April 2021 uitgerekend

Hi allemaal!

Al een tijdje niet gereageerd en gepost! Wel af en toe even meegelezen. Hier gaat het met de jongste heel relaxed en zijn we heel erg dankbaar voor een baby die goed slaapt en drinkt (210 ml fles om de 5 u, nachten slaapt hij door). Wat echter wel even heeeel pittig was is de periode vanaf de tweede verjaardag van mijn oudste zoon. Alsof de terrible two’s precies op die dag echt begonnen... hij wilde ‘s middags geen slaapje meer doen, ‘s avonds niet slapen en ‘s nachts ook nog meerdere keren wakker. En door het slaapgebrek ook overdag natuurlijk veel sneller huilen etc. We zijn nu een maand verder en het lijkt nu wel iets beter te gaan, ondanks dat het echt zoeken is wat nou helpt. Had niet verwacht voornamelijk druk te zijn met onze peuter ipv onze baby! Zo gek hoe ‘smooth’ de tweede mee gaat in het gezin, hoe fijn het is dat hij er is. De ervaring die je hebt opgedaan bij je eerste kindje neem je onbewust natuurlijk gewoon mee naar de tweede. En.. elke baby is anders. Bij onze oudste moest ik allerlei dingen toepassen om hem te laten slapen, viel ook vaak tijdens de fles in slaap wat uiteindelijk ook een gewoonte werd om zo in slaap te vallen. Dat doe ik nu allemaal niet met onze april baby. Ik merk aan hem als hij een beetje moe begint te worden, dan doe ik zijn slaapzakje aan, leg hem in zijn bedje, speentje in, geef hem wat kusjes en speel een muziekdoosje af. Daarna kan ik de deur dichtdoen en soms nog 1 x terug voor zijn speentje. Zo anders dan mijn oudste die ons echt nodig had om in slaap te komen (en eigenlijk nog steeds!). Oké dit was even de update vanuit mij, leuk om weer mee te lezen met jullie! Liefs
 
Liza wat leuk dat je ook weer post. Klinkt alsof het heel goed gaat. Wat fijn om te horen. Krijgt hij nu dan 4 flessen? Ja leuk die 2 jaar fase he. Die van ons is in juni ook 2 geworden en hij kost inderdaad meer tijd dan de jongste. Hij heeft sinds deze week bedacht dat je je knuffel uit bed kunt gooien en dan daarna je overtrek los kan trekken en dat ondermatrasje op kan vouwen dus dan kan hij niet slapen, want ligt dan opgekruld. Moet nu dus 3 keer terug.
 
@Esthy; hoe is het gister gegaan met de prikken? Waren het de eerste prikjes?
@Jippie; wat fijn dat het goed bevallen is!
@Liza; klinkt alsof het goed gaat met jullie, fijn om te horen! Wij gaan nu ook ophogen naar de 210. Doen jullie 4 of 5 flessen?

Had iemand nog mijn vorige vraag gezien over de hapjes? ;)
 
Ja ik had je vraag gezien, maar geef nog geen vaste voeding. Volgens mij ben ik bij de oudste met een half jaar pas begonnen om te mixen. Wil eerst e groentes gewoon apart aanbieden, zodat ze die gewoon herkennen. Ook pas met een half jaar naar 4 flessen gegaan, omdat hij toen gewoon brood enzo ging eten en dan durfde ik het om de late fles eraf te halen.
 
Liza wat fijn dat het zo goed gaat!! Klinkt echt als een droombaby!
Jippie, Sven weet dus wel even de aandacht te trekken ?. Hier ook een peuter die wat extra aandacht nodig heeft en dat gaat sommige dagen beter dan andere, maar we doen allemaal ons best!
Babymomma dat mengen van hapjes ben ik ook pas veel later mee begonnen, of uberhaupt vlees enzo. Echt pas met 4 maanden begonnen met oefenen en denk ook pas met 6 maanden wat meer en toen idd ook brood. Maakte toen ook vaak roerei en dat dan met aardappels en spinazie ofzo. Maar dus echt wel toen hij een stukje ouder was. Eerst maar wennen aan verschillende smaken en eten van een lepel.
Alles was goed op het CB. Nu 59 cm en 5,5 kilo. Ze moet een echo van de heupen ivm stuitligging tot 35 weken, maar zo op het zicht dacht ze dat de heupen helemaal goed waren. En ze vinkte alles mooi af op de lijst van dingen die ze zou moeten kunnen. Prikjes waren even huilen en de beentjes deden de rest van de dag pijn. Ze heeft ook de hele tijd geslapen, maar niet ziek geweest!
 
Esty wat fijn dat ze niet ziek geweest is! En ook lekker gegroeid.

Guus hoest al 2 dagen enorm en niest en is verkouden. We geven nu elke keer zoutoplossing in zijn neus. Echt zielig maar hij hoest zo enorm dat hij soms even geen lucht krijgt. Dat is echt zo eng dus hoop het te verminderen door in ieder geval zijn neusje open te houden.
 
Misschien een aparte vraag, maar hoe is bij jullie de band tussen baby en vader? Mijn man is dol op de kinderen, maar vind baby's ook wel lastig en vindt ze leuker als ze groter zijn. Nu knuffelt hij veel met haar, draagt haar in de draagdoek etc. Maar de verzorging ligt grotendeels bij mij, en ik geef borstvoeding waardoor ze ook echt meer naar mij trekt. Vandaag wilde mijn man haar op bed leggen en dat was echt een drama. Hij baalt ervan en ik ook, maar uiteindelijk heb ik het maar overgenomen en was ze binnen 10 secondes weg, helemaal moe gehuild. Ik denk dat het een kwestie van wennen is en dat hij het vaker moet doen en dat ze dan meer van hem accepteert. Ben even benieuwd hoe dat bij jullie gaat....
 
Uhm nou mijn vriend heeft nadat hij gevallen was en weinig kon met zijn schouder wel heel veel flessen gegeven, want dat kon hij wel als ik hem neerlegde bij hem enzo. Nu doet hij vaak op de dagen dat hij thuis is wel 1 flesje. Verder doe ik ook de meeste verzorging, maar ik was vorige week een dagje weg en toen heeft hij hem tussen de middag op bed gelegd en dat ging wel goed. Is misschien ook een fase? En misschien kun je hem ook regelmatig een flesje geven met afgekolfde melk? Doet hij hezelfde als jij doet bij het in bed leggen? En gewoon blijven proberen...
 
Terug
Bovenaan