April 2021 uitgerekend

@Jippie ik begrijp je helemaal met dat het nu dubbel voelt. Wij zijn sinds een paar dagen ook naar een fles minder gegaan, zitten nu op 6 flessen! Hij wilt namelijk snachts ineens een fles minder dan voorheen, ik hoop dat dit doorzet! Ik geef overdag 150/5, wat hij zeker niet altijd op drinkt maar dat is prima en snachts bied ik 120/4 aan. Bij ons lijkt het spugen ook zeker minder te worden en de krampjes ook.
Wat fijn heh!
Hier hadden we in het begin zachte luiers toen ineens harder en sinds een paar weken weer zacht en lekker geel inderdaad. Soms 1 en soms 2 luiers per dag, had ook een keer 0.
Voorderest worden de gesprekjes steeds langer en speelt hij steeds bewuster. Wat mij wel opvalt is dat hij ineens geen zin meer heeft om te oefenen op de buikligging en blijft het hoofdje liggen, misschien dat hij zich nu focust op andere vaardigheden? Hoe gaat dat bij jullie?
 
@jippie ik snap je dubbele gevoel, maar vind het wel fijn dat je die stap hebt gezet en dat we hier wel met elkaar blijven delen. Fijn om te horen dat het goed gaat! Hoe gaat het ondertussen met je vriend?
@ Jasmijn ook fijn dat er een nachtvoeding vanaf is, dat scheelt zo erg! Ik denk dst je gelijk hebt wat betreft het optillen van het hoofdje, gewoon even andere dingen aan het leren, zeker omdat je ook zegt hij zo gezellig kletst enzo. Hoe gebruikt hij zijn nekje als je hem recht op houdt?
Hier slapen we oke, meestal wel ergens 5 uur er tussen. Met de warme dagen echt vaak aangelegd, dus toen soms maar 1,5 uur overdag er tussen. Nu laat ze steeds 3 tot 4,5 uur tussen voedingen overdag, en 's nachts dus soms meer. Haar ontlasting is natuurlijk wat anders vanwege de bv, goed geel en elke dag wel een stuk of 5 luiers.
Grote broer is ondertussen wel met een dingetje bezig, namelijk steeds vragen of hij mag slapen in het grote bed. Omdat ik nog een deel van de nacht slaap met baby in de armen, vind ik dit niet fijn. Daarnaast moet hij ook gewoon in zijn eigen bed, hij slaapt al sinds hij 7 maanden is op eigen kamer en is komt eigenlijk nooit bij ons in bed. Mijn man denkt dat het komt omdat hij ons 's ochtends met z'n drieen in bed ziet en zich dan misschien buitengesloten voelt. Hij vindt het zielig. Ik weet even niet zo goed hoe we het aan moeten pakken. Hij slaapt nog in een ledikant en kan niet zelf uit bed.... Iemand die tegen zoiets aanloopt of tips heeft?
 
@Jippie; oh heerlijk dat doorslapen.
Hier is het nog niet zo ver. Wij bieden overdag 120+4 aan en de laatste van de avond en de eerste van de ochtend 150+5. Meestal is de laatste fles rond 01.00. Daarna meestal rond 5/6 (120) en dan is de 'eerste' weer rond 9/10. Ze laat soms wel 4.5/5 uur tussen de voedingen in de nacht.
We hebben haar bedje inmiddels verhoogd met boeken en een föhn met geluid blijkt ook zeer goed te werken bij het inslapen haha.
Het spugen is wel iets minder, maar nog steeds aanwezig. Ik overweeg toch om probiotica te gaan gebruiken, zelf en voor de baby om alles nog wat rustiger te krijgen. Maar ik twijfel constant of we wel het goede doen, niet te veel doen, niet te veel wijzigingen doorvoeren enz. maar dat is vast mijn eigen onzekerheid.

