April 2021 uitgerekend

Ik snap er echt even helemaal niks meer van hier! Ik had een baby die overal sliep en die ik even op de arm moest sussen en dan weg kon leggen en dan viel ze in slaap. Ondertussen slaapt ze niet meer beneden in de box en niet meer in de wagen (ook niet als we wandelen. Overdag gaat ze 2 slaapje op bed en dan valt ze redelijk goed in slaap (in een puckababy en met white noise)m ze slaapt dan maar max 45 minuten. Andere slaapjes overdag doet ze in de draagdoek en dan kan ze zo 2 uur slapen. Nu is de avond ineens drama. Huilen als ze ligt, in slaap vallen als je haar oppakt, maar na 5 minuten toch weer gillen. Uiteindelijk even gillend op bed gelegd, omdat mijn armen en oren pijn begonnen te doen en toen viel ze pardoes in slaap. Ik snap echt niet hoe het kan dat ze zo makkelijk was en het nu ineens zo'n gedoe is. Omdat mijn oudste echt heel lang heel lastig is geweest, ben ik een beetje bang voor dezelfde soort taferelen en ook bang dat het iets is dat ik fout doe. Sprong 4 vindt ook rond deze tijd plaats, maar weet niet of ze daar nu zoveel last van heeft ineens. Dacht dat ik bij een tweede niet meer zo onzeker zou zijn en het ook allemaal niet meer zo'n gedoe zou zijn ?. Vrijdag komt voor het eerst een oppas (meisje van 21 met veel oppaservaring, maar niet met kinderen jongeren dan een jaar). Wij zijn 1 jaar getrouwd en willen het graag even vieren. Houd mijn hart vast. Ben bang dat de oppas daarna nooit meer terug wil komen! ?
 
@Esthy; je doet het nooit fout, zolang je je best doet, toch?! Maar mag ik vragen hoe je haar in bed legt, of je dan meteen weg gaat of haar nog aait e.d. en na hoeveel minuten huilen je haar nog oppakt?
Het is hier ook met fases, vooral overdag. In de avond en nacht slaapt ze eigenlijk al weken super.
De grootste tip die ik heb gekregen (waar wellicht niet iedereen het mee eens is): soms moet je ze even laten huilen. Ik kon dit in het begin echt niet, mijn hart brak in miljoen stukjes. Maar inmiddels heb ik wel door dat dit soms echt het beste werkt. Natuurlijk heb ik het dan niet over een half uur laten krijsen. Ik probeer meestal een aantal keren met aaien en het speentje geven, maar ik pak haar niet op. Na een keer of 5 'geef ik het op' en laat ik haar even uithuilen. 9/10 x werkt dit en is ze binnen 10 minuten stil.
 
@babymomma: ik leg haar op bed na een duidelijk bedtijdritueel, ingebakerd en met speen en zet de white noise aan. Aai over de bol en dan stap ik de kamer uit. Vaak begint ze dan meteen te huilen, of huilt ze al bij het op bed leggen. Ik sus haar in bed en haal haar er alleen uit als ze echt overstuur is.
Laten huilen vind ik echt niet fijn. Ik moet haar helaas overdag al weleens laten huilen, omdat ik dan net met haar broer bezig ben, billen poetsen ofzo, en haar niet meteen kan troosten. Dat vind ik al naar. Ik wil heel graag naar een manier van op bed leggen zonder huilen en denk dat dit zou kunnen, maar dat het even investeren is. Haar broer hebben we uiteindelijk wel laten huilen, maar pas vanaf dat hij 8 maanden was en nadat echt niets anders meer hielp. Het past niet zo goed bij mij (mijn man denkt er soms anders over ?)
 
@babymommaaa bijzonder heh dat ze echt al iets niet lekker kunnen vinden, bij jou was dat de brocolli en na twee keer bloemkool dacht Eli ineens ook van dit vind ik toch vies haha. Op hoeveel ‘ijsblokjes’ zit je nu? Ik op 4, maar de laatste paar dagen zie ik dat hij wel meer zou lusten dus ik denk vanavond 5 aanbieden. Zo fijn trouwens dat je goede nachten hebben doorgezet!


