April 2021 uitgerekend

@Jasmijn: ahzo ja snap ik dat je dat wel eens wil vergelijken. Wij hebben een schriftje waar de gastouder in schrijft. Ik vraag haar meestal de voedingen op te schrijven met bijzonderheden zoals spugen en slapen. Gaat heel goed gelukkig. Ze is het prinsesje daar en wordt door de peuters en kleuters constant op handen gedragen haha.
 
@Jippie: Zahra slaapt nog niet door. Maximaal 5 uurtjes. Ik kan het misschien beter proberen door de eerste fles op te hogen ipv de laatste, ik denk persoonlijk dat dit bij haar eerder aanslaat. Of bedoel je dat niet?
 
Ja of de laatste 2 flessen verhogen? Dan heeft ze een buffer voor de nacht? Dat deden wij toen we van 7 naar 6 flessen gingen.
 
@babymomma: hoe laat is de laatste fles? Allebei mijn kinderen sliepen beter door zonder eten rond 11 uur. Laatste voeding is nu bij mijn dochter max 10 uur, behalve als ze zelf anders aangeeft. Meestal is het tussen 8 en 9 en dan slaapt ze tot ergens tussen half 5 en half 6.
 
@Esthy bij ons is de laatste fles tussen 22:00/23:00 (fles hiervoor is meestal rond 18:00/18:30) de ene keer wordt hij dan wel vanzelf wakker en de andere keer maak ik hem wakker, heel eerlijk doe ik die sturing zodat we niet 2x in de nacht een voeding hoeven te doen. Aanvankelijk dacht ik tegen de tijd dat Eli de nachtfles tussen 03:00/04:00 laat vallen we dan pas kijken naar het niet meer wakker maken voor de laatste avondfles (indien hij zichzelf niet al heeft gemeld). Gister zat ik toch te twijfelen aan deze theorie, slaapt hij misschien juist korter als ik hem wakker zou moeten maken?


Maakt een van jullie jullie kindje ook wel eens wakker voor de fles als hij/zij zich niet meld?
 
Ja ik maak hem ook regelmatig wakker voor de fles. Meestal voor de fles rond 23.00. Ik zit nu aan de fles maar heb hem wakker moeten maken. Hij was in diepe slaap. En meestal om half 5 ook wakker maken voor de fles. Bij de anderen wordt hij meestal vanzelf al wakker.
 
Ik voed echt op aanvraag, dus maak niet wakker tussendoor.
Hier trouwens in een sprongetje (geeft de oei ik groei app aan) maar man wat is deze even heftig! Er wordt gehuild, gegeten of geslapen. Ze kan nu dus ook niet in de box liggen, want na 2 seconden is het heel hard huilen. Herkenbaar en wat heb je gedaan? Want met een peuter erbij vind ik het echt heel pittig!
 
Ja die hebben wij ook gehad. Ik vond hem ook pittig. Duurde maar kort en nu wel duidelijk ritme. Ik heb het gewoon uitgezongen en hem veel bij me genomen. Had ze gelukkig niet allebei alleen dus daarin niet echt tips.
 
Terug
Bovenaan