April 2021 uitgerekend

Jasmijn hoe is het vandaag gegaan? Voelt het al beter? Ik denk dat werken ook weer wennen is.

Vanavond het 1e hapje wortel gegeven. Zo leuk weer. Hij vond het maar raar en trok mooie gezichten dus ik heb hele leuke foto's voor in zijn album.
Hij mocht vandaag wel naar de opvang want hij hoest alleen nog maar. Ze zouden bellen als hij teveel zou hoesten. Dat is niet gebeurd. Ik loop wel tegen slaapproblemen bij de opvang aan. Met wennen ging het zo goed en belden ze dat ik langer weg mocht blijven, maar hij is nu 2 keer geweest en vandaag heeft hij 46 minuten geslapen. Ze kregen hem niet in slaap en hadden van alles geprobeerd. Nou ik snap er niets van want hier gaat hij zo makkelijk. Vanavond kostte het dus veel meer moeite. Na zijn hapje is hij in de box een half uurtje in slaap gevallen en toen al om 7uur de fles gegeven en daarna naar bed. Eerst huilen dus ik dacht al neeeee ik heb er zo hard voor gewerkt, maar gelukkig deed het muziekje van de babyfoon weer wonderen. Nu zijn laatste fles geven, maar ik baal er wel van. Hoop dat het straks bij de oma's niet ook zo gaat want dan heb ik op donderdag een oververmoeid kind zonder ritme.
 
@jippie gister was ook nog wat chaotisch maar vandaag heb ik het gevoel wat meer overzicht te krijgen.

Leuk dat je ook met hapjes begonnen bent!! Zo genieten om weer al die fases in te gaan met mooie mijlpalen.

Vervelend dat het slapen op de opvang niet goed verliep, zijn natuurlijk ook een hoop nieuwe waar hij aan moet wennen (ondanks dat het in de wenperiode wel beter ging) Misschien dat dat naar verloop van tijd beter gaat want een oververmoeid kind is niet leuk. Dat vierde sprongetje zou er misschien ook nog mee te maken kunnen hebben.


Mn man heeft vandaag zn eerste papadag met twee kids nu ik weer aan het werk ben. Flesje van net ging niet denderend zei die. Waarschijnlijk te moe want het ochtend slaapje verliep ook niet op rolletjes. Hopelijk gaat het vanmiddag soepeler. Is voor hem vast ook wel even wennen omdat ik voorheen het meeste deed. Maar dat zal vast wel goedkomen uiteindelijk.
 
@ Jippie hoe gaat het nu met Guus? Knapt hij wat op? Gaat het slapen op de opvang iets beter?
@Jasmijn, balen dat je zo’n chaotische eerste dagen had, maar gelukkig dat het vandaag iets beter ging! Hoe vond je man zijn eerste dag alleen met de twee kinderen? Is het uiteindelijk beter gegaan?
@ Babymomma: hoe gaat het slapen nu?
 
Jasmijn wat fijn dat je er nu wat meer in komt. Waarschijnlijk gaat het volgende week weer wat beter.
Ja echt een mijlpaal weer. Het gaat toch al zo hard.

Esty met Guus gaat het wel wat beter. Hij heeft af en toe gewoon nog enorme hoestbuien. Dat is best een beetje eng. Meestal na de flessen en s nachts. Hij gaat maar 1 dag per week naar de kinderopvang. Vandaag is hij bij mijn schoonmoeder geweest. Normaal gaat de oudste, maar ik wilde een keer een leuke dag met alleen hem hebben dus we zijn naar het strandje bij ons in de buurt geweest en na zijn slaapje een ijsje op het dorp gaan halen. Hij vond het zo leuk en had hele verhalen en heel veel gelachen dus ik had ook een topdag.
Gelukkig ging het slapen van Guus bij mijn schoonmoeder wel goed. Ze kwam hem om 21.00 thuis brengen en net in bed gelegd en dat ging ook goed. Dus ik snap echt niet zo goed waarom het bij de opvang niet lukt.

