April 2021 uitgerekend

Oja ik heb nog even research gedaan rondom flessen en spenen..
Ik heb de Difrax doseerfles 123 besteld via de Etos. Als het goed is komt dit morgen of woensdag binnen. Ik ben benieuwd of deze fles beter gaat bevallen dan de huidige Dr Brown flessen.
 
@Esthy: Zahra sliep gelukkig vanaf het begin zowel in bed, als in de box, als in de kinderwagen. Maar ze heeft wel een fase gehad waarbij ze alleen op ons wou slapen ipv in bed. We hebben haar toen vaker echt even moeten laten uithuilen. Klinkt vervelend, maar werkt wel.
Wij hebben een aantal dingen die we standaard doen als we haar in bedje leggen; föhn aan en slaapzak aan (na de fles van 6), stevig instoppen (deken onder het matras in). Als ze onrustig is, helpt een speentje vaak wel, en het aaien van haar hoofdje en rondom de oogjes. Het hardop 'shh shh shh' zeggen in een bepaald ritme werkte in het begin heel goed. Heel soms pakken we haar nog even uit bed, als ze echt onrustig is, maar meestal laten we haar liggen en proberen we haar zo te sussen. We hebben geprobeerd om een projector te gebruiken met sterrenhemel, maar dit werkte averechts. Hierdoor werd ze spontaan klaarwakker haha.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt :)
 
@jippie hoeveel uurtjes gaat hij morgen naar het kdv? Ik vond de eerste keer zo moeilijk, had hem toen met tranen afgegeven.


@esthy het is even zoeken naar de techniek die voor haar goed werkt en blijven oefenen/herhalen zou ik zeggen. Ik ben er altijd bij gebleven en heb hem in bed getroost door over zijn buikje te wrijven en shh shhh shh (op een lieve manier) te zeggen tenzij hij overstuur was dan pakte ik hem wel op en als hij rustig was weer terugleggen en dit riedeltje herhaalt tot hij rustig en stil in zijn bedje lag en ik de kamer uit kon gaan. Het was zeker in het begin best intensief maar ik pluk er nu de vruchten met het naar bed brengen. Meestal kan ik hem nu gewoon wakker wegleggen en dat hij zelf in slaap valt en soms jengelt hij en hoef ik alleen nog maar heel even mijn hand op zn buikje te leggen en dan wordt die weer rustig.


@babymommaaa fijn dat weer alles in orde was bij het CB. Bij ons zit hij tijdens het avondeten er vaak bij en geef ik hem zijn groentehap, hij eet nu 3 ijsklontvormpjes op, geen idee hoeveel gram dat eigenlijk is. Toevallig ben ik nu bij de bloemkool aangekomen, tot nu toe lijkt hij alles lekker te vinden. Heb nog geen vies gezicht gehad. De fruithapjes begin ik denk ik pas mee als hij misschien wat langer wakker is en ik dat eind van de ochtend kan geven.
 
@ Jasmijn, ja dat doe ik nu ook. En dan de peuter maar even voor een filmpje ? maar ze gilt echt meteen als ik haar neerleg en is in bed eigenlijk niet te troosten. Ik snap er echt niets van, want zo was het helemaal niet. Zijn al bij een osteopaat geweest, maar lijkt alleen maar erger te zijn ?. Ik ga gewoon door, ooit moet ik succes hebben! Bij ons trapt ze overigens heel fel met haar beentjes. Vastleggen heeft geen zin, daar trapt ze zich onderuit. Ik kan nog wat white noise proberen, zoals jij doet Babymomma. Bedankt voor de tips in ieder geval!
 
Esty, elke dag hetzelfde ritueel aanbieden, zodat ze er aan wennen. Slaapt ze in een inbakerzak of slaapzak of nog anders? Kijken waar je kindje behoefte aan heeft. Het is ook een hele stap zo'n bedje. Maar verder inderdaad even investeren en niet opgeven.
Ik hebgisteren besloten om te beginnen met investeren in het avondslaapje in bed. Overdag slaapt hij na de fles van 13.30 in bed. Zijn broer slaapt dan ook en ik heb dan even een uurtje rust. S Avonds weigert hij ook altijd. Het is gisteren gelukt. Duurde een uur voordat hij echt stil was. Elke avond gewoon even proberen. Bij echt huilen ga ik na 3 minuten naar zijn kamer en troost ik hem in zijn bed met ssshh en hand op zijn hoofd en hand op zijn buik. Als hij iets rustiger wordt ga ik op een afstandje in zijn kamer staan en blijf ik ongeveer 5 minuten doelloos staan. Daarna ga ik de kamer uit. Bij huilen herhaal ik alles bij jengelen ga ik niet. Meestal blijf ik nog een minuut of 10 op mijn eigen kamer. Sommige kinderen huilen altijd even omdat ze zich in slaap huilen. Deed de oudste bij Ons ook een tijdje en Guus huilt ook vaak eventjes kort en dat wordt dan jengelen.

