April 2021 uitgerekend

@ Jippie, ik herken ook wel wat jij zegt dat je niet helemaal op 1 lijn zit. Komt bij mij denk ik ook doordat ik herken wat Liza zegt, dat je soms niet echt kan zeggen wat er is of hoe je je voelt. In ieder geval is het soms een gespannen sfeer, lekkere roze wolk ?. In ieder geval heb je dan ook echt het idee dat je er even alleen voor staat. Maar even positieve noot! Wat hebben we een wolk van een baby en wat ben ik weer eindeloos verliefd! Overigens ook nog steeds op mijn peuter!
 
Ondanks dat het niet altijd soepel loopt moet ik zeggen dat ik het wel erg fijn vind om jullie ervaringen te lezen en herkenning daarin te vinden. Het idee dat we in meer of mindere maten dezelfde struggles hebben geeft me een soort van kracht (hopelijk is dit niet gek haha), zo van ik ben niet de enigste en wij mama’s kunnen dit!
 
Ja daarom vind ik dit forum ook zo fijn. Herkenning en tips en het niet gek vinden dat we het soms even moeilijk hebben, maar wel allemaal genieten van onze kindjes.

Ik ga zo op vakantie met mijn moeder en kids. Vriend kon geen vrij krijgen dus die komt nu vanaf woensdagavond en dan gaat mijn moeder terug. Fingers crossed dat de oudste nu wel wil slapen op vakantie!
 
Even een update; mijn vriend is vanmorgen met Zahra naar de huisarts geweest. Ze heeft eindelijk iets gekregen. Nexium, een maagzuurremmer. In de hoop dat ze minder gaat spugen, maar ook minder last ervan heeft... Iemand ervaring hiermee?
We gaan er morgen mee starten.
Volgende week gaan we beginnen met rijstepap, dan is ze bijna 3 maandjes.
Dat wil ik 1 week doen, dan 1 week groenten, dan 1 week fruit. Of heeft iemand een beter idee? ;)
 
Leuk dat jullie al gaan beginnen met hapjes @babymommaa. Bij onze oudste hebben we eerst alleen maar groenten gegeven en dan een beetje de zoetere varianten, zoals zoete aardappel, doperwtjes, wortel, bloemkool etc. Fruit deden we een stuk later omdat het ons logisch leek dat hij fruit boven groenten zou verkiezen en dat het dan zonde is voor het introduceren van alle groenten.

Ik las van de week ook dat een baby ong 10 x dezelfde smaak moet proeven om eraan te wennen (groente) en 5x bij fruit. Dus kan gewoon dagen achter elkaar bijv wortel zijn!

Handig is als je het zelf maakt de puree in ijsblokjes te gieten en in te vriezen. Kan je het er elke dag even uithalen.

Ben benieuwd of ze het lekker gaat vinden, leuk!!
Zelf ook veel zin om binnenkort te beginnen.





 
Terug
Bovenaan