April 2021 uitgerekend

@ Jasmijn, ja misschien kan ik meer samen doen met de kinderen. Wieger vindt het denk ik heel leuk om te helpen. Hij wil ook steeds in de tuin werken met zijn vader. Ik heb nu, niet helemaal milieubewust in de keuken en badkamer van die allesreinigerdoekjes, zodat ik soms snel even een doekje ergens overheen kan halen. Wordt niet super schoon, maar is tenminste iets. Er ligt ondertussen wel een stapel was die gevouwen moet worden die tot mijn plafond reikt ?
Op dit moment lukt het financieel niet om wat minder te werken. Mijn man heeft een tijdelijke baan, ook onderwijs, en ik durf niet zo goed zolang het niet vast is. Een schoonmaakster zou ik echt heel fijn vinden, denk dat ik eens bij collega's ga vragen of ze iemand kennen....

Volgens mij is dit al voorbij gekomen, maar ik ben het kwijt... Hoe doen jullie het met hapjes? Hier 4 voedingen (borstvoeding) overdag waarvan de laatste rond half 7/7 uur. Ze krijgt nu een groentenhap (wortel, zoete aardappel, bietjes etc) rond 5 uur/half 6. Wanneer geven jullie hapjes en geven jullie ook al fruit ergens op de dag?
 
Hier is het schema qua voeding:
:9.30 fles 1
Ergens tussen fles 1 en 2 fruit
13.15 fles 2
17.00 fles 3
18.15 groente
20.00.fles 4
23.15 fles 5
 
@esthy; wat rot dat het je zo zwaar valt. Ik ben ook nog steeds een emotioneel wrak hoor, al vind ik het wel steeds beter gaan. Ik vind het werken tot nu toe erg goed gaan, maar ik ben idd wel kapot aan het einde van de dag, waardoor het huishouden wel eens blijft liggen. Wekelijks poetsen is 1x in de 2/3 weken geworden, dan wel heel grondig. We hebben een poetsvrouw gehad, maar helaas zit zij op het moment niet lekker in haar vel. Ik heb een andere vrouw die ik op kennismakingsgesprek ga uitnodigen. Allemaal via fb of via vrienden.
Koken op werkdagen vind ik ook wel een dingetje. Ik doe bijv. Zondag voor 2 dagen koken, dan heb ik maandag al geen werk. Toevallig nu dinsdag en woensdag pizza en frietjes gegeten, niet heel gezond maarja. Vandaag wel weer koken voor 2 dagen, dan heb ik morgen ook weer wat rust.
 
@Jippie; dan is het inderdaad veel als je zowel veel zorg als gedrag hebt. Werk je met een duo-partner? Of anders een IBer die je misschien wat uit handen kan nemen? Je moet natuurlijk ergens de nadruk op leggen. Ik heb gelukkig weinig gedrag in mijn 2 klassen, of in ieder geval weinig extreem gedrag. Je hebt altijd wel iets van bijzonderheden zoals autisme, ADHD enz.
Naast die 2 dagen in de klas ben ik 2 dagen ambulant begeleider voor die 2 klassen dus dat is wel fijn. Zo ken ik de kinderen natuurlijk nog beter en dit kan ik in de klas dan ook weer oppakken.
 
@Esthy; dit is ons schema (ongeveer);
08.00/09.00 fles 180+6
30 min na fles 1: fruit (1 potje of vers)
Dan een slaapje
13.00/14.00 fles 180+6
Groenten ergens tussen fles 2 en 3 (ligt aan haar slaapjes)
18.00/19.00 fles 180+6
Slapen
21.30 fles 200+7
Slapen

We hebben tot nu toe de volgende smaken gehad; wortel, pompoen, bloemkool, broccoli, courgette, erwten, bietjes, avocado (enige wat ze niet lust), banaan, appel, peer, mango, kiwi.
We hebben haar ook al een aantal keren pindakaas laten proeven, gemengd door de groenten. Vandaag en morgen gaan we haar ei geven gemengd in de hapjes.
Hebben jullie dit ook al gedaan?
 
Daar gaan we weer! Guus doet werkelijk waar overal aan mee. We hebben nu het buik virus in huis. We lagen gisteren na de laatste fles net in bed, begint Sven hard te huilen. Dat is niets voor hem dus gelijk gaan kijken. Zijn hele bed onder gespuugd inclusief een aantal knuffels. Alles uitgespoeld etc en daarna weer slapen. Om 2 uur weer huilen, had hij een klein beetje gespuugd maar kon hem weer omkleden en het bed verschonen. Vandaag ging het gelukkig goed, alleen weinig eetlust. Vanavond zijn de jongens samen in het grote bad geweest. Wat overigens echt geweldig was! Allebei lekker schoon dacht ik toen. Sven naar bed, Guus een fles. En jawel hoor nog voordat hij helemaal op was, spuugde hij alles er uit. Niet op te vangen met de doek zoveel. Dus allllless zat onder inclusief hijzelf. Verder ook 4 dunne poepbroeken en de hele dag harde winden. Vriendlief kwam ook misselijk thuis. Zie nu al op tegen de laatste fles. Hij zal mijn hele bed wel onder spugen.

Babymomma ik heb inderdaad een duo. Op woensdag draai ik een andere groep dus dan zijn we er beide en kunnen we s middags lekker overleggen enzo. Ib doet ook veel, maar werkdrukverlichter is ziek en er is momenteel geen onderwijsassistent.
 
@jippie buikvirus is ook zo naar en gaat inderdaad als een lopend vuurtje door je gezin heen, komt er dan echt weer als een waterkanon uit. Hoe voel jij je? Nog geen last? Veel beterschap!!


@babymommaaa ik heb eigenlijk nog geen ei en pindakaas geprobeerd
 
Ik heb dus nergens last van gelukkig. Late fles bleef gelukkig binnen.

Ojaa babymomma, wij hebben al meerdere malen pindakaas toegevoegd, maar nog geen ei. Hoe vaak geef jij het?
 
Terug
Bovenaan