April 2021 uitgerekend

Ik kon geen berichtjes meer sturen dus vandaar mijn test berichtje. Heb alles verwijderd en weer opnieuw ingelogd.

Haren trekken wordt hier ook gedaan haha. Hij grijpt alles vast wat hij tegenkomt.

Qua slapen.. Guus slaapt ook in een slaapzak, omdat ik de inbakerzak gewassen had voor de 1e keer opvang, maar toen was hij s middags niet droog en heb ik m maar in een gewone slaapzak gelegd en dat ging echt heel goed. Hij slaapt in een winterslaapzak met lange mouwen van terstal zonder broek aan. Die slaapzak is dik en hij heeft dan wat minder bewegingsvrijheid, maar kan wel duimen enzo. Verder heb ik wel een lakentje met dekentje tot op zijn heupen liggen, zodat hij wat minder kan bewegen en meer rust krijgt. Guus slaapt ook beter als hij het iets warmer heeft. Moet wel zeggen dat hij ook regelmatig wakker wordt met zijn benen op de dekens.
Over de fedde en Kees lees je wel veel goede verhalen. Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt.
 
@esthy eerste drie weken ongeveer in de puckababy piep omdat onze dochter daar toentertijd goed in sliep maar bij Eli merkte ik al snel dat hij toch behoefte had aan meer bewegingsruimte met zn armen en toen overgegaan naar een normaal slaapzakje met lakentje. Op het moment dat hij 180 graden ging draaien vond ik het geen veilig idee meer om een lakentje te gebruiken dus nu ligt hij alleen in een slaapzak en dan afhankelijk van het weer wat hij aan heeft en of hij een dikke of dunne slaapzak moet. De ene keer beweegt Eli trouwens veel in zn slaap en dan ligt hij op een gegeven moment overdwars vast waardoor die wakker wordt en we hem goed moeten leggen en de andere keren ligt hij wel weer zn hele slaapje op zn plek. Weet eigenlijk niet waar dat aan ligt, zal daar eens op letten of ik er een patroon in kan vinden.


@jippie oh komt wel heel dichtbij voor je dat je weer aan de slag moet. Ik hoop dat het je een beetje meevalt. Dat vond ikzelf niet en zeker die eerste paar dagen vielen me tegen. Naarmate ik meer gewerkt heb raak ik steeds meer gewend het nieuwe ritme. Wat eigenlijk best snel ging moet ik zeggen, had dat van te voren niet zo verwacht. Dat wil niet zeggen dat ik het oude ritme van geen werkstress hebben niet mis hoor, want daar had ik graag nog heeeeel lang in willen zitten haha. Eli doet het trouwens super op het kdv als ik aan het werk ben. Heb het idee dat hij daar volledig goed gewend is en naar zn zin heeft. Hij slaapt daar vaak tussen de middag net iets langer dan thuis maar komt denk door alle indrukken en is ook helemaal prima natuurlijk.
 
@Jasmijn: Ik heb er wel zin in, ondanks dat ik het natuurlijk ook wel fijn vind om nu veel met Zahra te zijn. Daarnaast ook wel spannend hoe we dalijk in het nieuwe ritme gaan komen
@ Esthy: ik heb wel eens de doekjes van Etos gehad, ik vond ze niet zo geweldig. Wat ik me kan herinneren gingen ze erg slecht van elkaar af en ik dacht heel erg nat. Maar is alweer een tijdje geleden. Ik vind die urine detector idd ook super handig, al verwissel ik eigenlijk gewoon nu standaard voor/na elke voeding en indien nodig een keertje extra. Ze poept de laatste dagen weer wat meer.
@Jasmijn: ja hoor, eigenlijk grijpt ze naar alles nu haha..
 
Bel de kranten, mn kind heeft een hele lange slaap gedaan! Haha. Hij ging rond 19:45 naar bed en rond 00:00 leek hij een voeding te willen dus wij in autopilot de voorbereidingen treffen voor een fles, toen keek ik goed van dichtbij en lag die ineens weer te slapen. Rond 04:15 weer hetzelfde toen leek die ook weer een voeding te willen, hij was ook mopperige geluiden aan het maken en trappelende voeten van ongeduld en toen ineens lag die weer te slapen. Daarna rond 06:00 weer wakker, ditkeer wel echt hahah toen bij ons in bed gedaan en nog even tot 07:00 geslapen met zn drietjes. We zijn er niet minder moe door omdat we toch steeds ons bed uit gingen maar ben o zo trots dat hij heeft laten zien dat hij het wel zou kunnen!En de oudste komt net pas haar kamer uitgewandeld, die heeft uitgeslapen.
 
Hey wat fijn Jasmijn!
Ik heb gister echt moeten lachen met Zahra. We waren eergisteren naar een feest geweest. Mijn opa en oma waren 50 jaar getrouwd. Zahra vond er niks aan en heeft alleen maar gehuild op een slaapje van een half uur na. Toen we dus thuis kwamen was ze kapot. Toen heeft ze dus van de laatste fles rond 11 tot de ochtend erna bijna tot 10 uur geslapen. Ik dacht ga eens kijken of ze al wakker is. Meen je hoe ik haar aan trof?
Ze had zichzelf uit de deken geschopt en helemaal naar boven gewerkt en lag schuin boven tegen de rand van het bed aan. Ze was muisstil en keek ons verbaasd aan. Wat een gekkie! ?
 
Hahaha leuk he babymomma!! Ons mannetje lag vanochtend ook weer eens overdwars. Deed de deur open en zag hem zo liggen en er kwam toch een big smile op zijn gezicht! Toen moest ik ook heel hard lachen.

Ik ben vandaag met beide kids met de auto naar een kinderboerderij geweest. Die bij ons in het dorp kennen we onderhand wel dus ik ben maar eens ergens anders heen gegaan. Moesten nog een stukje lopen maar Sven liep braaf mee en was ook zo lief. Guus lag heerlijk prrrttt te doen en te bellen blazen en lachen. Toen hij moe was deed hij heerl8ik zijn duimpje in zijn mond en viel hij in slaap. Het was echt genieten!
 
Wauw Jasmijn wat fijn!!! Hopelijk heeft hij het te pakken!
Ik moet echt glimlachen van jullie verhalen Jippie en Babymomma! Zo fijn, die blije baby's!
 
Terug
Bovenaan