April 2021 uitgerekend

@ Jippie : wat fijn dat Guus zo goed slaapt nu! Jeetje, ben een beetje jaloers ? hier werd er vannacht ergens 5 uurtjes tussen gelaten, maar vanaf 5 uur was het onrustig en om 7 uur zijn we maar opgestaan. Misschien omdat ze vannacht echt in de cosleeper moest van mij, of de hitte.
@ Babymomma, wij hebben ook een gastouder en mijn zoontje is echt helemaal weg van haar (en wij ook). We vinden het kleinschalige wel fijn. Er zijn maximaal 5 kinderen per dag (waarvan max 2 baby's). De ene dag dat ons zoontje gaat is het volle bak (en hartstikke gezellig), een andere dag is hij met een ander jongetje van zijn leeftijd. De gastouder kent alle kindjes echt heel goed hierdoor en probeert ze uit te dagen op hun eigen niveau. En voor ons straks handig, ze helpt met zindelijkheidstraining! Weet natuurlijk niet of ieder gastouder zo is, maar wij zijn heel enthousiast!
Sporten ga ik ook zondag weer doen met Moms in Balance! Ben benieuwd! Gisteren zei de peuter: "jij dikke buik!", denk dat ik het dus goed kan gebruiken ??
 
Hahaha die peuters zijn ook zo lekker puur. En ook weer lekker sporten. Mom in balance hoor ik altijd wel goede verhalen over.
En tsjaa dat doorslapen... dat is inderdaad echt heerlijk. We zijn wat dat betreft wel verwend want de oudste sliep ook met 5 weken door en Guus begon ook na de 5 weken met af en toe doorslapen. En nu eigenlijk elke keer wel. Maar het komt bij iedereen vanzelf hoor.
 
Dat Eli niet meer zn hoofdje wou optillen was gelukkig maar tijdelijk. Zn spraak lijkt met de dag uit te breiden met nieuwe klanken/kreten. Hij is voor het eerst ziek geweest, een snotneusje en dunnere poep. Gelukkig is hij er bijna weer bovenop. Denk dat zijn grote zus hem heeft aangestoken toen ze van de opvang met een snotneus thuis kwam.


Vanavond ga ik voor het eerst alleen de deur uit, heb een verjaardag in de buurt. De gedachte om zonder éen van mn kids te zijn voelt gek na al die weken niet alleen geweest te zijn. Maar is ook goed natuurlijk, even iets voor mezelf. Over 2,5 week staan ook al de wendagen ingepland voor de opvang. Och wat raar hoor dat ‘loslaten’. Die denkbeeldige navelstreng zit nog goed vast haha.


@babymommaaa veel plezier op je babyborrel!!
 
Hi! De babyborrel was gezellig. Hebben wel een paar mensen afgezegd, maar ja..
Deze week nog een dag collega's op bezoek, volgende week ook nog een dag en in dat weekend (26/27) ook nog wat familie beide dagen. We zijn er dus nog niet klaar mee haha. Hoe hebben jullie het kraambezoek ingericht en ervaren?
 
@Esthy het was in het begin toch even moeilijk loslaten maar ik heb een hele leuke avond gehad!

@Babymommaaa sommige weken hadden we er twee andere éen en andere weer 0 op bezoek. Was eigenlijk afhankelijk van hoe ik mij voelde. Ondanks dat ik het nu rustiger had aangepakt dan de eerste keer voelde het nog steeds als een zware last en erg ongemakkelijk. Ik heb gewoon een verstoorde familieband. Enige bezoek dat ik leuk vond waren van mijn vriendinnen.
 
Fijn dat jullie het allebei zo naar jullie zin hebben gehad! Kan me voorstellen dat het even lastig was Jasmijn. Was Eli bij een oppas of zijn vader?
Even spuien van mij hoor, maar had echt een rotdag (gevoelsmatig, meer dan dat er echt iets gebeurde).
Heb sinds een week of anderhalf het idee dat de baby echt anders is, minder makkelijk weg te leggen, wat meer huilen en dan ook vaker echt hard ipv wat jengelen. Ze is plakt ontzettend aan me. Op zich geen probleem, want denk dat het een fase is, maar word er ook onzeker van. (Heeft ze ergens last van? Ze is wel wat snotterig. Heb ik haar iets aangeleerd? Te veel of te snel opgepakt als ze huilde ofzo. Krijgt ze niet genoeg aandacht? Ik moet mezelf steeds in tweeen splitsen.). Sons heb ik het idee dat ik haar niet meer zo goed kan lezen sinds vorige week en dat we ons ritme even kwijt zijn. Vandaag was ze erg plakkerig. Ze heeft wel een tijd op haar buik geslapen, maar dat vind ik doodeng, dus elke 20 seconde gecheckt. Toen kon ik best een tijd aandacht aan de peuter en hem in de middag rustig op bed leggen. Na zijn slaapje kon ik haar niet meer weg leggen, dan was het gillen geblazen en kon ik dus ook niet meer de hele tijd aandacht aan de peuter geven. Die werd daar steeds hangeriger van en confronteerde me best wel door te zeggen "jij ook met mij spelen". Ik voelde me zo schuldig...... Ik heb voor de baby maar preventief een afspraak bij de osteopaat, voor de zekerheid, maar wil er ook zo graag gewoon kunnen zijn voor mijn peuter! Pfff... Vind het even rot!
 
Babymomma wat fijn dat de borrel geslaagd was. Hier bellen of appen mensen mij en dan geef ik door wanneer het kan. Ik merk dat er door corona minder mensen komen. Het zijn vooral vrienden en familie waar ik wat mee heb.

Jasmijn wat heerlijk een avondje weg!

Esty prima toch om je hart te luchten en heel herkenbaar hoor. Zou dat hangerig door de 2e sprong kunnen komen? Die zit bij 8.5 week.... En die aandacht met 2.. tsjaa dat is hier hetzelfde. Guus kan na zijn fles even 20 min spelen maar dan houdt het wel op en is het jengelen. Tussen de middag lukt het me af en toe om hem in bed te laten slapen. Maar s avonds is het echt chaos. Als mijn vriend weg gaat vraag ik eigenlijk altijd hulp van iemand. Guus krijgt rond 8 uur de fles en moet je van 7 tot 8 echt bij je nemen en Sven is momenteel zo driftig als hij naar bed moet. Daar ben ik 45min zoet mee met plassen verschonen tanden poetsen en in bed leggen en boekje lezen. De hele buurt weet ongeveer dat hij naar bed moet want hijkrijst echt dus ik moet de hele trukendoos open trekken en dan lukt het soms nog niet zonder driftbui. En tsja Guus al die tijd aan zn lot overlaten lukt ook niet.
 
Terug
Bovenaan