April 2021 uitgerekend

Oooh het klinkt op zich al wel als een goed ritme Jasmijn! Ik wist altijd al wel dat slapen echt heel fijn is, maar besef nu met kinderen echt pas hoe relaxt het is om nachten door te slapen!! Toen we met onze jongste niet sliepen dacht ik: doe die tweede er maar bij, ik slaap toch niet! Zo ongeveer de dag dat ik positief testte voor de tweede besloot de oudste uit het niets super lekker door te slapen! Ook echt nooit gedoe in de nacht! Zo gek! En toen dacht ik: oh help, waarom krijgen we een tweede? Slapen is zo fijn! Maar goed, over een paar jaar moeten we ze waarschijnlijk uit hun bedden slepen om samen te kunnen ontbijten ?
 
Ja en nou maar hopen dat het ditmaal wel doorzet! Slapen is zeker superfijn, inderdaad pas als je kids hebt besef je dat maar al te goed. Haha jaa gek idee heh als ze puber zijn en zeggen Maaaaahaaaaaaaam ik wil nog niet uit bed, laat me slapen.
 
Afgelopen nacht een gekke nacht. Hij was om 00:45 wakker voor een voeding en kwam daarna om 02:45, klonk hongerig dus ondanks de korte tijd ertussen toch maar alles klaargemaakt en toen ineens wou die niets. Meerdere malen aangeboden maar nee hoor. Was zeker een grapje van meneer. Toch maar weer in bedje gedaan en het duurde zeker een uur voordat hij weer ging slapen pfff maar vervolgens wel tot 08:00 uur geslapen. Hij was daar vast ook zelf erg moe van geworden.


Had ik al verteld dat we voor onze oudste een slaaptrainer gekocht hadden omdat ze de laatste tijd erg vroeg wakker werd? Het was even een paar dagen wennen maar het werkt hartstikke goed! In de avond geeft het haar nu ook een goede houvast met naar bed gaan omdat ze zelf kan zien of het al bedtijd is. In de ochtend hebben we hem om 07:00 uur staan en eerder komt ze nu gelukkig niet meer uit bedje.


Ik moet maandag weer beginnen met werken en zie daar zoooooo tegenop met deze nachten. Vraag me nu af hoe ga ik dit voor elkaar boxen, overdag stressvolle baan met veel deadlines, daarna gelijk door om te haasten met kids ophalen, eten maken en naar bed brengen om vervolgens weer een gebroken nacht in te gaan. Lieve lieve Eli slaap alsjeblieft gauw door ;)
 
Jasmijn heftig die nachten dan he. Ik snap wel dat je tegen het werken op ziet. Ik moet over 2.5 week weer gaan voorbereiden en dan week erop beginnen. Ik heb ook nog zo geen zin en zie er ook tegen op. Ben echt zoo moe elke keer en al die stress van het werk erbij.
Hoe gebruik je die wekker dan met naar bed gaan? Even nieuwsgierig want onze meneer had vorige week de truc om zijn bed los te halen waardoor we terug kunnen. Deze week gebruikt hij bah bah en kunnen we naar de wc met hem en dan wil hij het hele bedritueep opnieuw doen. Nu begon hij vannacht om half 3 ook te huilen. Ben tot 3 uur bezig geweest met hem. Gelukkig sliep Guus nu gewoon tot 9 uur. Gisterenavond zijn voeding opgehoogd. Maar ik ben ook kapot van al die korte nachtjes en die driftbuien van de oudste en gewoon van alles. Mis zo mijn vrijheid die ik met 1 kind wel had.
 
Tis inderdaad extra slopend als je oudste ook niet meewerkt. Wij hebben de konijn van Alecto (die met een digitaal analoge klok erop zeg maar). Zo leert ze ook al een beetje klokkijken. Je kunt instellen van hoelaat tot hoelaat je de nachtstand in wilt laten gaan. Wij laten die ingaan van 19:30 tot 07:00 uur. Ze weet hoe de wijzers staan als het 19:30 is en dat we voor die tijd een boekje moeten lezen en ons klaar moeten maken on te gaan slapen. Het maakt bedtijd weer leuker bij ons. Ze kijkt er dan steeds op om te kijken of ze al bijna in bed moet liggen. Als het bijna tijd is en ze onder de dekens ligt dan kijken we samen naar de klok hoe die verspringt naar de nachtstand en dan gaat ze eigenlijk gelijk echt slapen! Tijdens de nachtstand is er een blauw licht als achtergrond te zien (welke je in sterkte kunt instellen) en als ze uit bedje mag kleurt hij geel/oranje. (Vanaf 07:00 uur bij ons) Als ze smorgens wakker wordt en hij is geeloranje dan komt ze dat ook altijd trots aan ons laten zien.
 
@Jasmijn, dat klinkt echt super leuk, zo'n klok! Wat grappig dat ze er zo trots op is en wat begrijpt ze dat al goed! Hoe oud is ze ook alweer? Onze zoon is 2 jaar en 5 maanden, misschien zou het ook iets voor hem zijn...
Balen dat Eli zo gek slaapt en dat je er niet van op aan kan dat de nacht goed gaat, zeker als je weer gaat werken! Heb het gevoel dat net de periode dat je weer aan het werk gaat of net bent, ook een pittige periode is met baby's, zo rond de 3-4 maanden. Daar zit net een hele grote sprong en een slaapregressie rond die tijd. En je houdt het dan zelf ook al een tijd vol, die verstoorde nachten en dat breekt dan ook net een beetje op. Bij mijn eerste zat ik er met 12 weken helemaal doorheen, zag laatst nog een topic dat ik toen opende. En merk nu ook dat mijn grenzen sneller zijn bereikt dan 3 weken geleden.
 
Die klok klinkt inderdaad top!! Ga even kijken of hij weer zijn oude ritme oppakt maar anders is dat misschien wel het proberen waard. Ik zat ook te denken dat hij misschien toe is aan een groter bed maar ben ook bang dat hij er dan uitkomt. Esty slaapt jouw oudste al in een peuterbed?
Guus had gister bij de opvang weinig geslapen en ze hadden m maar even op zijn buik in bed gelegd maar vandaag was het dus de hele dag drama met slapen. Max 2 uur over de hele dag. Veel huilen en ontroostbaar. Zo ken ik hem echt niet! Maar hij hoest ook al een tijdje heel veel en is verkouden dus twijfel of hij niet gewoon last van zijn oren heeft...
 
Terug
Bovenaan