April 2021 uitgerekend

@esthy heeft de white noise geholpen met naar bedje brengen? En zijn er ook al wat langere slaapjes gelukt?


De band van mijn man met de oudste is sinds de komst van Eli versterkt omdat ik net als jij het meeste doe. We hebben het hier ook over gehad in het begin en hij heeft aangegeven dat hij het ook prettig vindt als ik dat doe en hij meer de zorg van de oudste op zich neemt als we samen zijn. Ikzelf vind dit ook een fijne verdeling moet ik zeggen hoor, niet om hem naar beneden te halen maar ik vind zeker in deze begin periode dat ik toch beter aanvoel van waar Eli behoefte aan heeft. Laatst was ik naar een verjaardag en was mn man eigenlijk voor het eerst alleen met Eli dat hij hem een voeding moest geven en naar bed moest doen. Dat vond ik best spannend ook al weet ik in mn achterhoofd dat het heus wel goed zou komen want hij heeft dat natuurlijk ook gedaan bij onze dochter. Als ik weer ga werken dan heeft hij ook standaard een dag in de week dat hij beide kids alleen heeft en nu die even ‘geoefend’ heeft neemt dat bij mij wat spanning weg dat ook dat gaat goedkomen. Ondanks dat ik nu nog even voor het grootste deel de zorg van Eli op mij neem is hij wel ontzettend lief voor hem op de momentjes dat hij even met hem is, dan zie ik hem ook genieten van even lekker ‘kletsen’ en die lach tevoorschijn toveren. Al met al zie ik dat de band tussen mijn man en Eli meer groeit nu Eli meer kan en echt op dingen reageert. Dus daarin herken ik wel wat je zegt van naarmate de kids ouder worden. Ik denk dat van dat naar bedje brengen inderdaad een kwestie van wennen is. Misschien dat dat beter gaat als het slapen in eigenlijk bedje ook beter gaat.


@babymommaaa toevallig had ik vandaag een mix hapjes voorraad gemaakt van zoete aardappel en rode bietjes. Niet met de gedachte van gemengde smaken aanbieden maar meer omdat ik rode bietjes los vrij uitgesproken vind in smaak en hem wat zachter wou maken. Ik weet nog niet wanneer ik vaker ga mixen, ik denk dat ik eerst nog een aantal losse groentes wil aanbieden. Heb tot nu Pompoen, Worteltjes, Bloemkool en Rode Biet met Zoete Aardappel gemaakt. Denk volgende week Pastinaak en daarna misschien wat groene groentes


@Jippie wat ontzettend fijn dat het goed gegaan is op het kdv! Ik vond het een geruststelling dat hij daar ook goed kon slapen, voelt dat voor jou ook zo?


@LizaJcbs leuk dat je weer even actief bent! En wat fijn dat je nachten goed zijn zeg! Toch wel jaloers op al die succes nachten die de meeste van jullie al hebben haha. Wat je zegt dat je drukker in de weer bent met je peuter dan je jongste heb ik hier ook, had ik inderdaad van te voren ook niet verwacht hoor! En ook herkenbaar dat je tweede geen kopietje is van je eerste, hier ook van die dingetjes dat je denkt van nahhh dat was zo anders bij de eerste.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat het beter zal gaan door het vaker te doen! Mijn man is verder echt heel leuk met haar hoor, en maakt haar steeds aan het lachen! Zat te denken, zoals jij zei Jippie, om voo het slapen gaan wat afgekolfde melk te geven. Misschien dat het helpt als hij haar ook voedt op dat moment.
Ochtendslaapjes gaan goed! Vanochtend echt maar 5 minuutjes bezig geweest. Ben er dan nog wel bij op de kamer, maar dat ga ik ook langzaam afbouwen! Ga nu meer slaapjes op haar eigen bedje proberen!
 
@Jippie; beterschap!
@Esthy; op relatie vlak is het nog altijd moeilijk tussen ons. Ik ben nog steeds niet echt mezelf en ik kan weinig verdragen. Mijn emoties zijn mega heftig en hij maakt het niet minder. Maar goed. Als papa ben ik heel dankbaar voor hem. Hij leeft op met haar en andersom, dat is geweldig om te zien. Ik ben wel echt degene die de grote zorgen draagt en de grote beslissingen maakt, maar ik probeer hem in alles mee te nemen. Wat betreft slapen: ik krijg haar beter in bed gelegd nu, maar dat was voorheen andersom, dus dat kan ook wel veranderen van tijd tot tijd.
 
@Jasmijn; dat is een goede; bietjes! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik heb nu dus wortel en pompoen gehad. Bloemkool vandaag gemaakt en ingevroren en morgen ga ik broccoli maken. Een deel vries ik dan in, een deel bewaar ik in de koelkast voor 2/3 dagen.
Ik weet niet meer wie de tip gaf, maar de Wibra en zeeman hebben idd handige bakjes met deksel!
 
@babymommaaa schrik trouwens niet als haar poep rood is na het eten van rode bietjes. Hoe gaat het slapen nu, nog steeds goede nachten? Had ze het eigenlijk uit haarzelf dat ze ineens doorsliep? En haalt ze die nachtvoeding die ze voorheen had overdag in of zat je nou overdag gewoon nog op hetzelfde en is dat voldoende voor haar?
 
@Jasmijn: haha ja de ontlasting is sws wat anders nu. Heel soms nog wat vloeibaar met puntjes, maar meestal wat vaster en groenbruin nu. Het plakt soms ook een beetje. Zal idd wel met die papjes en hapjes te maken hebben.
Ze sliep uit zichzelf opeens door. Daarvoor gaven we nog 5 flessen en sinds het doorslapen nog maar 4. We zijn wel bezig met ophogen. Ze krijgt nu de eerste fles nog 180 afgeschud en de andere 3 flessen 210. We doen in de eerste 3 flessen een kleine theelepel bloem en in de laatste een flinke eetlepel. We hebben nu de Difrax 123 doseerfles en hier drinkt ze een stuk rustiger mee. Ze verslikt zich ook niet meer en laat soms uit zichzelf een boertje tussendoor. Ze drinkt dan in 10-15 minuten de fles leeg, maar voorheen was dit 2 minuten haha, dus het is al veel beter nu. Ze heeft vannacht bij m'n moeder geslapen, maar ook netjes doorgeslapen. Alleen de nacht nadat ze de inentingen gekregen had, heeft ze even een wakker momentje gehad in de nacht, maar na een beetje getroost is ze daarna weer verder gaan slapen.
We zijn echt trots op onze kleine prinses!
 
Terug
Bovenaan