April 2021 uitgerekend

Dat is een lastige! Wij zitten ondanks het slapen van 0.00 tot 9.30 wel op 5 flessen, maar geven nog geen hapjes eten. Ik maak hem wel wakker voor de flessen. Redt ze het op 4 flessen? En krijgt ze dan genoeg binnen? Als ze veel spuugt zou je zeggen juist meerdere flessen. Wat zegt je eigen gevoel?
Ons flessenschema is momenteel ongeveer zo:
10.00 13.30 17.00 20.00 23.15. Ik maak hem dus wel wakker als hij te ver over deze tijden gaat. Ik wil namelijk niet later dan 23.15 uitkomen.
 
@babymommaaa ooh wauw nog een keer een luxe nacht, wat heerlijk voor je! Wordt ze dan helemaal niet meer wakker of nog wel maar geen honger en dat ze weer gaat slapen?


Merk je eigenlijk verschil in spugen bij meer kleinere flessen in kortere tijd ten opzichte van grotere flessen in langere tijd? Mocht een van deze gunstiger zijn voor je kindje dan zou ik daar de voorkeur aan geven.
 
Ik kan weer eens iets positiefs delen over de nacht! De afgelopen paar nachten dronk hij steeds maar iets van 50ml per keer snachts (ongeveer 2x per nacht) en viel toen weer in slaap wat mij positief stemde omdat ik dan het idee had dat hij de nachtvoedingen minder nodig begon te hebben. En deze nacht was hij ongeveer 3x wakker geworden maar was niet wild aan het happen en sabbelen waardoor we hem gelaten hebben om te kijken of die zelf weer in slaap kon vallen en jahoor!!! Wel wakker geworden maar geen voedingen nodig gehad, ik hoop zooooooo dat het nu wel gaat doorzetten.


Voor de oudste heb ik trouwens een slaaptrainer gekocht, die heeft de laatste tijd ineens wat enorm vroege uitschieters en dacht dan kan ik haar een beetje een houvast geven van de tijd.
 
Oh wat fijn Jasmijn! Heb het idee dat ik ook te snel reageer en maar aan de borst leg, waardoor nu is echt gebroken nachten want ze komt steeds vaker lijkt wel! Misschien even jouw tactiek proberen!
 
Jeeh Jasmijn! Wat fijn! Hopelijk zet dit door, maar het lijkt er wel op. Soms moet je ze inderdaaf maar even laten. Overdag heb ik dat ook. Dan plakt hij er toch nog de slaapje achter aan. Soms wel lastig als de oudste er ook is, want ik wil ook weer niet dat hij wakker wordt.Esty hopelijk kont het bij jou nu ook snel.

Vandaag de intake met het kdv gehad en morgen wennen. Zo spannend! Gaan ze samen naar de opvang. Zijn inbakerzak maar in de was gedaan, want die is vies en hem nu voor het eerst in een gewone slaapzak gelegd. Een slaapzak met lange mouwen en heb 1 hand inde slaapzak gedaan en de mouw naar binnen geduwd en de andere arm eruit gelaten. Hij sabbelt zoveel op zijn handje. Maar hij lijkt te slapen dus ik ben benieuwd. Vanochtend viel hij ook opeens in slaap onder zijn babygym. Ik wist niet wat me overkwam want hij slaapt nooit op zijn rug en Zo naar ergens in huis.
 
Ooh spannend Jippie, dat hij al naar het kdv gaat! Hoe sta je erin?

Hebben jullie tips voor leren slapen in bed? Ze slaapt goed in haar bedje 's nachts, maar overdag leg ik haar weg en is het huilen geblazen. Dst is pas sinds kort. Voor heen sliep ze wel goed als ik haar weglegde, was dan wel in de wandelwagen of box, maar nu kijkt ze meteen met grote verschrikte ogen en huilt ze tot ze overstuur is.
Wil haar nu leren in bed te slapen, maar dat gaat dus lastig en ben op zoek naar wat houvast..
 
We zijn vandaag naar het CB geweest.
Groei was prima, net zoals altijd. Bijna 6 kilo, onze lekkere Buddha.
Prikjes waren echt zielig, maar ja het hoort erbij. Mochten op advies van de arts preventief een zetpil geven bij thuiskomst.
Ik heb het flessen dilemma besproken: arts geeft aan: dit is prima.
We mogen dus 4 flessen aanhouden, zeker aangezien ze hapjes krijgt. We mogen deze flessen dan ophogen van 180 naar 210. Ook mogen we elke fles iets indikken met rijstebloem.
Het schema ziet er nu ongeveer zo uit:
08.00, 13.00, 18.00, 11/12. De laatste 2 flessen heb ik gisteren 210 gegeven. Vandaag dus ook. De eerste 2 nog afgeschud. De fles van 6 met een half schepje rijstebloem, de laatste fles met een hele schep rijstebloem.
Zolang ze dit schema aanhoudt en ze niet meer gaat spugen als we ophogen is het prima zeiden ze.
Het hapje geven we meestal rond 12, soms op een andere tijd. Ze eet dan een half potje (van die kleine glazen potjes). Ik ga ergens deze week beginnen met eigen hapjes maken. Ze heeft nu pompoen en wortel gehad. Nu wil ik graag bloemkool en broccoli gaan proberen. Na deze 4 groenten wil ik graag fruit hapjes gaan proberen.
Ik dacht zelf dat dit in plaats van de groenten moet worden aangeboden, maar vandaag las ik volgens mij op de site van Nutricia dat dit erbij komt. Dus dan krijgen ze 1 groentenhapje én 1 fruithapje per dag.
Hoeveel bieden jullie aan per hapje? Ook ongeveer de bovenstaande hoeveelheid of minder/meer?
 
Terug
Bovenaan