April 2021 uitgerekend

@Esthy: ben je nog naar de dokter geweest?
@Jippie: wij zijn nog niet voor de inentingen geweest. Had hij meteen erna koorts? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten..
@Jasmijn: We zijn vandaag begonnen met een potje pompoen (bio). Deze ga ik morgen ook nog geven. Daarna ga ik de potjes even verkennen en even bedenken hoe en wat. Ik dacht ik begin met een potje, om te polsen of ze er aan toe is en zo leek het wel. Ze heeft echt een half potje leeg gegeten. Heel grappig om te zien hoe ze haar tong gebruikt bij een hapje.
 
Leuk om te lezen dat jullie al begonnen zijn met groente geven. Ik wacht toch nog even. Wil wel weer beginnen met wortels en dan iets van pompoen of bloemkool.
Bij onze oudste werd het spugen wel minder bij vaste voeding. Bij Guus komt het wel omhoog maar spuugt niet zoveel.
Babymomma elke baby reageert anders op de prikjes, maar Guus kreeg na een paar uurtjes wat verhoging, maar was nog geen 38 graden dus viel alles mee. Hij had wel echt pijn in zijn beentjes. Je kunt het beste na de prikjes gelijk fietsen met de benen dan schijnt het minder erg te zijn. Nog een tip.. haal vast zetpillen in huis als je die nog niet hebt. Wij hebben er dus 1 gegeven s avonds en vandaag had hij echt nergens last meer van. Sommige kinderen gaan juist heel veel slapen na de prik en sommige gaan heel slecht slapen. Het prikken zelf is even zielig als je het niet gewend bent. Bij de oudste moest ik regelmatig even een traantje pinken. Guus heeft al zoveel bloed moeten prikken, suiker moeten prikken, infuus, hersenvocht prikken dus nu wel een beetje gewend helaas.

 
@Jippie, goeie tip van dat fietsen met de benen! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ze moet over 11 dagen haar eerste prik!
Ik wacht ook nog met hapjes tot ze 4 maanden is, maar dan idd ook wortels, pompoen, zoete aardappels enzo.
Fijn overigens dat Guus in ieder geval niet erg ziek is geworden. Het is zo zielig, die prikjes en dan dat ze niet lekker zijn. Had al bij de hielprik dat ik mee stond te huilen ?

Ben bij de HA geweest en die zei dat ze gewoon echt flink verkouden was, maar longen klonken schoon en vandaag lijkt het een stuk beter te gaan. Ze is vannacht zelfs zelf op haar zij gerold, en dan echt helemaal goed op haar zij. Denk dat ze binnen en paar dagen doorrolt naar haar buikje! Zo leuk, weer zo'n mijlpaal!
 
@Esthy wat fijn dat het vandaag een stuk beter gaat en wat knap dat ze op haar zij gerold is. Is ze in haar slaap ook zo bewegelijk? Hier ligt hij geregeld overdwars of 180 graden gedraaid als ik even ga kijken haha. Ach ja die hielprik was vreselijk zielig, ik moest toen ook huilen, bij de vaccinatie kon ik ze in bedwang houden maar blijft zielig als je dat lieve gezichtje ineens ziet veranderen in een geschrokken en verdrietige baby.



Ik denk dat de keuze om hem niet meer wakker te maken voor een late voeding wel een goede keuze geweest is. Al twee nachten gaat het namelijk beter met slapen, hij slaapt langer achter elkaar en vaster dan voorheen. Ik hoop zo dat dit doorzet!! Hij ging zo tussen 19:15/20:00 naar bed en werd tussen 01:00/02:00 wakker voor een fles en werd daarna rond 07:15 weer wakker. Fles van 05:00 uur heeft hij uit zichzelf overgeslagen, zo knap. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed! (Of nog beter mag ook natuurlijk haha) Hierdoor zitten we op een fles minder maar hij heeft nog altijd niet behoefte aan meer, nouja dat komt dan wel vanzelf denk ik.
 
Nou had ik eerder nog geschreven over zijn nieuwe slaappatroon, loopt die nu weer anders haha. Heb er net weer een voeding op zitten, benieuwd naar derest van de nacht.
 
Helaas net weer een voeding. Heh vond het ‘nieuwe’ schema net zo een verbetering zodat ik meer uitgerust wakker werd omdat ik daar in de laatste slaap meer uren pakte dan dit schema. Nouja nieuwe dag, nieuwe kansen zullen we maar zeggen ;-)
 
Oh dat is jammer Jasmijn? maar het is al een paar nachten wel goed gegaan, dus hij kan het wel! Hoop dat het vannacht weer beter gaat!
 
@babymomma hoe is het met je? Woon jij niet in het gebied dat nu getroffen is door overstromingen? Hoop dat het goed gaat!
 
Terug
Bovenaan