@Esthy het zou zeker sprongetjes gedrag kunnen zijn dat hij meer behoefte heeft aan jou en denkt van leg me niet weg. Tis toch zo wisselend af en toe. De afgelopen 5 dagen ongeveer had ik ook echt een mopperige man met korte slaapjes overdag en vaker wakker snachts dat ik zelf wel denk dat het sprongetjes gedrag is hier. Vanaf gister weer wat rustiger. Ik hoop dat het bij jou ook een fase is en de rust weer gauw terug keert. Ik denk trouwens zeker niet dat jij wat verkeerd doet hoor. Als iets minder soepel loopt dan zijn we denk ik al gauw geneigd om aan onszelf te twijfelen (terwijl we het super doen) maar ik denk dat een kindje er baat bij heeft om telkens hetzelfde ritueel te hebben en zou het om die reden eigenlijk gewoon doorzetten hoe je het nu doet. Bij mij in het begin kon ik ook zooo lang bezig zijn met hem stil in bed krijgen en heb ook zeker avonden gehad dat ik met hem meehuilde omdat het zo slopend was maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Nogmaals ik hoop echt dat het een fase is, sterkte in ieder geval!
 
@ Jasmijn, bedankt voor je berichtje! Ook wel fijn die herkenning! Ik vind het zo stom van mezelf om dan meteen aan mezelf te twijfelen, maar er zit na mijn eerste een soort angst in dst het weer hetzelfde gaat zijn. Mijn man had dit de eerste week als ze huilde ook, meteen hartkloppingen. Nu is hij veel relaxter geworden en begin ik juist in paniek te schieten als het even niet lekker gaat. Maar we houden vast aan het ritueel en hopelijk gaat het steeds beter! In ieder geval gaan de nachten weer wat redelijker! Als ze dan slaapt, slaapt ze ook wel langere tijd en zitten we weer op 1 voeding.

@babymomma, mijn oudste moest ook niks van Bloemkool en broccoli hebben! Maar wortels en erwtjes en pompoen waren hier een denderend succes!
 
Esty niet twijfelen aan jezelf hoor. Je hebt een mooi ritueel, maar ik snap dat je onzeker bent. Het zat vast in het weer hahaha. Hier gaat het ook ineens heel moeizaam terwijl ik niets anders doe. Guus is ook al 3 nachten druk. Hij kwam zondag 6 uur, maandag 5 uur en vandaag half 7. Dat zijn we ook totaal niet gewend. Gelukkig helpt het muziekje van zijn babyfoon wel aardig en krijgt hij de fles alsnog pas om half 10. Vandaag wel vroeg want hij is voor het eerst de hele dag naar de opvang.
Overdag doet hij 1 lange slaap van 2 tot 5 in zijn bed. Die gaat wel heel goed. Maar s avonds duurt het een tijdje voordat hij in zijn bed ligt en slaapt. Meestal heeft hij dan een muziekje nodig.
Jasmijn hoe is het met Eli? Gaan de nachten al beter?
 
Nog niet echt eigenlijk op vannacht na dan. Toen had ik rond 19:00 de fles gegeven en rond 19:30 in bed gedaan. Toen was die half wakker rond 22:30 en eventjes mn hand op zn buik gedaan en sliep die weer verder tot 02:45. Voeding gegeven en daarna weer even wakker rond 06:00, bij ons in bed genomen en toen rond 07:30 wakker. Ik blijf iedere keer hopen dat het doorzet, dus nu ook. Verheug me op die dag dat je s’morgens wakker wordt en denk huh we hebben de hele nacht geslapen haha.
 
Haha ja dat geloof ik. Maar van 8 tot 8 zit er hier voorlopig ook niet in hoor ben ik bang. Bij de oudste deden we de fles.van 23.00 uur met een half jaar niet meer en dat ging in 1 keer goed. Maar Guus slaapt toch wat moeilijker.
 
Terug
Bovenaan