April 2021 uitgerekend

@ Babymomma, wij gaan morgen ook weer naar het CB. Ben super benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn! Fijn dat het verder goed gaat!
@Jippie,beetje bijgekomen van het kamp?
@ Jasmijn, klinkt als een fijne school! Wij hebben echt nog even, maar gaan nu wel rondkijken. Ben zo benieuwd en merk ook, zoals ik al in een eerder berichtje zei, dat ik het best een moeilijke stap vind. Is echt een stukje loslaten en ook minder controle hebben. Ik wil zo graag dat hij blij en gelukkig is en op zijn gemak!
 
@Jippie; mijn moeder is gegaan. Maar ja altijd even huilen met die prikjes. Voor de rest was alles prima. Ze is weer flink gegroeid, 7.5 kg al! We hebben nu maat 4 luiers gehaald en gaan over 2 weken met de opvolgmelk beginnen. We hebben als advies een voedingsschema gekregen voor baby's van 6 maanden, maar ik ga dit gewoon gaandeweg aanpassen. Ze eet hoe dan ook erg goed.
Helaas zelf weer niet in orde. Ik moet morgen vroeg naar de dokter. Hele weekend misselijk en duizelig geweest. Is nu al de derde maand op rij, iedere keer ver op het einde van de ongesteldheid. Ijzertekort was al duidelijk, maar wil toch graag dat er iets meer gaat gebeuren dan steeds maar bloed prikken en afwachten. Ik vind de zorg erg achteruit gegaan als ik eerlijk ben, maar goed dat kan aan mij liggen..
 
Ik zie trouwens dat ik in het gewicht de getallen omgedraaid had haha. Hij is geen 6.8 maar 8.6 kilo haha. De 72 cm klopte wel. Guus had weer hele zere benen van de prikken. Als we ze aanraakten begon hij al te huilen, maar een zetpil werkte gelukkig.

Maar fijn dat het goed gegaan is babymomma. Ze is ook weer goed gegroeid. Doen ze nu niets bij jou? Krijg je geen tabletten ofzo? Dat is wel raar. Ik snap dat je wel even op je strepen gaat staan.

Esty Jahoor ik ben een paar dagen om half 10 naar bed gegaan en wakker gemaakt voor de late fles dus ik had dan alvast 1.5 uur geslapen.

Wij maken nu de voeding op. Dat is nog 1 zakje en dan gaan we starten met vervolgvoeding en de laatste fles eraf halen. In de 20.00 fles gaan we dan wel granen doen en we hogen de flessen op.
 
@Jippie; Jawel heb tabletten.

Update; weer bloed geprikt, dit keer op andere dingen. Moet vrijdag/maandag voor de uitslag bellen, maar heb hoe dan ook over 2 weken weer een afspraak bij dezelfde dokter. De tabletten die ik 2x per week moest pakken, moet ik nu 2x per dag pakken om mijn ijzer echt omhoog te krijgen. Maar de dokter is er niet gerust op dat dit alles is qua oorzaak. Ongesteldheid werkt er natuurlijk niet aan mee, dus ik mag doorslikken als ik maar 1x per 3 maanden stop.
Wat een gebeuren zeg dat ontzwangeren!

Hoe pakken jullie het aan om over te gaan naar vast voedsel en papjes?
Ik dacht zelf aan de eerste fles te vervangen door een papje met een lepel en de laatste fles gewoon een papfles te laten. Voor de rest dan gaan oefenen met water uit een beker.
Ik heb wel al aardappel aangeboden, dit gaat prima. Nog geen gemengde hapjes, daar begin ik morgen mee, aardappel met paprika. Hoe voegen jullie rijst en pasta toe aan het gerecht? Alles echt puree of al in stukjes?
Brood ben ik nog niet mee begonnen, maar kan ook niet alles tegelijkertijd natuurlijk..
 
@babymommaaa ben benieuwd of de echte oorzaak gevonden wordt voor je ijzer. Hopelijk vrijdag/maandag meer duidelijkheid. Merk je zelf verschil met de tabletten?


Avondeten gaat alles in de blender, ook rijst en pasta. Ben wel van plan om het binnenkort minder fijn te maken. Op het KDV vroegen ze of ze al mochten beginnen met brood en dat heeft die dus vandaag voor het eerst gehad. Ze zeiden dat die het wel erg gek vond en zo’n blik had van ‘wat is dit nou weer’ haha en soms dat hij het niet weg kreeg maar dat is denk ik een kwestie van oefenen. Ik heb nog niet goed erover nagedacht welke fles ik als eerste ga vervangen, misschien dan de middag fles op een gegeven moment voor brood met een ‘bekertje’ water. Maar dat kijk ik tegen de tijd dat wat grover eten en broodje goed gaat wel.
 
Babymomma ik ben benieuwd of ze de oorzaak kunnen vinden.
Hoeveel flessen geef je nu dan? En waar wil je naar toe? Ik volg het schema wat ik bij de oudste gedaan heb. Wij gaan dus met 6 maanden naar 4 flessen. We gaan pas rond 8 maanden naar 3 flessen als hij dus volledig en goed eet. Die geven we dan s ochtends met granen, s middags na de lunch en s avonds met granen voor het slapen. Met water oefenen deden wij ook pas toen die 4e fles eraf ging. Toen hij 1 werd zijn we de fles tussen de middag gaan vervangen voor een beker halfvolle melk. S ochtends kreeg hij gewone melk met granen en s avonds hebben wij nog tot 1.5 jaar een granenfles gegeven. Hij is altijd al erg energiek geweest en had s avonds voor het slapen echt even dat momentje nodig om in zijn wipstoel tieties (teletubbies) met een fles te kijken. Daarna ging hij dan altijd heerlijk slapen. Als dat bij Guus ook nodig is doen we dat ook gewoon weer. Alles dus gewoon lekker op het gemakkie.

Jasmijn wat leuk die broodhapjes!! Ik vind het weer heel spannend met die stukjes. Ik ben altijd bang dat ze stikken. Dat is echt 1 van mijn grootste angsten.
 
Terug
Bovenaan