April 2021 uitgerekend

Ik lees jullie berichtjes over sprongetjes dus ik dacht oww is het alweer zover. Dat verklaart een heleboel. Vandaag precies 17 weken en daar staat inderdaad de donderwolk in het boek.
Ik ga ook zeker olie gebruiken bij het volgende badje. Wel handig zo'n flex bad Jasmijn! Leuk dat ze dan samen kunnen. Wij hebben een groot bad dus het is hier niet nodig.
Vandaag nog even bij het cb geweest en hij groeit als kool! 67.5 cm en 7.275 gram. Maandag starten met een wortelhapje.
 
@Jippie! Jeerje wat wordt hij groot joh!!! Maat 62 kan alweer opgeruimd worden! Leuk om te beginnen met de hapjes! Weer een nieuwe fase!

@Jasmijn! Snap dat je ook wisselt in je gevoel over die nachten. Soms is het slaaptekort net even te veel, of gebeurt er net iets anders waardoor je het allemaal even niet meer helemaal ziet zitten. Ik hoop dat er snel verbetering in komt, zeker nu je gaat werken....

Wij zijn vanavond voor de eerste keer weg geweest met de oppas thuis. De peuter is verliefd! Ze heeft ons alleen gebeld om half 9 en toen zijn we weer naar huis gegaan. De baby had alleen maar gehuild en weigerde de afgekolfde melk in een fles (pakt ze bij haar vader en mijn moeder wel) en de peuter was nog lekker wakker. Geen denderend succes...
 
Haha ja bijna wel. Shirtjes worden te kort en strak maar de broekjes gaan nog wel. 68 en 74 heb ik van de week in ieder geval al gewassen en schoon in de kast gehangen.
Jammer dat het oppassen niet zo'n succes was. Misschien ook even een kwestie van wennen? Af en toe eens een uurtje laten oppassen misschien? Of een fles geven als jij erbij bent?
Onze peuter is logeren bij zijn neefje dus had een avond en nu ochtend rust. Nouja alleen Guus dan... Maar die lag om 9 uur in zijn bed en heb ik om half 12 wakker gemaakt voor een fles en die ga ik nu maar eens wakker maken. Zo lekker om eens even rust te hebben.
 
@Jasmijn: nog niet geweldig helaas.
Vannacht kwam ze weer om 06.00. half uurtje even geprobeerd met speen en föhn, maar helaas, ze bleef zeuren. Dus toch maar een fles gegeven. Daarna wel geslapen van 07.00 tot 10.00 en daarna nog even van 11.30 tot 12.30.
Ze is niet helemaal zichzelf de laatste paar dagen, dus ik hoop dat het snel weer hersteld.
 
@Esthy: zal even wennen zijn die oppas. Is het zelf een moeder? Ik heb het idee dat Zahra beter op moeders reageert dan op mensen zonder kids. Klinkt heel gek, maar dit voelt ze blijkbaar toch aan..
 
Oooh Jippie en Babymomma ik ben wel een tikkeltje jaloers als ik dat zo hoor van die slaapjes. Neelie slaapt overdag in bed max 45.minuten achter elkaar en alleen in de draagzak maakt ze een langere tuk. Wat een luxe! Wel balen van die vroege ochtenden Babymomma!
De oppas is een meisje van 20. Wel ervaring als oppas, maar niet met zulke kleintjes. We moeten alleen wel doorgaan met wennen, want over een paar weken hebben we een bruiloft waar ik getuige ben. Dus we moeten dan wel echt een hele dag de kinderen bij de oppas achterlaten. Anders was het geen must. Nu proberen we het over een week of 2 gewoon nog een keer en hopelijk zijn ze dan aan elkaar gewend tegen de tijd dat wij die dag naar de bruiloft zijn is en echt niet in de buurt zjjn.
 
Oeii Jaa dan zeker wennen. Misschien heel stom hoor, maar kan ze dan niet op 1 van de 2 oppassen en de ander bij iemand die ze al beter kennen? Kan me voorstellen dat je peuter makkelijker gaat slapen bij 1 van de ouders of bij een broer of zus?
Ja we mogen niet klagen over het slapen. Maar ik vind het soms wel heel vervelend voor jullie en dan kom ik weer met mn ja hij slaapt zo goed en we hebben zo'n fijn ritme.
We hebben nu officieel een duimer. Het heeft even geduurd voordat het hem lukte, maar vanochtend vond ik.hem duimend in zijn bed. Tussen de middag viel hij in de wagen in de winkel ook opeens op zijn rug met zijn duim in zijn mond in slaap.
 
@ Jippie, lekker toch dat hij zo goed slaapt! Gewoon van genieten!

Een andere optie voor de oppas is er niet echt. De bruiloft is van mijn broer en de hele familie is er. De ouders van mijn man zijn op vakantie dan en hij heeft geen broers of zussen.

Zou ze het liefste meenemen, maar wat moet ik dan met ze in de avond? Mijn broers nemen hun kinderen wel mee, maar daar worden de kinderen opgehaald door een oppas in de avond en wordt er daar op ze gepast. Die oppassen ken ik al helemaal niet, dus dat ljjkt me ook geen succes.
 
Terug
Bovenaan