April 2021 uitgerekend

@ Jippie, nee het zijn de middelste twee spijltjes en die zijn gemaakt om eruit gehaald te worden, dus het is een soort poortje! We haalden ze er voor heen al weleens uit en dan een deken over het bed... Dan had hij een tentje om in en uit te gaan!
Een echt groot bed vind ik nog wel spannend!
Sven is nog geen 2 toch? Dat is misschien nog wel vroeg.... Maar misschien ook wel weer een bevestiging voor hem dat hij een echte grote broer is en iets waar hij trots op kan zijn? Ik weet het niet....
Wieger lijkt nu sinds hij grote broer is mega stappen in de ontwikkeling te zetten...
 
Is dat bij elk bedje zo?
Sven is inmiddels 2 geworden begin juni. Hij is wel een grote, sterke jongen en handig met klimmen enzo. Valt ook zelden dus het zou wel moeten gaan. Hij is talig niet zo sterk waardoor hij zich niet kan uiten alleen d.m.v. driftbuien enzo. Als ik echt niets meer met hem kan dan zet ik hem dus in bed om af te koelen. Dat wordt nu dus een beetje gevaarlijk zonder slaapzak omdat hij er uit wil klimmen.
 
Mag ik jullie een algemene vraag stellen? Vanaf wanneer zijn jullie met hapjes begonnen? Hoe heb je dit aangepakt/aangeboden?
Zahra is nu 10 weken, maar ik hoor van sommige mensen die al met 3 maanden gestart zijn en als ik eerlijk ben, spreekt me dat wel aan. Ze is erg hongerig, groeit goed en reageert goed op lepeltjes (vitamines)..
 
Ik ben bij de oudste met precies 4 maanden gestart en ben van plan om dit bij Guus ook gewoon te doen. Ik start weer met wortel denk ik. Ik maak alles vers en doe het dan in ijsblokjes. Ik ben toen eerst 2 weken groente gaan geven en daarna fruit erbij.
 
@babymommaaa ik was volgens mij rond de 5 maanden gestart en deed net als jippie het vers maken en dan invriezen in ijsblokjes. In mijn herinnering deed ik iets van 1 à 2 weken dezelfde groente geven en daarna een nieuwe groente proberen. Fruit deed ik pas een stuk later proberen.
 
Volgende week heeft Eli zijn eerste paar wendagen op het kdv, hij is dan 12 weken. Ik ben hier zo gespannen voor. Mijn grootste angst is dat ze hem grofweg gaan verpesten, dan bedoel ik specifiek slapen en voeden. Ik heb zo enorm keihard mijn best gedaan om hem overdag goed te laten slapen en voeden moet ook met veel aandacht gebeuren omdat hij anders gaat spugen (wat die nu niet meer doet maar als je hem tijdens het voeden niet de juiste aandacht geeft dan wordt hij onrustig en slordig wat resulteert in spugen en dan weer slecht daardoor slaapt).


Ik zie hier zooooo als een blok tegenop en probeer mijn tranen in bedwang te houden. Mijn dochter is bij deze kdv door onze verhuizing pas gekomen toen ze bijna 1 was dus hoe ze hier zijn met je ‘newborn’ weet ik niet. Ik zit nu trouwens ook heel erg in mijn emoties nu ik dit van mij afschrijf. Volgende week is ook zijn eerste vaccinatie bij het cb dus ik vind het een nogal spannende week.


Ik dacht dat éen of meerdere van jullie al waren begonnen met gastouder/kdv, was het voor jullie ook zo moeilijk? Van te voren dacht ik dat ik dit op de een of andere manier minder moeilijk zou vinden bij een tweede maar niets is minder waar voor mij.
 
@Jasmijn:
Ja onze dochter Zahra is met 7.5 week voor het eerst gestart bij onze gastouder. Ze gaat nu wekelijks op woensdag van 8/9 tot 4/5, dus 8 uurtjes. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vrijwel geen moeite mee had, maar ik hoor ook andere geluiden om me heen.
Ze is ook met bijna 5 weken al gestart met logeren bij mijn moeder, vervolgens bij mijn schoonmoeder.
Ik had van tevoren wel gedacht er meer moeite mee te hebben, maar ik heb eigenlijk gewoon alle vertrouwen in de mensen om me heen.
Misschien ook een stukje eigen ervaring? Wij zijn heel vrij opgevoed en werden als kind zijnde ook vroeg alleen thuis gelaten. Dan heb ik het over mijn eigen gezin..
Waar komt die angst van jou dan vandaan? Het zijn toch mensen die ervoor geleerd hebben? Misschien dan toch voor een gastouder kiezen als je bang bent dat hij niet voldoende 1 op 1 aandacht krijgt?
 
Terug
Bovenaan