April 2021 uitgerekend

@Jippie: hoe gaat het met Guus? Koorts gezakt?
@Jasmijn: bij ons is het altijd al dynamisch geweest haha, maar na de bevalling leek het wel redelijk te gaan. Toch weer een paar keer flink mis gegaan en nu weer redelijk stabiel. We hebben nog altijd gesprekken vanuit 'stevig ouderschap' en daarnaast proberen we ook zo goed mogelijk te communiceren. Het is logisch dat je al je frustraties op elkaar af reageert, al is dat niet altijd even eerlijk of fijn. Maar wel herkenbaar ja..
 
Jasmijn het is hier ook met ups en downs hoor. Bij de eerste hadden we dat ook. Wij hebben het vooral als een van de kids wat moeilijker is en er druk op staat als we bijvoorbeeld weg moeten. Mijn vriend raakt dan snel geïrriteerd. Ik denk dat veel gezinnen daar wel last van hebben hoor.

Guus mocht om half 5 weer mee naar huis. Elke 8 uur een zetpil en even in de gaten houden hoe het gaat. Zijn bloedwaarden waren in orde en zijn urine was schoon. Ze houden het op een buikvirusje.
 
@jippie naar dat Guus ziek is! Gelukkig dat alle uitslagen verder goed waren! Ik hoop dat hij snel opknapt!
@Jasmijn herken het echt hoor en had het net als Jippie ook bij de eerste. Toen een baby die veel huilde en slecht sliep, waardoor de lontjes nogal kort waren. Ik weet niet zo goed waar het precies aan ligt. Niet op een lijn zitten wat betreft opvoeding, dat de verantwoordelijkheid voor de kinderen grotendeels bij mij ligt en dat als hij thuiskomt van zijn werk hij denkt dat ik het dan ook maar even verder alleen doe (want hij heeft gewerkt). Alsof ik altijd aan moet staan en hij wel elke avond even mag ontspannen! Heb het idee dat het voor mannen makkelijker is om ook even geen "vader" te zijn en dat wij eigenlijk altijd wel "moeder" zijn en niet zo vaak even echt onszelf. Heb bij mijn man het idee dat het onbewust is en dat ik dit echt heel expliciet moet zeggen. Toevallig deze week ook nog een mega pittige week (man werkt 6 dagen achter elkaar waarbij ook nog 2 dagen tot 's avonds laat en de peuter is ziek en mag niet naar de gastouder) dus zit in mijn eentje en als ik dan mijn handen vrij heb ben ik aan het poetsen ofzo. Daar krijg ik ook echt geen beter humeur van!
 
Bedankt voor jullie ervaringen, met onze eerste had ik dit ook wel maar niet zo heftig als sommige momenten nu kunnen zijn.


@jippie hoe gaat het vandaag met Guus? Hopelijk heeft hij wat kunnen aansterken tijdens het slapen.
 
Precies dat wat jij zegt Esty dat heb ik ook!

Ik ben nu lekker een paar avondjes even weg en dat is wel goed. Ik had een afscheid van een collega dus lekker een bbq en gisteren had ik een bruiloftsfeest en vanavonf is de musical van mijn groep 8. Guus heeft vannacht goed geslapen van half 12 tot half 9. Hij is nog wat pieperig en heeft soort rode plekken in zijn gezicht.
Vanmiddag ben ij de hele middag met de jongens samen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
 
Fijn om te lezen dat deze dingen herkenbaar zijn. Het zal vast ook allemaal wel weer wennen en op z'n pootjes terecht komen.
We gaan toch maar weer een afspraak bij de kinderarts maken. Nexium werkte niet en we zijn gisteren begonnen met rijstepap, maar ik wil toch graag even een controle van een aantal dingen. Ik vraag me ook af of het krabben niet misschien verband houdt met een of andere jeuk of irritatie van iets.. ze heeft namelijk al een paar keer flink gekrast. gisteren was haar hele oorschelp open en aan het bloeden.. het zal vast niks ergs zijn, maar ik wil toch graag wat zekerheid hier en daar.
Hoe gaat het met slapen bij jullie? Hier is het nog altijd wisselend. De ene nacht slaapt ze maar 3/4 uur tussen voedingen, de andere nacht 5/6. We geven nog steeds 6 flessen: 5 van 150+5 en 1 van 120+4 (13 weken oud).
 
@babymommaaa en hoe ging dat de rijstepap, gewoon goed naar binnen? Wij zitten ook op 6 flessen (5x150 en 1x120 snachts) een grotere fles gaat er gewoon nog niet in. Hij drinkt ook nog niet alles op. Zijn jouw flessen wel helemaal leeg?

Hier snachts vaak ook om de ca. 4 uur. De eerste nachtslaap vanaf ca. 23:00 uur gaat beter dan die na de voeding van ca. 3:00/4:00. Heb jij dat ook?

Zondag is Eli 14 weken.
 
Slapen is hier ook wel eens wisselend hoor.
Wij geven 5 flessen van 190. Hij is vandaag 13 weken en precies 3 maanden.
Meestal is dit ongeveer ons schema:
Fles 1 tussen 9 en 10
Fles 2 rond 1 uur
Fles 3 rond 5 uur
Fles 4 rond 8 uur
Fles 5 rond 11 uur
Maar soms komt hij opeens om 5 uur al. Dan geef ik een flesje van 90 en doe ik de andere flessen 180.
 
Terug
Bovenaan