April 2021 uitgerekend

@Jippie; beterschap voor de kids.
Ik moet afkloppen.. Zahra is tot nu toe met haar 5 maanden nog niet ziek geweest. Alleen heel lichtjes verkouden hier en daar, maar niezen doet ze sinds de geboorte al vrij veel eigenlijk.
We hebben een hele instructie gekregen van het CB, een heel blad met stappenplannen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het maar half gevolgd heb.
Pindakaas hebben we gegeven door 1 tl aan een hapje toe te voegen. Ik heb eerst 2 lepels van het hapje gegeven en de rest later op de dag. Toen 1 tl en het hele hapje in 1 x en de dag daarna 2 tl en het hele hapje.
Bij ei heb ik mam gister laten starten met 1 tl door het groentenhapje. Vandaag is het groentenhapje vervallen, omdat Zahra bij mijn moeder is geweest, en zij helaas niet helemaal ons schema volgt. Maar goed is niet zo heel erg. Morgen dan maar 2 tl ei door de voeding.
Als het goed is kun je na het laten wennen aan pindakaas en ei het beste 1x per week beide dingen aanbieden tot ong. 1 jaar. De onderzoeken zijn niet heel duidelijk, maar goed het kan geen kwaad natuurlijk.
 
Oh nee Jippie wat balen! Hier was het dit weekend ook raak, man en peuter, maar ondertussen weer opgeknapt. Hoe boeken jouw vriend en Sven zich nu?
Pindakaas en ei hebben we nog niet geprobeerd, zitten echt nog bij de oefenhapjes met 1 smaak. Bij mijn zoontje gaf ik al vrij snel best wel wat ei. Gewoon een eitje in de week ipv 1 tl. Ik maakte vaak roerei met wat moedermelk, en dat vond hij echt super lekker. Later deed ik dat door de spinaziestamp ofzo.
 
Ik kan mij niet herinneren dat ik oefende met ei en pindakaas bij onze dochter. Is ook alweer even geleden. Inmiddels is ze bijna 4, BIJNA 4! Niet te geloven hoe snel dat gaat. Ik werd van de week gebeld door de basisschool voor een kennismakingsgesprek met haar juffen en het inplannen van de wen-ochtenden. Nou toen heb ik wel even gehuild, denk door de spanning van of alles wel goed gaat, letten de juffies wel goed op mijn ‘kleine’ meisje, hoe zal ze het zelf vinden tussen allemaal nieuwe kindjes. Pfff mentaal nog niet klaar voor deze mijlpaal. Over bijna 2 maandjes is het dan echt zover. Vandaag even met mn dochter langs de basisschool gelopen en het schoolplein ziet er wel heel leuk uit, met mooie natuurlijke speeltoestellen en ook kipjes die ze moeten verzorgen. Over mijlpalen gesproken, Eli heeft al 4 nachten echt doorgeslapen!! Van ca. 19:30/20:00 tot ca. 06:15:06:45
 
Jasmijn Wauw dat is zeker een mijlpaal. Hopelijk blijft Eli zo goed slapen en is dit zijn nieuwe ritme.
Ook spannend dat je dochter al naar de basisschool gaat. Wij hebben juist 2 rondleidingen gehad van de week en dat vond ik al spannend. Nu nog kiezen en dat vind ik lastig.

Mijn vriend is met vlagen nog heel misselijk en ik had dat vanochtend ook even. Sven is wel opgeknapt. Nog wel moe en nog weinig eetlust. Guus precies hetzelfde. Niet meer gespuugd maar drinkt niet alle flessen leeg of heel moeizaam.

Babymomma ik heb die brief met uitleg van het cb inderdaad ook. Maar niet zo goed gelezen meer. Ik merk dat ik nu bij de 2e sowieso makkelijker ben. Bij ons werd het inderdaad wel echt aangeraden om pindakaas en ei vroeg te geven, omdat de oudste eczeem heeft dus dat doen we dan ook maar. Maar Guus lijkt daar geen last van te hebben gelukkig.

Vanavond gaan we lekker samen uiteten. Dat hadden we cadeau gekregen van mijn ouders. Als mijn vriend zich niet beroerder gaat voelen. En maandag moet ik op kamp. Altijd weer spannend 2 nachten van huis en de kids niet zien.
 
@Jasmijn: wat fijn dat doorslapen!
Ik vind het zelf wel heftig op de dagen dat ik vrij heb dat ze nu steeds eerder wakker wordt. Voorheen was het 8/9 nu is het rond 7. Voor mama geen uitslapen dus..

@Jippie: hoe was het uit eten? En veel plezier op kamp! Bij ons op school hebben ze middenbouw kamp en bovenbouw kamp. Bovenbouw is deze week wo TM vrij.
 
Ik weet niet of ik dit al gedeeld had; maar Zahra krijgt ipv 1 tandje dus gewoon meteen de eerste twee tegelijkertijd.. we hebben vorige week flink met tandgel gesmeerd. Toen heb ik een barnsteen armbandje besteld en deze als enkelbandje om gedaan en nu lijkt het een stuk rustiger.
 
@ Jasmijn, wat een mijlpaal. De kleuterschool lijkt me zo ontzettend spannend. Het is echt een stukje loslaten en voor je kindje leren wat meer zelfstandig te zijn. Ik heb nu echt al weleens dat ik denk aan hoe dat zou zijn (nog 1,5 jaar te gaan) en dat ik dan hoop dat hij een beetje vriendjes maakt en het leuk vindt en een lieve juf heeft... Vind het nu al een beetje spannend. Laat staan als het zo dichtbij is! Hebben jullie een leuke school? Groot of juist kleinschaliger? Heb je voor een bepaald soort onderwijs gekozen? Ben heel benieuwd!

@Jippie,hoe was je avondje uit?

@babymomma,wat leuk dat ze 2 tandjes heeft!!! Ik vind die glimlachjes met die twee rijstekorreltjes onderin zo'n mondje zo aandoenlijk!

Hier gaat alles goed, gisteren echt een hele lange dag weg geweest zonder de kinderen, die waren met hun vader thuisgebleven. Vond het wel moeilijk en 's avonds deden, ondanks het kolven, mijn borsten zo'n pijn! Maar aan de andere kant was het ook heerlijk om mijn handen vrij te hebben, mijn lichaam voor mezelf ipv dat er een baby op geplakt zit en mijn gedachten van mezelf ipv dat daar ruimte in wordt genomen door de verhalen van de peuter.
 
We zijn uiteindelijk niet uiteten geweest want mijn vriend ging einde van de middag spugen. Ik was echt enorm teleurgesteld, maar goed hij kan er niets aan doen.Zometeen op kamp! Spannend!
Babymomma ga jij dan ook mee op kamp? Aww 2 tegelijk dat is dubbele pijn. Wat houdt dat steentje dan in? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Esty heb jij al een school gekozen?
 
Terug
Bovenaan