April 2021 uitgerekend

Ow bah jullie hebben zo te horen hetzelfde virusje te pakken hebben. Hoop dat je man en dochter niet ook ziek worden.

Babymomma lastig! Bij de oudste zat ik ook met het dilemma van ga ik hem wakker maken om 23.00 uur of niet en ook bij Guus zie ik dat ik hem wakker moet maken. Ook ik was bang dat hij dan niet meer tot half 10 sliep dus ik heb hem toen toch tot precies een half jaar wakker gemaakt en 5 flessen van 180+6 gegeven. Toen hij precies een half jaar was ben ik ook brood gaan geven tussen de middag en gingen we naar opvolgmelk 2 dus toen heb ik die late fles eraf gehaald en de fles van 20.00 uur een granenfles van gemaakt. Toen sliep hij ook gelijk door van 20.00 tot 9.30. Ik ga het bij Guus ook zo doen. Daar zit ik nu ook op 5x 180+6. Jij geeft echter al veel meer groente en fruit dan ik dus bij jou zou het misschien al wel kunnen... hij zit hier morgen pas een week aan de groente en krijgt nu 2 ijsblokjes wortel dus voor mij te weinig om een fles weg te halen. Dan krijgt hij veel te weinig binnen op een dag.
 
Pm mocht je dit toch nog lezen. Heel erg bedankt voor je bericht! Ik ben blij om te horen dat jullie zo goed begeleid worden. Heel veel sterkte en geniet van de mooie momenten die jullie met elkaar hebben.
 
@Esthy: Ik vind sommige hapjes nogal waterig, vandaar.
Helemaal niet erg hoor. Uhm, een goede vraag! Ik heb het zelf nog niet echt door of er bepaalde triggers zijn. De communicatie met mijn vriend is erg moeizaam, eigenlijk al sinds het begin van de zwangerschap. We hebben hier wel nog steeds soort van hulp voor. Ik denk dat het vooral gewoon de algemene vrouwen mannen dingetjes zijn; scheve verwachtingen, dingen op elkaar afreageren enz. Herkenbaar hoop ik haha.

@Jasmijn: dat zijn al flinke hoeveelheden groenten zo 6 ijsblokjes. Wij zitten op 3 of 4.

@Jasmijn: oh wat rot zeg. Beterschap!!

@Jippie; Ja, dat bedoel ik dus. Ze slaapt nu juist lekker door. Ik ga vanavond eens proberen de fles van 11 iets meer te geven met iets meer rijstebloem. Kijken of ze het opdrinkt en of ze dan beter slaapt. Vannacht was ze weer wakker. We hebben het idee dat ze langzaamaan tandjes gaat krijgen. Ze is de laatste dagen namelijk flink huilerig, veel met de handjes in de mond en flink aan het kwijlen. Ik ben benieuwd..
 
Ik heb geen contact meer gehad met het cb. Morgen even doen. Ik denk dat ik de tijden iets ga schuiven en de laatste fles ophogen met meer water, melk en rijstebloem. Dan kan ik deze uiteindelijk wat naar voren schuiven, zodat de laatste fles dan om 9 of 10 is. Kijken of dat haalbaar gaat worden.

We zijn gisteren voor de eerste keer gaan zwemmen met Zahra. Heel leuk! Ze was echt onder de indruk.
 
Kan ook nog het einde van de sprong zijn, want Zahra en Guus zijn nog geen 19 weken en volgens het boek zitten we dus nog in de sprong.
Tanden kan natuurlijk ook, maar is nog best vroeg.
Guus kauwt ook heel veel op zijn handje en kwijlt ook, maar dat hoort ook wel bij de leeftijd... Sven had met 5.5 maand zijn eerste tandje en met 6 maanden zijn 2e dus ik verwacht dat Guus ook niet zo laat zal zijn, maar nu nog niet.
 
Hoe gaat het ondertussen met Guus en Eli? Allebei weer wat beter? En met jou Jasmijn??

Update over Neelie: ze doet het hartstikke goed en lacht hardop. Ze rolt nu ook van rug naar buik! Echt genieten van het blije koppie! Ze is alleen heel erg eenkennig en gilt de longen uit haar lijf bij anderen (wordt nog wat bij de gastouder) en komt sinds een tijdje weer wat vaker 's nachts, meestal rond half 2 en 5. Het is zo.. Ik laat het maar, misschien een sprong...maar verder is het echt een prachtig klein drakie!
 
Wat leuk om jouw berichtje te lezen Esty! Ik krijg er gewoon een glimlach van.
Guus is gelukkig weer opgeknapt!
Verder zitten we nu op 2 ijsklontjes groente. De wortels zijn nu op dus morgen starten we met broccoli. Hij maakt er wel een zooitje van hoor, want hij pakt elke keer zijn slab vast en doet die dan in zijn mond. Grote schik bij grote broer dus wat een gezelligheid aan tafel.
Dat rollen ging van zijn buik naar rug al wel maar doet hij nu ook niet zo vaak. En van rug naar buik doet hij nog niet. Hij is wat langzamer dan zijn broer wat dat betreft, maar als hij op zijn rug ligt of in de maxicosi, wipstoel etc ligt dan trekt hij zijn hoofd op en houdt dit heel lang vol. Dit doet hij echt de hele tijd dat ik ga twijfelen of dit nog wel normaal is.
 
Fijn dat Guus wat beter is!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe dat gaat aan tafel. Grappig dat Sven zo'n lol heeft om zijn broer! Genieten toch, met twee van zulke mannen?

Vraagje: heeft eens van jullie weleens gevlogen met een baby en/of peuter? Ben benieuwd naar ervaringen en tips!
 
Terug
Bovenaan