Ojaa de slaapwekker hebben we niet gekocht, maar echt heel grappig. Ik ging hem gisterenavond op bed leggen en ik had bedacht om de timer op mijn telefoon aan te zetten. Dus hij ging piepen dus hij ook piep piep piep. Ik gezegd dat de tijd om was en hij een kusje kreeg en ging slapen. En dat ging gewoon heel goed. Dus ik zeg dat tegen mijn vriend. Begint hij te lachen en zo van nou dat deed ik toevall8t gisteren ook. Maar nu al 2 dagen geen slaapproblemen haha. Dus Esty als jij ook nog een manier zoekt en nog geen wekkertje hebt...
Hij is bij mijn ouders maandag met slaapzak en al uit het bed geklommen. Hij zei klim en klom er zo uit. Ze kon hem gelukkig nog net opvangen.
 
@esthy derest van dat dag was niet beter gegaan, Eli had bij hem maar halve flesjes gedronken en minder geslapen dan gewoonlijk. Wat resulteerde in meer nachtvoedingen, helaas niet meer nachturen haha. Hopelijk gaat het volgende week beter. Mn man vond het op de frustratie van het niet goed drinken en kortere slaapjes wel goed gaan. Toen hij dat vertelde zag ik ook al helemaal voor me hoe hij trots rond geparadeerd zal hebben met Eli in de draagzak en de oudste aan zn hand haha.


@jippie nou gelukkig dat het bij je schoonmoeder wel goed ging. Misschien was het van de opvang gewoon toeval of toch wel de indrukken die hem wakker hielden, blijft gissen natuurlijk. Had je thuis al een peuterbed eigenlijk of iets waar hij zelf wel uit kan?
 
Zahra slaapt gelukkig weer alle nachten door. Dus dat gaat super!
Vandaag de laatste dag bloemkool, morgen beginnen we met courgette én een geprakte banaan. Ze is gister de 4 maanden gepasseerd, de tijd vliegt..
 
Even iets anders.. ik heb het momenteel best zwaar met het ontzwangeren. Een week of 3/4 geleden heb ik bloed laten prikken ivm vermoeidheid, misselijk, duizelig.. ijzer was niet goed, dus ik heb tabletten gekregen voor bloedarmoede en ik moest opnieuw foliumzuur gaan slikken. Nu is het dus weer terug bij af. Daarnaast nog steeds hele heftige moodswings, gepaard met heel veel huilen en boze buien.
Iemand die hier ook last van heeft of heeft gehad? Misschien tips?
Ik kan pas volgende week vrijdag terecht bij de huisarts. Wat ik begreep van de assistente is dat het aan mijn slaapmedicatie zou kunnen liggen, dat dit bijwerkingen kan hebben. Maar ik vind dat zelf wel vreemd, gezien dat deze klachten overdag plaats vinden en ik er in de nachten geen last van heb.
Daarnaast vraag ik me gewoon af welke van die heftige emoties 'normaal' zijn en in welke mate. Ik voel me soms echt overdreven emo. Mijn vriend weet ook niet echt wat hij ermee moet, dit geeft hij zelf gelukkig wel ook eerlijk toe..
 
Dag moeders,
Ik heb jullie lieve berichtjes gelezen na mijn bericht over Thomas. 
Ik wilde jullie hiervoor nog even bedanken, wat een lieve woorden allemaal! Ze hebben me echt geraakt.
Ik lees verder niet meer mee met het forum maar op 1 of andere manier kon ik dat ook ineens niet meer. Ik zie aan het aantal pagina's dat jullie gewoon door zijn gegaan met berichtjes sturen. Hier ben ik heel blij om. 
Ik wens jullie alle goeds!
Groet pm
P.s het gaat met ons naar omstandigheden goed, hij wordt erg gemist maar we worden goed begeleid en gesteund hierin. Onze dochter houdt ons ook op de been door haar eigenwijze karakter. Al mist zij haar broertje enorm en heeft ze daardoor verlatingsangst doet ze het heel goed en is ze er niet door veranderd. Ik ben heel erg trots op haar!
 
Terug
Bovenaan