April 2021 uitgerekend

Hier ook nog geen echte rol hoor, hij blijft haken op zn zijkant haha. Komt vast vanzelf wel. De nachten zijn wisselend na mn bericht dat die toen goed geslapen had. Gister bijv rond 23:00 wel echt hongerig dus natuurlijk een voeding gegeven daarna rond 05:00 wakker maar geen honger en heeft die zichzelf weer in slaap gekletst, duurde wel even maar dacht zolang die niet huilt doe ik niks. Andere keer wordt die pas rond 03:00 wakker voor een voeding en dan bijv rond 06:00 dat die mopperig is en we hem heg laatste uurtje bij ons in bed nemen. Maar ik heb wel het idee dat we nu van die 6e fles af zijn, durf trouwens nog niet te vroeg te juichen omdat het nog kort is dat het beter lijkt te gaan. Qua hapjes gaat t prima, ben ook al een tijdje bezig (vanaf 3,5 mnd) en ik ga vanavond 7 ijsblokjes aanbieden omdat die de laatste paar dagen huilt als het op is, doet die overigens ook steeds vaker na een fles. Waardoor ik als aanvulling wel met fruit wil starten maar weet eigenlijk niet wanneer. Had eerst in mn hoofd als zn slaapjes overdag gaan schuiven en het uiteindelijk in de loop van de ochtend kan, maar in die slaapjes lijkt nog geen verandering te komen. Misschien dan maar in het begin van de middag na de fles, is een gek tijdstip?
 
Hoi,
Nog geen hapjes geprobeerd! Heb de wortels in huis gehaald en ga maandag eens aan de slag met een voorraadje en het eerste hapje. Dit weekend staan er allemaal dingen op het programma, zoals de dierentuin en ik wil even rustig een momentje hebben met papa erbij voor het eerste hapje.
Ze rolt dus al wel helemaal om (met 3,5 maanden) en was er echt nog niet op bedacht! Zo snel was mijn oudste niet, hoewel dat ook niet veel later was. De sprong waar ze nu in zit duurt lang en is best pittig, maar ja ze kan dus ook ineens vanalles!
Over een weekje beginnen en vind het echt spannend en stom dat deze tijd met mijn kinderen over is! Vind het heerlijk om met ze bezig te zijn!
 
@Jippie: gelukkig dat het nu wat beter gaat! Het is idd heftig met die hormonen af en toe. Reken coördinator lijkt me wel heel leuk. Bedoel je dat je daar dan een cursus voor gaat volgen? Ik zou zelf ook wel graag taal of rekenen willen doen in de toekomst.

@Jasmijn: 7 vormpjes, dat is al veel zeg. Wij zitten nog steeds steady op 4. Zowel bij het fruit als bij de groenten. Welke tijdstippen biedt je het nu aan? Ik heb de gastouder hierin gevolgd. Dus fruit na fles 1 en groenten na fles 2. Dus dat is dan meestal zo rond 10 en rond 3. Soms slaapt ze in een ander ritme en dan is het hapje rond 5/6. Maar hoe dan ook altijd alles voor fles 3.

Zahra is wel volop in beweging. Maar nog geen volledige rol. Wel heel veel op en neer schuiven en halve rollen. Ze heeft nu 1.5/2 weken flink last gehad van haar tandjes. Nu de laatste 3 dagen weer iets rustiger. Maar ze heeft wel nog steeds haar nukken. Er komt soms een volume uit, waar ik nog steeds van schrik, haha. Voor de rest nog steeds veel lachen en veel gebrabbel! Heel leuk!
 
@babymommaaa gemiddeld ziet zijn natuurlijke ritme er nu zo uit:
rond 7:30 fles, slaapje rond 09:15, rond 11:30/12:00 fles, slaapje rond 13:00, rond 15:30/16:00 fles, rond 17:30 klein slaapje, rond 18:15/18:30 groentehap als wij ook aan het avondeten zijn, rond 19:15/19:30 fles, daarna maar bed en daarna iedere keer een verrassing hoelaat die dan weer komt.


Zat te denken om te starten met fruithapje en misschien dan na de fles van 11:30/12:00. Zie in zijn huidige ritme geen ander handig tijdstip denk ik. Als zijn slaapjes op een gegeven moment wel gaan verschuiven wil ik het uiteindelijk gewoon in de loop van de ochtend doen zoals we bij onze oudste ook doen.
 
Jasmijn dat is,toch een prima tijdstip! Ik heb het ook met de lunch gedaan. Nu net voor zijn fles, want hij krijgt rond half 2 een fles en gaat daarna tot 5 uur naar bed. Ik kan het dus wel in de loop van de ochtend geven, maar dan ben ik vaak op pad. Komt vanzelf wel eerder hoor.
 
Esty wat goed dat ze rolt. Hier is het dus juist andersom. Guus rolt niet en trekt constant zijn hoofd op om te willen zitten en de oudste rolde met 3 maanden alle kanten op.
Ik snap heel goed datje nog geen zin hebt om te werken. Ik had hetzelfde.

Babymomma nou het is niet een officiële cursus geloof ik. Maar bij onze stichting moet elke school dit jaar een taal- en rekencoördinator hebben. Die hebben dan met elkaar een cursus die afgestemd wordt op onze stichting. Wel heel interessant vind ik, maar wel veel werk dus.
 
Hi, hoe gaat het met iedereen?
Nog leuke dingen gedaan dit weekend?
Mijn moeder had een kidsdag georganiseerd voor haar buurt zeg maar. En daar zijn mijn vriend, Zahra en ik vandaag geweest. Was heel gezellig en Zahra is eindelijk weer een beetje zichzelf na een moeilijke 1/2 weken met de tandjes. Ik kan nog steeds geen puntje voelen ergens, dus het is waarschijnlijk gewoon de druk die ze voelt. Ze heeft nu wel ontdekt hoe een bijtring werkt, dus dat is fijn!
 
@Jippie hoe ging het werken vandaag?


@babymommaaa fijn dat Zahra weer een beetje haarzelf begint te worden. Soms kan Eli ook zo woest op zn handen of een speeltje bijten dat ik ook denk zullen het toch al tandjes zijn maar ook hier niks te bekennen. Als het zo loopt zoals bij onze dochter dan duurt het nog heeeeel lang haha.


Van het weekend waren we naar Artis, de oudste had het zo naar haar zin, zo leuk om te zien en Eli zat erg zoet om zich heen te kijken. We hebben al het ‘grote’ zitje op de wagen in plaats van dat ligbakje zeg maar en dat ging prima, hij was er erg content mee.
 
Terug
Bovenaan