April 2021 uitgerekend

Eli had gister een rare dag op het kdv met weinig drinken en weinig slapen, maar hij was wel gewoon vrolijk. S’avonds is die dan ook ineens 4 uur lang vrolijk wakker geweest. Hij is zo aan het kwijlen en kauwen/sabbelen op zn vuistjes dat ik dacht misschien heeft hij wel al behoefte aan hapjes. We aten worteltjes en ik heb er voor hem ook eentje geprakt en een beetje water toegevoegd om het nog smeuïger te maken en nouja dat ging er zo soepel in dat ik er helemaal verbaast van was, ook gewoon echt opeten zonder vies gezicht, ben er nog steeds verbaast over hoor haha. Eigenlijk is die pas over 2 weken 4 maanden oud en zijn we volgens de adviezen dus ietsjes te vroeg maar als het weer zo uitkomt dat hij wakker is met ons avond eten dan maak ik denk ik weer een oefenhapje. Zo niet dan kijken we er gewoon over een tijdje naar hoe we dat in het schema kunnen brengen.
 
Hoe is het inmiddels met de slaapjes? Welke keuze heb je gemaakt Jasmijn? En babýmomma ik snap dat het inderdaad vermoeiend is.
Jullie moeten helaas even geduld hebben nog. Ze gaan uiteindelijk vanzelf wat langer slapen, maar vermoeiend is het wel. Ik heb helaas ook niet echt tips. Meer dan jullie al doen kan volgens mij ook niet.
Hier is het met de slaapjes ook nog wel zoeken. Over t algemeen gaat het s nachts heel goed. Eergisteren ineens lukte dat ook niet. Hij heeft gewoon heel veel moeite met in slaap vallen dus ik ben maar naar zijn kamer gegaan en het licht uitgelaten. Hand of zijn buik en hoofd en gesust. Toen al snel hand van zijn buik af, toen can zijn hoofd af, paar stapp3n naar achter. En tijdje gestaan zonder iets te doen. En toen naar mijn kamer gegaan en gelukkig ging hij toen slapen. Meestal slaapt hij nu dus van 0.00 tot 9.30. Hij is dan wel een paar keer kort wakker maar slaapt snel weer door. Overdag slaapt hij nog steeds slecht. 1 slaapje lukt meestal in bed. Dat is dan wel een lange van 2 tot 5. S avonds wil hij echt nog niet in zijn bed slapen.

Mijn vriend is vanochtend met Guus bij het cb geweest. Hij kreeg zijn vaccinaties en natuurlijk gewogen en gemeten. Morgen 14 weken en hij was al 65.6 cm en 6665 gram. Lekker veel vijven en zessen hahaa.
Hebben jullie kindjes al vaccinaties gehad? En wanneer moeten die van jullie weer? Guus moet namelijk pas 23 september weer maar dan is hij al bijna een half jaar... Ik dacht dat ze altijd met 4 maanden weer moesten?
 
@Esthy: dankjewel voor de tip! Dat doe ik inderdaad wel al vaker. Meestal is dit rond 9/10.
@Jasmijn: Ja ik denk idd een sprongetje dus ook een overgangsfase..
@Jasmijn: wat fijn dat je al gestart bent met hapjes! Nog meer geprobeerd buiten wortel?
@Jippie: sow! Flink gegroeid zeg! En wat slaapt hij al goed, wat fijn! Wij moeten over 1.5 week voor de inentingen gaan. Een beetje later dan gepland door ons werk.

Iemand al gaan babyzwemmen?
 
Oja even een update: we zijn vanochtend naar de kinderarts geweest. Niet veel nieuwe handvaten of tips eigenlijk, maar wel een geruststelling dat we goed bezig zijn en dat ze nog altijd goed groeit.
Ze is nu bijna 14 weken (zondag). Ze is van 49 cm naar 61.5 cm gegaan en van 3240 gram naar 5880 gram. Een mooie groei dus.
We gaan nu wat meer rijstepap (ook in de fles) aanbieden en beginnen met hapjes. Hopelijk werkt dit mee tegen het spugen. Over 6 weken hebben we een telefonische afspraak. Mocht het dan nog niet verbeterd zijn, kan er eventueel een foto gemaakt worden van haar slokdarm en maag (dacht ik).
 
