April 2021 uitgerekend

@babymommaaa onze dochter heeft het altijd goed gehad in de babygroep, ze zit inmiddels al in de peutergroep. Dus ik weet ook wel dat het waarschijnlijk goed komt maar gevoelsmatig blijf ik het lastig vinden, dat loslaten en vertrouwen hebben in anderen.

Voor mijn gevoel maakt het niet uit of het een kdv of gastouder is. Het zit in mij karakter dat ik daar moeite mee heb. Onze dochter heeft bijvoorbeeld ook nooit bij iemand gelogeerd en los van het kdv is er denk ik in die 3,5 jaar op éen hand te tellen een paar uurtjes op haar gepast. Wellicht heeft mijn verstoorde familieband hier ook mee te maken, dat heeft toch ook een groot litteken achtergelaten dat ik op niemand anders dan mezelf kan rekenen.
 
@ Jippie: ik weet niet of dat bij elk bedje kan. Dit is een bedje met ronde spijlen en de middelste 2 hebben een veertje, waardoor je ze omhoog kunt duwen en eruit kunt halen.
@ Babymomma: bij mijn vorige ben ik pas na 4 maanden begonnen en dan idd eerst met groenten. Wel in het begin een zoeter soort groenten, zoals wortel of pompoen. En wat Jippie en Jasmijn deden, deed ik ook. Vers maken en dan ijsklontjes maken.
@ Jasmijn: wat naar dat je je zo voelt! Ik kan het me wel heel goed voorstellen hoor! Als moeder weet je het beste hoe je met je kindje om moet gaan en kun je hem als de beste troosten etc. Zeker als Eli anders ook onrustig wordt! Misschien helpt het je om echt een goed intake-gesprek te hebben met iemand van de babygroep. Misschien dat je dan kunt uitleggen wat je spannend vindt en ook wat jij denkt dat het beste voor hem is. Misschien dat je dan wat "gerustgesteld" kan worden?
Mijn oudste gaat ook nooit logeren. Alleen toen ik ging bevallen en toen heeft zijn vader hem nog op bed gelegd bij mijn moeder, in een bedje dat hij al kent, omdat hij daar overdag weleens slaapt als we op bezoek zijn.
Ik hoef begin september pas te beginnen en dan is onze dochter 4 maanden en een beetje. Ik hoop dat ik het dan beter los kan laten. Bij mijn zoontje vond ik het heel moeilijk, maar hij deed het beter bij de gastouder dan bij ons wat betreft slapen.
Het is ook echt zo'n stap! Tot nu zijn jullie steeds samen geweest en heeft hij je zo nodig! Wat ga je zelf doen op de oefendagen? Heb je iets om je een beetje af te leiden?
 
@Esthy tijdens zijn eerste wendag, wat ongeveer een uurtje is, heb ik tegelijkertijd een intakegesprek. Hier wil ik zoveel mogelijk uitleg geven over Eli en ook zeker aangeven dat ik er veel spanning over heb. Hij heeft in totaal 4 wendagen waarin het iedere keer iets langer is voordat het een echte volle dag wordt. Ik heb eigenlijk geen afleiding gepland. Nu ik daarover nadenk ga ik denk ik gewoon wat achterstallige klusjes doen in huis en in de tuin waar ik anders eigenlijk niet aan toe kom en dan rennend naar het kdv om hem weer te halen hahah.
 
@jasmijn ik kan me goed voorstellen dat je spanning hebt over het brengen van je zoontje naar het kdv! Ze zijn nu nog 24/7 bij je en om dat ineens uit handen te geven, is niet niks. Ik denk wel dat het helemaal goed komt, ze volgen altijd zo’n strakke routine op het kdv dat hij daar vast goed in meekomt. En voor jezelf ook wel fijn als hij eenmaal gewend is om weer je eigen dingen wat op te kunnen pakken en het slaap/eetschema etc niet meer je volledige focus heeft.

Wij hebben onze oudste zoon pas bij 1 jaar naar het kdv gebracht omdat we graag wilden dat hij ook met andere kindjes leert spelen en buiten ons om zijn eigen dingetjes heeft. Hij gaat daar 1 x per week een hele dag naartoe en vind het altijd heel erg leuk. Hetzelfde willen we doen met onze jongste, dus dat is pas in april 2022. Tot die tijd gaat hij binnenkort wel een dagje naar oma samen met zijn grote broer.

Hebben jullie alweer zin om straks aan de slag te gaan? Ik ben zelf al n beetje begonnen zo’n 1 dag in de week. Ik werk vanuit thuis dus dat is superfijn, toch even je eigen ding doen maar ook in de thuis sfeer blijven.

Ik zit trouwens nog steeds best wel in een bubbel waarin ik het heerlijk vind om alleen met mijn gezin te zijn en nog niet echt heel veel behoefte voel aan veel sociale dingen. Gaan wel elke week langs bij mensen hoor. Ik hoop wel dat ik dat binnenkort weer n beetje terug vind die zin om ook weer wat leuks met vriendinnen te ondernemen etc. Hoe ervaren jullie dat?

Fijne avond!

 
Esty helaas kan het bij ons niet.

Jasmijn ik kan het me goed voorstellen hoor. Ze zijn nog zo jong. Gelukkig heb je een intakegesprek en ik vind het heel mooi dat ze een opbouw in wennen hebben. Dat geeft wel aan dat ze over dingen nadenken. Ik denk dat je het snel genoeg merkt als ze jouw ritme niet aan houden. Dan zou ik gelijk aan de bel trekken als ik jou was.
Die van ons gaat inderdaad ook pas met 4 maanden naar de opvang. Ik begin ook begin september pas maar hij gaat per 1 augustus al naar de opvang. Dan heb ik lekker nog 3 weken een dag in de week voor mezelf. Hij gaat bij ons trouwens buiten slapen op de opvang. Dat hebben we bij de oudste ook gedaan en dat ging super goed.
 
Liza ik heb juist wel behoefte om weer wat met vriendinnen te doen. Ben het thuiszitten wel een beetje zat. Maar ben bijna nooit weg nog. We gaan nog wel een weekje op vakantie aankomende week. Hoop dat het nu goed gaat.
 
Ik voel me even ontzettend tekort schieten. Zit vandaag niet lekker in mijn vel. Zelf last van aan de ene kant weer eens mijn handen vrij willen hebben en an de andere kant mijn kinderen nog niet achter willen laten. Super dubbele gevoelens! Heb het gevoel alsof ik niet helemaal van mezelf ben en voel me best een beetje eenzaam door mijn gedachten soms.
Daarnaast is mijn man vandaag weg tot 's avonds laat en de peuter is ziek en huilt alleen maar en ondertussen heeft de baby ook aandacht nodig. Ik weet niet hoe ik het moet doen en kan echt wel janken.
 
@Liza:
Ja heel veel zin in!
Na morgen nog 1 week vakantie en dan weer 3 weken 4 dagen werken. Daarna weer vakantie haha. Heel dubbel, maar kijk er wel naar uit.

Ik weet niet of ik jullie verteld heb over mijn baan? Dat mijn contract niet verlengd wordt en ik dit tijdens de zwangerschap te horen heb gekregen? Weet even niet meer of ik dit gedeeld heb.. anyway ik ben hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging en ik heb woensdag kennismaking op een nieuwe werkplek. Mocht dit van beide kanten bevallen, krijg ik hier een contract aangeboden. De vraag is wel of ze me hier 4 dagen kunnen bieden. 3 dagen kan sowieso.. Hoeveel dagen werken jullie?
 
Terug
Bovenaan