voordat ze ophoudt, of tot ik haar bij me pak! Met twee kinderen alleen valt me tot nu toe best wel mee, alleen gisteren een incident met verf gehad ?? even aan mijn aandacht ontsnapt! Heb nog niet de energie om heel creatieve spelen te bedenken voor de peuter, maar dat komt wel weer! En bij jullie?
 
Hi allemaal!
Zondag is Zahra alweer 7 weken, gaat echt snel zeg.. Ze groeit echt flink en dat lachen @Esthy is toch heerlijk hè!!
We zijn nog steeds volop zoekende qua voeding. Nu de derde dag sinds we overgestapt zijn naar Nutrilon omneo. Verder geen infacol of warmteriem meer voor nu om dit even goed te observeren..
Maandag komt het CB op huisbezoek om de voeding te bespreken.
Hoe zijn jullie eerste bezoekjes bij het CB bevallen/verlopen?
 
Hier alweer 8 weken oud en heb de eerste ‘gesprekjes’ al met hem gehad. Dat is toch zoooooo ontzettend lief!


Qua voeding zitten we nog steeds op 7 flessen om de 3/3,5 uur. Heel soms een uurtje meer in de nacht.


Woensdag heb ik de tweede afspraak bij de osteopaat, de eerste afspraak was voornamelijk praten en klein beetje voelen/onderzoeken. Dus woensdag eigenlijk de eerste ‘echte’ afspraak. Ben wel benieuwd. Hij heeft trouwens een ontzettende voorkeurshouding die ik eruit probeer te krijgen, wellicht helpt de afspraak van woensdag ook wel wat. Heeft een van jullie kindjes dit ook?
 
@Jasmijn: is het een bewuste keuze om nog steeds 7x te voeden? Wij voeden al een hele tijd 6x per dag.
Ze slaapt soms zelfs 5 of 5.5 uur door, maar niet elke nacht.
Hier geen voorkeur voor een zij, ze draait ook vrij veel. We moeten haar nu constant krabwantjes aandoen, ze krabt alles open, echt zielig...
 
@babymommaaa hij komt gewoon om de 3/3,5 uur waardoor we op 7 flessen per 24 uur uitkomen. Ik volg zijn behoefte.


In mijn herinnering zaten we bij onze dochter ook wel een tijdje op 7 flessen tot de nachten wat langer werden en we uit kwamen op minder flessen.


De nachten blijf ik toch wel zwaar vinden met de hazenslaapjes die we we kunnen doen. Een grotere laatste fles haalt helaas niets uit dus is het denk ik gewoon wachten tot hij er klaar voor is om langer te kunnen slapen in de nacht.
 
Hier gaat het wel goed. Mijn vriend kan weer steeds meer dus dat is fijn, want ik vond het zo enorm zwaar en zeker met de driftbuien van de oudste en Guus die overdag niet op zichzelf wil liggen. Hier ook nog steeds zoekende met de voeding wel of geen jbp en infacol. Waren weer even gestopt met jbp maar begon toen te spugen. En nu doen we een klein beetje toevoegen. Ook voor de 2e keer bij de osteopaat geweest. 3 weken terug de 1e keer en nu dan de 2e keer. We zijn nu klaar.
Voorkeurshouding is mij nog niet zo opgevallen. Volgens mij kijkt hij beide kanten op in bed.
Het cb ben ik nu 3 keer geweest. Met 4 weken voor de 1e afspraak en vorige week om zijn navel aan te stippen en afgelopen week terug voor controle navel. Over 2 weken ga ik weer om te wegen en meten. Ik houd zo'n 1e jaars boek bij waarin ze gewicht en lengte vragen, maar ik vind het ook fijn om te weten hoeveel flesvoeding hij mag hebben.
Wij geven idd ook 6 flessen. 4 flessen van 130 en dan de fles van 20.00 en 23.00 van 150 met de scheppen.
Hier gaan de nachten wel oké. Hij krijgt een fles tussen 23.00 en 23.30 en komt dan meestal tussen 4.30-5.00. Vanochtend toevall8g om 6.45 en afgelopen week ook een keer om 8.00. Vorige week dachten we yes hij gaat echt doorslapen met 4keer 6.30 maar daarna dus gewoon weer 5.00.
Hier ook steeds meer lachjes en contactmomenten. Echt genieten vind ik dat!
 
@Jippie Fijn dat je vriend steeds weer meer kan. Die driftbuien van de oudste zijn zeker lastig en zwaar! Soms zitten we net op het randje en de andere keer zet zo’n bui wel door, voornamelijk rond bedtijd gebeurd dat hier.

@babymommaaa hier had ik eerst ook wat tegen het krabben, had met slapen sokjes over zijn handen en toen op een gegeven moment gestopt en gek genoeg stopte het krabben hier toen ook ineens.

Voeding blijft inderdaad wel lastig, soms ga ik ook twijfelen of het door de voeding komt dat we (nog steeds) op dit schema zitten maar volgens mij is ieder merk in de basis wel hetzelfde toch? (We hebben hero standaard, die goedkope in dat kartonnen pak) Maar dan kijk ik naar mn kindje die over het algemeen eigenlijk best tevreden is en denk ik weer van je zal het nog wel nodig hebben en het komt vanzelf wel goed met dat er uiteindelijk meer tijd tussen gaat zitten.

Misschien dat ik morgen nog even met het CB ga chatten hierover.
 
@Jasmijn volgens mij ben ik het in mijn vorige berichtje vergeten te typen, maar kun je niet iets van forte toevoegen? Of heeft hero dat niet? Wij hebben namelijk kruidvat en ik doe 2 of 3 scheppen forte en 2 normale scheppen. Ik heb wel het idee dat dit helpt.
 
Terug
Bovenaan