April 2021 uitgerekend

Oh Wat ontzettend balen Jippie! Ik snap dat je teleurgesteld bent hoor, ook al kan je vriend er niets aan doen. Tijd met z'n tweeen is schaars, dus kan me voorstellen dat je even baalde. Is je vriend ondertussen weer beter?
 
Wij hebben nog even om een basisschool te kiezen. We moeten hem in maart als hij 3 wordt ergens inschrijven. Ik weet het nog niet zo goed. De vrije school trok me wel vanwege de structuur, de houvast en de betrokkenheid van ouders, maar soms zijn ze op een vrije school wel heel erg antroposofisch en ik weet niet of dat altijd goed en fijn is.
Montessori enzo vind ik ook lastig. Kan bij je ene kind heel goed passen, maar je andere kind totaal niet. Ik wil wel dat ze naar dezelfde basisschool gaan. Dus waarschijnlijk wat meer traditioneel, past goed bij de meeste kinderen denk ik. Mijn oude school is in de buurt, maar ondertussen uitgegroeid tot een enorme school, met kdv en alles erbij. Dat vind ik wat intimiderend, zo'n gigantische leerkingpopulatie. We gaan dus ook nog naar andere kleinere scholen kijken.
Hoe maken jullie je keuze? Jippie en babymomma kan me voorstellen als je zelf voor de klas staat je daar best wel een idee van hebt..
 
@Esthy; oh lekker een dagje voor jezelf.
@Jippie; oh wat jammer. Hopelijk kunnen jullie snel een etentje plannen! Nee, ik ga niet mee. Is ergens ver weg, ik heb geen auto en rijbewijs en met een baby'tje ben ik liever de nachten thuis. Barnsteen helpt tegen doorkomende tandjes, Google maar eens. Wij hebben via een webshop 'De kleine lama' besteld. Een heel leuk geel enkelbandje (armbandje).
@Esthy: Ja, als juf kijk je daar inderdaad wel anders naar. Ik geef momenteel les op een jenaplanschool en dit bevalt tot nu toe heel goed. Mijn oude werkplek was een reguliere school, maar bevatte ook veel goede elementen. Al vond ik het wel veel digitaal, vooral het feit dat de kleuters al dagelijks met iPads werken. Ik ga in ieder geval niet kiezen voor een school die het dichtst in de buurt ligt, maar ik kies inhoudelijk. Maar bij ons in het gezin is er natuurlijk nog een factor; mijn vriend is moslim en zou graag willen dat Zahra op een islamitische basisschool terecht komt. Ik ben hier nog niet helemaal van overtuigd. Maar goed ze is nog geen 6 maanden, dus we hebben nog een jaartje of 3 om keuzes te maken haha..
 
Zoo ik ben weer terug van kamp. Het was erg leuk en gezellig maar ook wel vermoeiend. Vanmiddag naar het cb en ben erg benieuwd hoe Guus gegroeid is. Ook weer prikjes helaas.

Esty het is ook een gevoel dat je hebt als je een school binnen komt. Je kindje gaat mee met de rondleiding en de meeste scholen zijn goed dus volg ook je gevoel en je kindje. Sven was op de 2e school veel losser en ging met de directrice spelen enzo. Maar ik heb bij beide scholen voors en tegens.

Hoe is het verder met jullie baby's? Wat worden ze alweer groot he?! Ik denk dat Guus ook tandjes gaat krijgen. Ik voel nog niets maar hij heeft rode wangen en weer dunnere luiers en meer. Of het is nog een restant van het buikvirus.
 
@jippie wat is Guus weer mooi gegroeid! Onze kinderen worden inderdaad al enorm groot. Nog eventjes en dan hebben we allemaal baby’s die alweer een half jaar zijn. Bizar hoor hoe snel de tijd toch gaat!


@Esthy met de basisschool keuze zou ik ook zeggen dat is op gevoel. Ik zat vroeger op een school die veel muzikale en creatieve dingen deed wat mij nog altijd is bijgebleven en dat heeft deze ook. Ook hebben ze erg veel leuke culturele en sportieve activiteiten voor na school als onze kids daar behoefte hebben. En ze geven interconfessioneel onderwijs met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging. Voor ons sprong deze school er tussenuit.


@babymommaaa leuk gezicht heh nu Zahra twee tandjes heeft, zijn dat ook de twee ondertandjes?
 
@Jippie; fijn dat alles goed was bij het CB, wij moeten morgen (maandag). Mijn moeder gaat dit keer, omdat ik moet werken.
@Jasmijn; ja de twee onder in het midden. Duurt wel even voordat ze helemaal door komen.
 
Terug
Bovenaan