April 2021 uitgerekend

@ Jasmijn, balen dat hij het toch nog niet oppikt! Die nachten kunnen echt slopend zijn! Kunnen jullie het een beetje afwisselen met z'n tweeen?

Hier probeer ik echt minstens een slaapje per dag op bed te doen, maar wat een gedoe! Ze is sowieso wat aan me geplakt, maar slapen op haar bed is nu alleen als ik er pal naast lig. Sowieso zijn alle slaapje max 1 uur... We hebben dus nog wat te oefenen!
 
Jasmijn spuugt hij de laatste tijd dan veel door het onrustige drinken? Of laat hij het gewoon staan? Met 3 maanden mogen ze ook een grotere speen toch?
Ze plakken hun slaapjes vast vanzelf vast, maar die gebroken nachten zijn inderdaad niet fijn. Het breekt je echt op.
Ja leuk he die virusjes. Las net dat het rs virus ook flink toegeslagen heeft en de kinder ic's vol liggen. Hoop zo dat we dat virus even overslaan. Sven hoest de longen uit zijn lijf. Mocht gisteren bij het kdv blijven omdat hij geen koorts had dus mazzel gehad. Zo zielig dat hij echt de hele nacht door ligt te hoesten dus ben hem vannacht nog wat water en druppels gaan geven. Maar nu maar hopen dat hij het niet doorgeeft aan Guus.
 
@Esthy nee we wisselen het eigenlijk niet af, we zijn dan beide wakker en het lukt geen van ons om dan door te slapen als de andere het zou doen. Dus dan doen we het maar samen, ik luier verschonen terwijl hij de fles maakt, dan geef ik de fles en gaat Eli bij hem boeren zodat ik nog even de fles kan schoonmaken.


Heb je trouwens een co-sleeper? Of wilt ze echt je huid voelen zeg maar?


@Jippie hij spuugt en huilt niet maar wordt op de helft erg onrustig en laat de speen los of gaat erop kauwen of gaat zich strekken. Soms lukt het met nog een aantal keer aanbieden dat hij nog wat drinkt maar vaak lukt dat ook niet en heeft die iets van 80ml soms 100ml gedronken. Hij had al een tijdje de M-speen (vanaf 3maanden) en net de L-speen (vanaf 6 maanden) weer geprobeerd maar hier stroomt het zooo snel uit dat houdt hij niet bij. Ik weet nou niet of ik het goed zie omdat ik ook wel de oorzaak van dit drinkgedrag wil weten maar het lijkt alsof ik onderin toch een bobbeltje zie op zn tandvlees. Nouja de tijd zal het leren of dat een tandje is of mijn verbeelding haha.


En wat dat rs virus betreft hoop ik dat het al onze kindjes overslaat.
 
@Jasmijn: dankjewel voor de tip! Ik kom regelmatig bij de Wibra en zeeman, hele fijne winkels!
@Jasmijn: tot nu toe 3x pompoen geprobeerd. Ze krijgt dit nog morgen en overmorgen en daarna gaan we de volgende smaak proberen. Ik heb volgens mij nog wortel en nog een groente en dan wil ik met fruit beginnen.
 
Welke flessen gebruiken jullie? Ik las laatst toch wel van een aantal moeders dat ze overgestapt zijn van Dr. Brown flessen naar Difrax en dat hun kindjes hierdoor rustiger zijn gaan drinken.
Zahra is ook een hele gulzige drinker, dus ik ben nu toch aan het twijfelen.

Hiernaast zoek ik nog tips voor een fijne babyfoon, die ik op mijn telefoon kan besturen/bekijken. En een fijn fietsstoeltje voor over een paar maandjes, als ze goed kan zitten en haar nekje wat sterker is. Iemand goede adviezen?? :)
 
Wat grappig Jasmijn. Wij hadden precies dezelfde verdeling toen we er s nachts nog uit moesten. Hele stomme vraag misschien.. Maar zit de speen niet verstopt op het moment dat hij niet meer drinkt?
Als je wel een grotere speen gebruikt dat de fles iets minder schuin houden of je kindje net wat anders houden. Soms klokt het er hier ook zo uit en soms totaal niet en zit hij om de haverklap verstopt.

Babymomma wij gebruiken dr browns inderdaad. Bij de oudste gedaan en bevalt goed.
Babyfoon heb ik niet op mijn telefoon. En zitjs heb ik de yepp mini. Heel tevreden over. Heb er toen gelijk 1 voor achterop bijgekomen, zodat ik voor en achter straks dezelfde heb.

Oja wij hebben het rs virus in huis hoor. De oudste hoestte vanaf zondag al een beetje en dinsdag heel veel. En dinsdagavond koorts erbij. Woensdag koorts hoesten en snipverkouden. Hoop zo dat Guus het niet krijgt.
 
@Jasmijn: ze ligt in een cosleeper, dus ik lig er dan gewoon naast. Ik probeer het nu elke ochtend bij het eerste slaapje. Zodra die goed gaat, ga ik het volgende slaapje ook op bed doen.

@babymomma: wij hebben voor ons zoontje vanaf ook altijd Dr brown gehad en dat ging goed! Heb ze ook in huis voor mijn dochter voor als ik afkolf.
Voor de fiets heb ik ook yepp, super blij mee. Heb m wel van marktplaats.
@ Jippie:wat naar dat rs-virus! Beterschap voor Sven en hoop dat Guus er geen last van krijgt!
 
@babymommaaa ik was begonnen met dr Brown. Toen door het gesmakt bredere flessen geprobeerd van Avent en Lansinoh. Het klakken/smakken bleef en tongriempje ook onderzocht, daar was niets geks aan. Toch weer terug naar dr Brown omdat hij niet overweg kon met een brede speen. Toen ik jbpm ging proberen ben ik Difrax gaan gebruiken omdat ik jbpm niet vond samengaan met het anti-koliek systeem van dr brown. Hierna bij Difrax gebleven. Zoals je leest in het begin veel geprobeerd haha.


Fietsstoeltjes voor en achter hebben wij Bobike One, ben er erg blij mee.


@Jippie geen stomme vraag hoor! Op het moment dat die onrustig wordt zit die niet verstopt. Had ook nog een andere speen geprobeerd die van dr brown had ik nog in alle maten liggen van mn oudste en die heeft betere tussenstappen in de maten van Difrax maar daar moest die niks meer van hebben. De grotere speen van Difrax heeft echt een bizar groot drinkgat vind ik haha. Nu ik dit typ ga ik misschien nog dr brown fles met grote speen van Difrax proberen. Naar mijn idee moet je door het dr brown anti-koliek systeem net iets meer moeite doen om de melk eruit te krijgen. Ik hoop niet dat ik al te onduidelijk ben hahah maar misschien dat met die combi de melk er iets rustiger uitkomt met de grote Difrax speen dan dat het doet met de Difrax fles zelf.


Ik hoop dat je oudste snel weer opknapt en Guus het inderdaad niet krijgt! Ben jij alweer helemaal de oude eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan