April 2021 uitgerekend

@Jippie: ze had het een beetje in haar wenkbrauwen. Ik was het niet te veel en als ik het was met vooral water en daarna smeer ik het in met olie van weleda. Het is nu helemaal weg.
Mijn oudste zit nu inderdaad in een peuterbedje, maar roept ons als hij eruit wilt. Hij komt er om een of andere reden niet zelf uit.
@ Jasmijn hoe is je nacht gegaan? Hier ineens een nacht met stipt elke 3 uur een voeding, heel raar! Maar ook twee drukke dagen gehad met veel prikkels, dus vermoed dat het daar mee te maken heeft!
 
@jippie ja berg heeft Eli ook. Voornamelijk boven op zijn hoofd en een heel klein beetje op zn voorhoofd en bij zn wenkbrauw. Soms leek het minder na een badje maar ik zie wel weer nieuwe plekken. Ik dacht eigenlijk dat het vanzelf wel een keer zou weggaan.


@esthy mijn dochter is wel al wat ouder, ze is 3,5 jaar oud. De afgelopen twee nachten was ik echt weer flink aan het balen tijden de nachtvoedingen. Ik weet dat het nog normaal is op deze leeftijd maar wat je zegt het breekt je op en iedere keer als die weer wakker wordt dan denk ik toch van Verdorie weer niet gelukt. Zeker als ik dan lees dat het bij andere mama’s hier wel al lukt terwijl Eli de oudste is. En nu ik dit typ weet ik ook wel dat je eigenlijk niet je kind moet vergelijken want ieder kindje is anders. Maar het blijft niet leuk de nachtvoedingen.


Ik was net trouwens al even naar mijn werk voor de overdracht omdat diegene maandag op vakantie gaat en ik dan begin en we anders elkaar mislopen. Nou pffff overladen met werk, ben nou alweer de helft vergeten hoor. Ik wil het ook gewoon nog even loslaten eigenlijk en maandag overal induiken.
 
Jasmijn ik snap je gevoel wel hoor. Je wilt ook gewoon lekker slapen en de volgende dag energie hebben. En tsja dat Eli de oudste is zegt natuurlijk niets en het ligt ook niet aan jou. Al ga je al snel denken wat doe ik toch fout? Maar niet alle kindjes slapen snel en sommige kindjes slapen pas na een jaar door. Hoe snel was je dochter? En hoe gaat het slapen overdag? Slaapt hij dan veel? Wij laten Guus bijvoorbeeld na de fles van 5 uur niet echt slapen. Dan doet hij alleen een half uurtje van 7 tot half 8 in de box of wagen. Dan om 20.00 uur de fles en om 21.00 uur naar bed. Als ik hem langer laat slapen dan wil hij dus om 9 uur niet naar bed.

Tnx voor de tip over de olie. Het zit hier alleen op zijn hoofd en gaat inderdaad vanzelf over, maar hij heeft niet zoveel haar als zijn broer toentertijd en vindt het niet zo mooi.
 
@jippie mn dochter sliep overdag hetzelfde als Eli en snachts sliep ze vanaf ongeveer 14 weken door.
Eli doet smorgens en smiddags een langer slaapje van beide ongeveer 2 uur (soms korter, soms langer) en dan in de namiddag/begin avond (ergens tussen 16:30 en 17:30, net hoe de dag gelopen is) nog max een uurtje. Hij red het nog niet om langer wakker te zijn.


Dat berg staat inderdaad niet fraai haha, die gelige schilfers. Toevallig hier ook minder haar dan de oudste toen had.


@esthy krijg je van die olie niet erg vettige haartjes of trekt dat wel in? Heb jij dan die Calendula Verzorgende Babyolie?
 
@Jasmijn:
Ik heb de bloemkool in ijsblokjesvormen gedaan, broccoli in kleine bakjes. Ik meen dat er ong. 6 ijslepels in zaten. Broccoli is nu op, dus morgen begin ik met bloemkool. Ik ben benieuwd of dit beter bevalt!

@Jippie; Zahra had in het begin ook berg en baby acné. Tips vanuit het CB: vooral wassen met water en insmeren met olie. Zo min mogelijk zeep gebruiken. Dit doe ik nu nog altijd. Ik gebruik Zwitsal olie en badolie. Gaat vanzelf wel weer over.
 
Hier ook een aantal gekke dagen en nachten achter de rug.
Zahra sliep opeens dus door, van 11/12 tot 7/8 in de ochtend. Dit heeft ongeveer 1.5/2 weken geduurd en toen opeens niet meer 2/3 nachten geleden. We hebben geprobeerd om haar weer in slaap te krijgen zonder te voeden, helaas zonder succes. 1 nacht om 05.30 een klein flesje gegeven (90+3), vannacht kunnen rekken tot 07.30 dus een gewone fles (180+6). Ik denk een sprongetje, want ze is ook heel moody overdag. Ze is onrustig tijdens de flessen, is vaak moe, maar wil niet slapen en huilt dan alles bij elkaar als we haar neer leggen. Zal vast wel weer goed komen, ik hoop snel..
Ik was vannacht ongesteld geworden, door alles heen gelekt. Jeetje, echt lekker wakker worden zo.. not..
 
@ Jasmijn, ja ik gebruik die calendula baby-olie. En als ik zeep gebruik ook daarvan. Van de olie gebruik ik niet super veel. Doe wat op mijn handen en dan wat in het haar, dat droogt dan vanzelf en maakt het haar niet vet.
Ik snap echt dat je baalt van die nachten en dat het je onzeker maakt! Misschien ook de verwachting als andere moeders in je omgeving (of hier) roepen daar het bij hun allemaal goed gaat. Eigenlijk horen baby's pas echt een beetje door te gaan slapen vanaf 6 maanden geloof ik. Als het daarvoor gebeurt heb je geluk. Hier wordt nu ook echt niet doorgeslapen hoor!
Ik hoop natuurlijk voor je dat het doorslapen snel begint en dat je niet hoeft te wachten tot die 6 maanden!
 
Voor de 6 maanden zou zeker fijn zijn als dat lukt. Niet alle nachten vallen me zo zwaar als de vorige keer toen ik een berichtje schreef maar toen vielen ze op de een of andere manier extra zwaar. Misschien door de gedachte dat werk er vanaf maandag bij komt.


Eigenlijk gebruik ik erg weinig producten voor Eli, soms een beetje creme van Neutral na een badje/douche maar ga misschien ook wel een olie proberen voor op zn hoofdje. Vandaag trouwens de Flexi bath XL aangeschaft dan kunnen ze straks saampjes in bad als hij over een tijdje kan zitten. Erg handig opvouwbaar en het zitvlak een stuk groter dan een regulier badje. Niks mis met een regulier badje trouwens hoor, jarenlang gebruikt maar zo’n grotere leek me handig voor als ze straks samen kunnen.


@babymommaaa ja zo’n sprong kan alles weer lekker in de war schoppen haha, hoe zijn je nachten nu? Ik dacht dat we de piek van de sprong gehad hadden want hij leek o.a. weer wat vrolijker maar toch niet hoor haha, veel gemopper weer uit dat kleine mannetje.
 
Terug
Bovenaan