April 2021 uitgerekend

@Jippie, goed dat je die keuze hebt gemaakt joh! Dat lijkt me zoveel rust geven! Hoe is het met Guus?

@ Jasmijn, ik snap echt heel goed wat je zegt. Het is allemaal wat voller en zachter dan het was. Er zijn dagen/momenten dat ik er echt mee zit, maar echt iets eraan doen lukt nu echt even niet. Ik ben wel blij met mijn man op dat soort momenten, want die roept dan dat hij me mooi vind zo.

Het wondje was echt te klein om te plakken. Gelukkig, want anders moesten we naar het ziekenhuis en dat vind ik dan ook weer heftig voor hem. Maar het viel allemaal mee. Zo'n wondje op het hoofd kan alleen echt heel erg bloed en dat was even schrikken!
 
@Jippie: ja ging prima, leuke klassen!
Morgen een werkweek met 4 dagen, dus ik ben benieuwd of ik nog leef tegen het weekend haha. Wat is er zo zwaar aan de klas als ik vragen mag? Gedrag/zorg?
@Jasmijn: oh gelukkig..
@Esthy: oh geschiedenis is helemaal niet mijn vak haha. Ik ben meer van de creatieve vakken en NL en wiskunde. Germ, wat rot voor de kleine. Hoe gaat het nu?
@Jippie: goed dat je die keuze voor jezelf gemaakt hebt.
 
@Jasmijn;
Ik was 17 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap. Toen na de bevalling heel snel weer 10 kg kwijt. En toen ging het iets minder snel. Toen begon ik met de pil en nu ben ik zo ongeveer weer alles bijgekomen. Denk dat ik nu op mijn zwaarste ooit ben, al is alles wel redelijk in verhouding. Maar ik ben wel gaan sporten al vanaf 8 of 10 weken na de bevalling zo ongeveer. Het lukt niet iedere week, maar ik probeer 2x per week te gaan. Ben nog niet begonnen met diëten of iets, dat wil ik wel weer gaan doen. Maar het was even wennen en mijn waardes zijn nog niet in orde, dus ik moet even rustig aan doen. Het komt allemaal wel weer. Ik voel me niet op en top mezelf, maar ik leg er niet zo de focus op, op dit moment.
 
Even van me af schrijven. Nu 1,5 week aan het werk en ik vind het zo zwaar. Niet eens dat ik mijn kinderen niet on de buurt heb. Ik vertrouw ze makkelijk toe aan de gastouder, en weet dat er goed voor ze wordt gezorgd. Ik krijg alleen niks meer echt goed rond. Mijn man is net aan een nieuwe baan begonnen, ook in het onderwijs en moet zijn draai nog erg vinden. Hij heeft nu even extra tijd nodig om voor te bereiden en die ruimte wil ik hem wel geven.
Ondertussen waren dit weekend man en peuter ziek, buikgriep. Ik weet echt niet meer wanneer ik her huishouden moet doen, lessen moet voorbereiden etc... Laat staan iets voor mezelf doen. Ik heb er stress van op het werk, want voel me niet altijd eve goed voorbereid en heb stress thuis, want ik zie overal klusjes die nog opgepakt moeten worden. 's avonds lukt het me gewoon niet meer om nog wat te doen. Hoe doen jullie dit?
 
Esty goed dat je het even van je afschrijft. Ik herken je gevoel heel erg en kon de 1e 3 weken met werken alleen maar huilen. Ik heb voor mezelf een planning gemaakt en prioriteiten gaan stellen. Ik heb met mijn directie gepraat en dus dat rekenen laten vallen. Ook merk ik nu in mijn 4e week dat het nog steeds druk is, want ik heb oudergesprekken en volgende week is kamp. Maar ik stel nu prioriteiten en heb ook aangegeven bij de ib'er en directeur dat sommige dingen leuk bedacht zijn maar dat wij het nu even niet kunnen doen en dat het na kamp wordt als we het iets rustiger hebben.
Kun je anders misschien ouderschapsverlof opnemen? Zodat je misschien een tijd 3 dagen kunt werken? Of misschien tijdelijk een schoonmaakster nemen, zodat je die lasten niet hebt? Bij ons doet mijn schoonmoeder heel veel in huis en kookt ze op maandag al en zet ze ook eten voor dinsdag klaar. Dat scheelt mij 2 avonden koken. Misschien kun je in het weekend alvast wat extra koken?
Gaan de nachten wel goed Esty?
 
Haha geschiedenis is ook niet mijn beste vak. Rekenen geef ik het liefst.

Jasmijn mijn zelfbeeld is ook niet zo goed hoor. Ondanks dat ik wel fanatiek sport gaan de kilo's er niet af en blijf ik een buikje houden. Het is maar even zo.

Babymomma zowel de zorg als het gedrag, maar alleen in de groep 8. De groep 7 is heel leuk, maar in 8 een paar enorme gedragsproblemen die de sfeer in de klas verpesten en er altijd spanning is plus geen motivatie. Daarnaast 7 lln van de 18 die niet mee kunnen met het niveau van de klas. Dus veel plannen schrijven en uitvoeren etc. Eigenlijk is de combi van gedrag en zorg dus enorm zwaar.
Lief dat jullie allemaal naar Guus vroegen. Ik had even geen energie om te reageren. Guus sliep gelukkig wel goed, maar zit nog steeds niet lekker in zijn vel. Hij heeft elke keer verhoging. Vanochtend om 7 uur wakker gemaakt omdat hij naar de opvang moest, maar toen we daar waren moest hij flink huilen en werd hij niet stil. Hij bleek 37.9 te hebben dus ze hebben m in bed gelegd en toen viel hij een klein uurtje in slaap. Daarna was hij weer vrolijk. Maar nu ook weer s avonds onrustig in bed dus er zit iets dwars.
 
@Esthy het is ook nog maar 1,5 week dat je weer werkt, vind het niet meer dan logisch dat het nog niet op rolletjes loopt. Ik begrijp heel goed dat je er doorheen zit en dat is gewoon niet leuk om het maar netjes te zeggen. Ook ik heb nog dagen of momenten dat je denk van waar haal ik de tijd vandaan en dat je het gevoel hebt alsof je verdrinkt in alles wat gedaan moet worden. Wat Jippie ook zegt doe ik ook, prioriteiten stellen. Ik kijk dan van moet dit echt vandaag of kan dat ook later. Huishoudelijke klusjes deel ik tegenwoordig wat anders in. Zo laat ik de wasmachine vaak draaien als ik op werk ben en time ik zo dat als ik thuis ben ik die snel kan ophangen voordat ik moet hollen naar het kdv om de kids op te halen en andere huishoudklusjes probeer ik te doen als Eli wakker is zodat als die slaapt ik meer tijd heb voor mn dochter (geen uitgebreide ronde maar gewoon ff snel lapje ergens overheen of een kamer stofzuigen). Koken doe ik iets makkelijks op de dagen dat ik de kids moet ophalen en iets uitgebreiders als mn man ook thuis is of ik vrij ben. Maar als het echt niet te overzien is zou je het met werk kunnen overleggen om te kijken of je minder taken/uren kunt gaan werken.
 
Esty oja stofzuigen doe ik gewoon als de jongens allebei wakker zijn. Guus vindt het prima om vanuit zijn wipstoel te kijken en Sven helpt soms een handje mee. Hij helpt bijvoorbeeld ook met de vaatwasser uitruimen en soms met een doekje ergens overheen halen. Duurt allemaal net wat langer, maar dan is het wel gebeurd en kids vinden het leuk om te helpen.
 
Terug
Bovenaan