Ik heb wel stevige pieken en dalen gehad de laatste weken. Ik heb hier contact over gehad met de dokter en ik heb hier tabletten voor gekregen. Deze mag ik zolang gebruiken, tot het rustiger is allemaal. Maar ik ben van plan deze niet meer te gaan gebruiken als ik dalijk weer een maand aan de oude pil ben. Nu nog 1.5 week de minipil en dan weer mijn eigen vertrouwde yaz-pil. Hopelijk voel ik me dan over 3/4/5 weken weer iets beter en rustiger. Nog iemand last van hevige emoties/hormonen?
 
@ Babymomma, vervelend dat je je zo voelt. Heb je wel hulp van de vader?
Bij mijn eerste was ik erg onzeker en ook nu denk ik natuurlijk wel eens "doe ik het wel goed zo?". Zeker als iets niet helemaal goed gaat, zoals bij jou het spugen.
Wat mij heel erg heeft geholpen, maar dat is best moeilijk hoor, is loslaten wat je denkt dat moet. Je hoort op het CB dat een kindje iets zou moeten op een bepaalde leeftijd, en dat je een bepaald ritme aan moet houden, maar dit is voor de gemiddelde baby. Niet elke baby is gemiddeld en vaak kunnen baby's best goed aangeven wat ze nodig hebben, het is alleen soms moeilijk om dat goed te interpreteren. Daarnaast hoor je soms ook nog verhalen van mensen om je heen waar alles goed lijkt te gaan en dan wordt je ook nog onzeker. Ik denk dat als je doet waar je je goed bij voelt, je rustiger en zekerder wordt en dat je dan ook meer ruimte in je hoofd hebt om goed te kijken naar wat je baby precies nodig heeft (en dat is dus niet altijd wat het CB voorschrijft).
Als jij je goed voelt bij probiotica, en ik heb je er al een paar keer over gehoord dus het zit blijkbaar al een tijdje in je hoofd, dan moet je denk ik mee gaan met je gevoel! Je bent een super goede moeder en jij kent jouw kindje het beste!
 
@Esthy als ik hem hoog vasthoud, zeg maar schouder tegen schouder, dan kan hij best lang zn hoofdje recht houden en kijkt dan lekker rond (zonder dat hij met zn hoofdje ergens op leunt).

Als ik je verhaal zo lees zou ik denken dat het om aandacht/gezien worden gaat. Hier met bedtijd ook last van wat resulteerde in driftbuien. We proberen nu iedere keer een langere aanloop te nemen, soms kan dat samen en soms moet mn man dat alleen doen als het niet uitkomt met Eli, maar door die langere aanloop (meer aandacht) heb ik het idee dat ze zich ook meer gezien voelt en de driftbuien daardoor beperkter blijven. Wie weet kan dit ook bij jullie helpen.

@babymommaaa ik vind dat Esthy het goed omschreven heeft. Ik twijfel ook wel eens hoor, dat doen we allemaal volgens mij wel. Het is soms even zoeken naar wat wel en niet werkt. Advies inwinnen bij bijvoorbeeld het CB kan altijd maar ik zou ook gewoon zeker je moedergevoel volgen!
 
@Jasmijn bedankt voor de tip! Probeer al meer de dag met hem door te nemen, maar misschien inderdaad ook meer voorbereiden op het naar bed gaan! Het klinkt alsof je zoontje prima nekspierrn heeft, maar gewoon even geen zin ?. Misschien iets van speelgoed boven zijn hoofd leggen, dus ipv aan de zijkant meer aan de kant van zijn kruin. Dat werd hier nog weleens interessant gevonden.
Hier overigens geen driftbuien, maar gewoon een heel eigenwijs en soms behoorlijk stout jongetje. Met met bedtijd had ik de driftbui?ik had een huilen de baby en een peuter die door het huis rende en zei "niet luisteren!" nu even rust!
 
Esty hij ligt nog in een ledikant en kan niet zelf uit bed? Is het een idee dat hij niet altijd ziet dat jullie met zn drietjes in bed liggen? Dus de baby voordat jullie hem halen even in bed leggen en doen alsof hij daar geslapen heeft? Of dat 1 van jullie al met de baby naar beneden gaat?
 
Terug
Bovenaan