April 2021 uitgerekend


Ik geef bv, maar zit ook op ongeveer 6 voedingen. Voed op aanvraag, maar is zo elke 3 uur. Laatste voeding vaak om half 9/9 uur en dan slaapt ze vaak tot een uur of 4 of 5,maar soms ook nachten dat ze ineens om 2 uur komt.Hoe doen jullie het met slaapjes? Hier wordt alles overdag nog bij mij in de buurt geslapen (wagen of draagzak). Voel me op deze manier nog iets vrijer om dingen te doen zoals boodschappen, maar merk wel dat het steeds lastiger voor haar wordt. Zijn in de wagen vaak kortere slaapjes van 45 minuten en dan is mijn schema in de war ?
 
Hieronder ons slaapschema:
Rond 09:00/09:30 - 1 a 2 uur slaap
Rond 12:00/12:30 - 2 a 3,5 uur slaap
Rond 16:00/17:00 - 1 a 2 uur slaap
Rond 19:30/20:00 - meestal slaap tot de fles tussen 22:00/23:00
Daarna slaap tot fles tussen 03:00/04:00
Daarna slaap tot fles rond 07:00/07:30 (deze laatste nachtslaap is meestal wel onrustig met tussendoor wakker worden)

Tijden staan zeker niet vast en niet iedere dag loopt soepel maar zo om en nabij ziet het slaapschema eruit. Dit is zoveel mogelijk in zijn eigen bedje tenzij we boodschappen doen of iets anders buiten de deur dan slaapt die vaak in de draagzak.

 
Sinds woensdag ongeveer drinkt Eli trouwens een stuk moeizamer. Hij gaat zich vaak strekken en onrustig doen terwijl hij wel honger heeft want hij hapt dan weer gretig toe. Andere momenten kauwt/speelt hij weer met die flesspeen en ander moment duwt die de flesspeen met zijn tong weg. De flessen zelf drinkt hij minder van en hij poept ontzettend veel en heeft rode billetjes. Ik vraag mij af of zijn eerste tandjes misschien al doorkomen of dat hij gewoon iets onder de leden heeft, misschien van een van de kindjes van het kdv, zou ook kunnen.


Wat het ook is, ik hoop dat hij snel weer de oude is.
 
Esty hier overdag ook vaak in de wagen of heel soms box zodat ik makkelijk weg kan en hij ook niet elke keer in bed wil. S middags na de 1uur fles leg ik hem wel in bed. Zijn broer gaat dan ook naar bed en ik heb dan even rust. Het lukt alleen niet altijd maar goed.
In de wagen ligt hij op zijn buik en meestal na 45 min inderdaad even wakker. Hij draait zijn hoofd en soms een huiltje en dan gaat hij vaak verder. Zo niet dan wandel ik even een klein rondje en slaapt hij weer.

Jasmijn heeft Eli geen koorts? En geen blaasjes in zijn mond? In het ziekenhuis zeiden ze dat buikgriep heerst...
 
@Jasmijn:
Het was echt maar een paar lepels en toen was ze er klaar mee. We gaan het vandaag of morgen nog eens proberen.
Ja, ze drinkt wel alle flessen leeg..

@Jippie: Wij willen ook naar 5x 180/190. Hoe heb jij dit aangepakt? Wij kregen de tip om de laatste fles als eerste op de hogen, maar toen werd ze dus na 3 uur alweer wakker. Dan kan ik natuurlijk niet zoveel blijven aanbieden, want dan zit ze zo over de maximale hoeveelheid heen..
@Jasmijn: wij hebben niet echt een vast slaapschema. Ik hou het ook niet echt bij. Ik weet wel dat ze na de eerste 2 voedingen minder goed slaapt dan erna. De ochtend en middag slaapjes zijn echt korte dutjes van 30-90 minuten. Na het avond eten kan ze gemakkelijk tussen elke voeding volledig slapen, dus 3/4 uur. Dit gaat natuurlijk wel wisselend per dag.

Zahra slaapt gewoon elk dutje in bed, zo hebben we dit vanaf 3/4 weken gedaan. De eerste weken sliep ze nog bij ons op de kamer in haar bedje of in de box, maar nu niet meer. Heel zelden eens een keer in de box. In de kinderwagen slaapt ze wel onderweg, soms neem ik de ligbak dan mee naar boven en slaapt ze verder.

Met welke leeftijd komen er tandjes door? Of varieert dit heel erg?
 
@jippie hij heeft geen verhoging of koorts en voor zover ik in zn mondje heb kunnen kijken zag ik geen blaasjes.


@babymommaaa ik had toevallig ongeveer 2 weken geleden eens aan paar dagen zijn slaap bijgehouden zodat ik een soort van gemiddelde had om te kijken of zijn slaapjes op het kdv vergelijkbaar zijn. Qua tandjes komen de eerste gemiddeld tussen de 4-7 maanden, maar kan ook eerder of later zijn. Onze dochter was bijvoorbeeld superlaat voordat daar iets doorkwam.

 
Babymomma nou toen hij doorsliep en pas om 9 uur wakker werd gaven we gelijk 170 en toen de hele dag 5 flessen 170 gedaan. Ik moest die dag soms wel een beetje rekken en afleiden maar dit duurde 2 dagen en toen zat hij in het nieuwe ritme. Op een gegeven moment de 2 avondflessen naar 190 verhoogd en daarna de rest.
Nu vindt hij het allemaal prima. Ja soms dus ineens om 5 uur wakker maar dan geef ik dus een klein flesje van 90 en leg ik hem terug in bed. Dan slaapt hij wel weer tot 8 of 9 uur en dan krijgt hij dus weer een grote fles. Dan krijgt hij die ene keer ietsje te veel en daar doen ze op het cb moeilijk over maar in het ziekenhuis dus totaal niet. En dat gebeurd dan misschien 1 keer in de 3 weken bij ons.
Het rekken in het begin voelde wel eventjes vervelend maar ik kon hem altijd goed troosten door hem bij me te nemen en mijn pink in zijn mond te doen. Dan was hij tevreden. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dat niet willen.

Jasmijn okee nou even aankijken dan maar. Ook geen idee wat het dan is..
 
Oja tandjes is heel wisselend inderdaad. Onze oudste had onder met 6 maanden al 2 tandjes maar daarna duurt het tot bijna 11 maanden voordat er meer kwamen. Toen kwamen er ineens boven 4 tegelijk en met 13 maanden kwamen er boven kiezen en hoektanden en toen benef3n kiezen en toen pas de 2 andere snijtanden onder. Hele rare volgorde dus.
 
Terug
Bovenaan