Hier gisteren toch over gegaan op een normale slaapzak en handen gewoon zoals het hoort. Gisterenavond duurde het een uur voordat hij sliep, maar..... moest hem vervolgens om 23.15 wakker maken voor een fles. Daarna toch ook maar in zijn slaapzak laten slapen en dat ging super goed. Hij slaapt in ieder geval nog netjes.

Babymomma wat fijn dat ze zo hard groeit en het eten al zo goed gaat! Ik ben nog niet gestart dus kan je niet vertellen hoeveel hij eet. Ik weet wel dat ik begin met 1 ijsblokje en eens kijken hoe de darmen reageren. Ik bied het s avonds aan, want hij zit met eten altijd bij ons aan tafel. Fruit doe ik wat later, maar dat geef ik dan in de loop van de ochtend.

Kdv ben ik vooral benieuwd hoe het gaat en of hij wil slapen en hoe zijn broer reageert. Maar ik vind het wel lekker om even geen kids te hebben. Ga ze om 9uur brengen en dan boodschappen doen en wil de kledingkast van Guus uitzoeken. Maatje 56 eruit halen en 68 toevoegen en kijken wat ik nog heb etc.
 
Ik las toevallig gisteren dat je het hapje het beste na de fles kunt geven, ik heb het tot nu toe voor de fles gedaan.
Maar goed, het maakt denk ik niet veel uit, als je kind maar rustig is op het moment van aanbieden.
Ik moet inderdaad ook deze week eens de kledingkast opnieuw sorteren. Maat 56 moet er uit en 62 en 68 even kijken wat ik allemaal heb, volgens mij is het een hele boel. Van 56 passen op dit moment eigenlijk alleen nog maar de ruime dingen zoals korte broekjes.

Vanaf wanneer bieden jullie gemengde hapjes aan? Zoals zoete aardappel met pompoen of iets met lichte kruiden? Ik las gisteren dat je in principe met alles mag starten, dus ook met vlees en vis enz. Maar ik denk dat ik het nu nog even een paar weken zo laat met 1 smaak per keer.
 
@Jippie, bedankt voor de tips! Ja ze slaapt nu in alleen een slaapzakje. Ze heeft helemaal in het begin in een ergopouch geslapen, maar dat was ze na een maandja ofzo zat. Eigenlijk wil ik nu niet meer beginnen aan inbakeren, omdat ze ook begint te rollen, dus denk dat het nu dan maar een fase is dat het even minder goed gaat door onrust in haar lichaampje. Vanochtend een half uur bezig geweest met op bed leggen. Ook twee keer opgepakt en getroost, maar uiteindelijk in bed getroost en is daar in slaap gevallen. Helaas duurde het slaapje maar 35 minuten, maar goed ik houd vol! Wil nu een week ofzo dat ochtendslaaoje echt heel consequent doen en dan het middagslaapje ook op bed. Ik was zo blij vanochtend met die 35 minuten even handen vrij! Morgen naar het CB voor de prikken, ben benieuwd!
 
Esty super dat het 35 min gelukt is! Inderdaad even investeren en wordt vanzelf langer. Ik ga ook een week heel consequent de avonden zo aanpakken.
Succes morgen op het cb!

Guus heeft het naar zijn zin gehad en het ging heel goed! Zooo blij. Ik kreeg vanochtend al foto's van een lachende Guus en aan zijn fles waarbij Sven kwam helpen dus echt leuk voor hun fotoboeken. Toen werd ik om 11.15 gebeld dat hij zo lekker lag te slapen dus dat ik ook om 12 uur mocht komen ipv half 12. Dat was echt relaxed want ik was nog met zijn kledingkast bezig. Hij heeft gewoon 1.42 uur geslapen op zijn rug in een slaapzak.
 
Terug
Bovenaan