Babymomma jullie meid groeit ook enorm goed zeg. Wel fijn dat jullie meisje goed in de gaten gehouden wordt. Vervelend hoor die reflux. Zo zielig voor haar ook.
Ik heb niet echt babyzwemmen gedaan maar op vakantie hebben we 3 keer gezwommen. Lekker in zijn babyfloat en echt een warm waterbad kiezen. Guus vond het gewone grote bad echt wel wat koud, maar de tropische baden wel lekker.
Jasmijn dat kwijlen en vuistjes in de mond gebeurt hier ook heel veel. Ik dacht dat hij duimen leerde. Zijn broer duimde nu echt al heel fanatiek. Maar door jouw verhaal ga ik nu dus twijfelen of hij niet gewoon wil eten. Hij zit er met avondeten altijd bij en doet het dan ook.
 
@ Jippie, wat slaapt Guus al goed! Wat ontzettend fijn!.
@ Jasmijn, heb je nog wat hapjes geprobeerd? Echt fijn dat hij meteen zo goed eet joh!
@ Babymomma: wat wordt ze al groot! Wel echt heel naar dat ze zo'n last heeft lijkt me! Maar wel fijn dat er goed op gelet wordt!

Hier een meisje dat ziek is. Het is nu echt een waas van slaapjes, voedingen en hoestbuien. Ga vanmiddag even naar de ha om toch even te laten kijken.
 
Aww wat zielig Esty. Wat heeft ze?

Gisteren had Guus veel last van zijn prikjes. Zijn benen deden echt zeer ondanks dat we veel met zijn benen gefietst hadden. Gelukkig nu een keer geen koorts. Ietsje verhoging maar ik dacht nou die zal wel weer koorts krijgen aangezien hij daar blijkbaar heel gevoelig voor is. Wel even een zetpil gegeven voor de laatste fles en vanochtend om 10 uur maar eens uit bed gevist. Hij was gelijk vrolijk en niets meer gemerkt van zere benen gelukkig.
 
@jippie we kijken nu even aan hoe het gaat als we hem niet wakker maken. Vervelend dag Guus even last van de vaccinatie had, maar gelukkig dat de koorts niet heeft doorgezet en jullie weer een vrolijke man hebben. Volgens ons boekje is onze eerst volgende vaccinatie rond de 5 maanden. Wat het kwijlen en sabbelen/kauwen op de vuistjes betreft is eigenlijk een gokje wat het betekend, kan ontdekken zijn, leren duimen wat je zegt of wel behoefte aan hapjes. Bij ons heb ik wel het idee dat hij er echt aan toe was gezien hoe goed dat eigenlijk gaat. Als het voor jullie ook al goed voelt zou je het ook kunnen proberen.


@esthy heb worteltjes voor deze hele week gemaakt (geprakt/gepureerd en in ijsblokvormpjes ingevroren). Volgende week dan ga ik wat anders proberen, weet nog niet wat hoor haha. Maar sta er zelf ook nog steeds versteld van!

Vervelend dat ze ziek is, toevallig wij ook een licht snotterig mannetje met een vervelend hoestje. Denk door het weer, bij ons is er veel koude wind maar wel een warme temperatuur. Dus misschien dat ik toch net even te lang met hem in de wind heb gewandeld. Geen koorts gelukkig, jullie meisje ook niet?


@babymommaaa fijn dat je de geruststelling en bevestiging gekregen hebt dat jullie goed bezig zijn! Ik hoop dat met de hapjes het spugen minder gaat worden voor jullie. Weet je al waarmee jullie gaan beginnen?
 
Terug
Bovenaan