April 2021 uitgerekend

@Esthy ik had ook een mopperig mannetje en wou eigenlijk niet alleen spelen in de box. Ik heb hem veel bij me gehouden en dat was voor hem goed. Mn dochter was van toen druk in de weer met haar Magibook, puzzeltjes aan het oplossen van haar favoriete pups De Paw Patrol haha en als het echt even te lastig is met managen dan zet ik de tv voor haar aan.


Is ze wel stil als je haar vast hebt of dan nog steeds huilen?
 
Even heel trots! Guus draaide gisterenavond zijn buik naar zijn rug. Maar 1 keer en daarna wilde hij nog meer maar het lukte niet dus toen werd hij gefrustreerd.
 
@Jippie wat goed!!! En snel joh!
@ Jasmijn, bij mij is ze wel stil! Dus pak nu ook vaker de draagdoek. Hier zijn filmpjes van Pieter Konijn de uiteindelijk redding als niks meer werkt bij de peuter! Ik probeer hem af te leiden met blokken of tekenen ofzo, maar hij heeft ook net even de fase dat hij het ineens heel moeilijk vindt dat hij de aandacht moet delen met zijn zusje. Dus soms wordt er stereo gehuild ?
 
Afgelopen avond niet wakker gemaakt en toen kwam die zoals verwacht wel 2x in de nacht. Ik weet even niet met welke manier hij beter/langer zal slapen:


Methode 1:
Wakker maken en fles rond 22:30/23:00 dan is wilt hij fles tussen 03:00/04:00 en daarna een wat onrustigere slaap waardoor ik hem zo nu en dan vanaf 06:00 tussen ons in leg en dan slaapt hij nog wel even tot we opstaan.


Methode 2:
Niet wakker maken en laten slapen na zijn fles rond 18:00/18:30 dan wilt hij fles rond 01:00 en rond 05:00. Laatste slaap tot ca 07:00 was kort maar niet onrustig en prima opstaan tijd.


Ik dacht aanvankelijk dat het handiger was als we om 23:00 uur wakker maken en voeden zodat hij meer melkbuffer heeft en mogelijk die van 03:00/04:00 overslaat. Maar nu ik het anders geprobeerd heb twijfel ik, klinkt makkelijker voor hem om die van 05:00 over te slaan tot 07:00 dan van 03:00/07:00. Maar dan zijn we eigenlijk nog niet van de nachtvoeding af met deze methode omdat hij ook nog kwam rond 01:00 uur.


Het is natuurlijk ook niet vreemd dat we nog nachtvoedingen hebben op deze leeftijd (14 weken) maar vind het lastig in te schatten welke optie een betere/langere nacht zal geven op den duur. Want natuurlijk willen wij uiteindelijk ook een doorslapend kindje.


Welke methode zouden jullie doorzetten? (Grotere fles lijkt hij nog geen behoefte aan te hebben)
 
We zijn nu de derde dag bezig met het ophogen van flessen, om het doorslapen te stimuleren, maar het lukt nog niet echt.
Eerste nacht zeker 3/4x wakker geworden, dus maar steeds kleine flesjes gegeven.
Vannacht om 1 de laatste en toen om half 6 weer. Dat gaat nog net, maar dan zit er alsnog maar 4 uur slaap tussen. Op deze manier krijgt ze dus meestal net nog een 6e fles aangeboden terwijl we eigenlijk naar 5 flessen willen.
Ze krijgt 180+6 en dan afgeschud op 180 op advies van het CB. En dat dus 5x en meestal dus nog een kleine fles van 90 of 120 extra omdat ze het anders niet red..
Ze drinkt alles op, lijkt zelfs alsof ze nog meer zou aankunnen. Spugen is nog steeds wisselend, maar lijkt minder sinds stoppen met nexium en aanbieden van rijstepap (nu 2x gegeven).
We moeten donderdag naar de kinderarts en dan ga ik even alles bespreken. Want ik wil graag weten of we zo verder kunnen of dat we iets moeten aanpassen in de voedingen.
Het slapen is trouwens echt al 2 weken heel wisselend. Erg vervelend, aangezien ik vorige week weer begonnen ben met werken. Ben echt standaard kapot moe.
 
@Babymomma: wat vervelend dat je zo moe ben! Kan het me heel goed voorstellen! Zo'n begin op het werk kost ook nog eens veel energie naast een baby. Wat hier goed hielp bij de oudste (maar niet super gezellig is) is al gaan slapen voor de laatste voeding. Bij mijn oudste lag ik er soms om 8 of 9 uur in om alvast 3 uurtjes slaap te pakken.
@Jasmijn, ik zou zelf gaan voor optie twee, maar dat is misschien ook wel vermoeiend om altijd om 1 en 5 uur wakker te worden. Misschien na een tijdje proberen of je die van 1 uur eraf kunt halen door Eli te sussen ipv te voeden? Dat las ik vandaag als tip in zo'n boekje van een slaapcoach...
 
@esthy hij lijkt nu gewoon echt honger te hebben snachts, als ik hem sus dan is die helaas een uur later alweer hongerig aan het happen/smakken in bed. Maar ik hoop dat het inderdaad na een tijdje wel lukt.


@babymommaaa ik denk dat het in een overgangsfase niet zo erg is dat je nog op 6 flessen zit. Dat hadden wij van 7 naar 6 ook dat het even duurde voordag hij in een nieuw ritme zat en naar 6 kon. Wel fijn dat ze behoefte heeft voor meer zodat die overstap van 6 naar 5 er ook in zit. Hier nog geen interesse in een grotere fles.
 
Terug
Bovenaan