April 2021 uitgerekend

@Esthy; wat vervelend! Ik heb hier zelf tijdelijk tabletten voor gekregen. Ik heb best heftige moodswings. Vraag me niet naar de naam van de medicatie, want het is een hele ingewikkelde haha.. eindigt op 'pine'. Ik heb dit tijdelijk tot mijn pil weer werkt en de hormonen weer op peil zijn.. het werkt wel echt om even de randjes eraf te halen.
Voor de rest kan ik je vooral aanraden om tussendoor momentjes voor jezelf te pakken en een manier te vinden om af te schakelen. Ik ben sinds 3 weken weer gaan fitnessen en dit werkt echt heeeeeel goed. Verder vaak even een rondje wandelen, even douchen, even tekenen.
En misschien even een positieve noot; je doet je best, meer kun je niet doen. Morgen weer een nieuwe dag!
 
@esthy die dubbele gevoelens heb ik ook van je handen vrij willen maar eigenlijk je kinderen niet achter wil laten. Nog altijd spanning voor de opvang van de jongste maar dat betekend wel dat ik echt even me-time heb zodra hij gewend is en ik nog even vrij ben.
En die gedachte dat je niet helemaal van jezelf bent komt op sommige dagen bij mij ook behoorlijk naar boven zeker op een dag dat het niet soepel loopt dan bent je zo in dienst van je kinderen zonder dat je even op adem kan komen. En vandaag is voor jou gewoon een enorm zware dag met wat er speelt. Het is ook helemaal prima als je lekker even je tranen laat rollen en hulp vragen is natuurlijk ook niets mis mee als je het echt even niet meer trekt. Ik hoop dat het snel weer soepeler loopt bij je.
 
@babymommaaa wat spannend woensdag!! Ik hoop dat het wat wordt voor je!!


Mijn man werkt 5 dagen en ik werk 4 dagen in de week. De kinderen gaan dan 3 dagen in de week naar het kdv, hij is dan 1 dag in de week met ze, ik 2 dagen en 1 dag in het weekend kunnen we met zn alle vrij zijn. Idealiter zie ik hem een dag minder werken en zou ik het hele weekend samen willen zijn maar daar is de situatie niet naar, misschien in de toekomst. Hij is namelijk wel druk aan het solliciteren voor wat anders/beters.


Hoe ziet jullie verdeling eruit?
 
Wij werkten voorheen allebei fulltime. Nu ga ik 4 dagen werken. Hij werkt in diensten dus ochtend, middag, nacht, steeds 2 dagen per dienst en dan 4 dagen vrij. Is niet ideaal, maar het betaalt goed en hij is dan wel redelijk wat dagen vrij. Zahra gaat 3 dagen naar de opvang, 1 dag ben ik thuis en hij is thuis wanneer het uitkomt. Voor de rest vangen we het op met onze moeders.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet berekend wat ik zou verdienen met 3 of 4 dagen, maar mijzelf kennende komt dit helemaal op z’n pootjes terecht. Kan goed met geld omgaan en ik heb natuurlijk ook wel een beetje spaargeld. Altijd handig om achter de hand te houden.
Daarbij krijg ik natuurlijk ook nog kindergeld, kinderopvang toeslag en kindgebonden budget.
 
Bedankt voor jullie berichtjes! Fijn om die herkenning te zien en te zien dat ik niet de enige ben!

Ik werk 3,5 dagen en mijn man 4 doordeweeks en vaak nog op zaterdagmiddagen/avonden. De 2,5 dag dat we allebei werken is onze peuter bij de gastouder.
Als het financieel kan, zou een van ons wel minder willen werken om de kinderen meer zelf op te vangen als ze nog naar de basisschool gaan. Niet uit onvrede over de opvang ofzo, maar we zijn allebei opgegroeid met een ouder thuis en we vonden dat heel waardevol!
 
@babymomma wat naar trouwens dat je contract niet is verlengd tijdje a je zwangerschap. Lekker moment om dat soort nieuws te krijgen! Volgens mij lees ik verder in je bericht dat je niet bij de pakken neer gaat zitten en je schouders eronder zet! Wat goed! Echt dapper in een periode waarin zoveel veranderd in je leven!
 
@esthy wat vervelend hoe je je voelt. Bedankt voor het delen, je verhaal voelt even heel herkenbaar vandaag. Vooral over het eenzaam voelen door je eigen gedachten. We zijn dag en nacht in de weer met onze kindjes en op sommige dagen is er gewoon geen tijd voor een uitlaatklep en worden gedachten groter gemaakt dan ze eigelijk zijn. Ik heb persoonlijk dan ook geen zin om hierover te praten met mijn man,ook omdat ik niet écht kan uitleggen wat er dan is. En omdat het meestal na een dag is dat we beide al moe zijn en het hectisch was door een huilende peuter bijv.. dus dan hou ik het maar voor mezelf maar dat voelt natuurlijk ook best eenzaam. vandaag had ik ook zo’n dag. We wilden na een hectische kinderdag samen even bij een vuurtje zitten buiten, maar nadat ik na 5 min even ging checken bij onze oudste en die huilend wakker was geworden, was dat ontspan moment samen met mijn man gelijk over. Toen zat ik zelf alleen boven met een huilende peuter die niet wilde slapen en toen was ik echt even verdrietig omdat er zo weinig tijd overblijft om samen even bij te kletsen bijv. En een peuter die niet wil slapen kost gewoon veel energie.

Zal morgen even reageren op werk schema enzo, het is nu 05.00 en ga onze zoon weer terug in bed leggen.


 
Esty echt heel herkenbaar hoor. Ik had gisteren ook zo'n moment hoor. De oudste moest naar bed s middags en de jongste mocht een fles. De oudste ging met zijn brood gooien en werd natuurlijk driftig toen ik het oppakte en in de keuken zette. Hem in zijn bed gezet, maar hij had geen haast en ndertussen ging Guus al huilen. Dan voel ik me zo machteloos. Met mijn vriend zit ik momenteel niet op 1 lijn en best veel ruzie dus ik voel me er ook vaak op een voor staan. Gelukkig kan ik dan wel weer erg genieten van de lachje en gesprekjes met de jongste en van de mooie momenten met de oudste.

Babymomma wat vervelend dat je contract niet verlengd is en je al wel op zoek bent naar iets nieuws. Ik hoop dat er een klik is en het werk naar je zin zal zijn.

Wij werkten altijd fulltime maar ik ben na de geboorte van de oudste 3 dagen gaan werken en dat blijf ik doen. Kids gaan 1 dag naar kdv en 2 dagen naar de opa-s en oma's
 
Terug
Bovenaan