We zijn vandaag naar het CB geweest.
Groei was prima, net zoals altijd. Bijna 6 kilo, onze lekkere Buddha.
Prikjes waren echt zielig, maar ja het hoort erbij. Mochten op advies van de arts preventief een zetpil geven bij thuiskomst.
Ik heb het flessen dilemma besproken: arts geeft aan: dit is prima.
We mogen dus 4 flessen aanhouden, zeker aangezien ze hapjes krijgt. We mogen deze flessen dan ophogen van 180 naar 210. Ook mogen we elke fles iets indikken met rijstebloem.
Het schema ziet er nu ongeveer zo uit:
08.00, 13.00, 18.00, 11/12. De laatste 2 flessen heb ik gisteren 210 gegeven. Vandaag dus ook. De eerste 2 nog afgeschud. De fles van 6 met een half schepje rijstebloem, de laatste fles met een hele schep rijstebloem.
Zolang ze dit schema aanhoudt en ze niet meer gaat spugen als we ophogen is het prima zeiden ze.
Het hapje geven we meestal rond 12, soms op een andere tijd. Ze eet dan een half potje (van die kleine glazen potjes). Ik ga ergens deze week beginnen met eigen hapjes maken. Ze heeft nu pompoen en wortel gehad. Nu wil ik graag bloemkool en broccoli gaan proberen. Na deze 4 groenten wil ik graag fruit hapjes gaan proberen.
Ik dacht zelf dat dit in plaats van de groenten moet worden aangeboden, maar vandaag las ik volgens mij op de site van Nutricia dat dit erbij komt. Dus dan krijgen ze 1 groentenhapje én 1 fruithapje per dag.
Hoeveel bieden jullie aan per hapje? Ook ongeveer de bovenstaande hoeveelheid of minder/meer?