April 2021 uitgerekend

@ Babymomma, fijn dat Zahra zo groeit!! Balen dat jij je niet fit voelt, ik hoop dat ze snel hebben uitgevonden wat er aan de hand is en dat ze je kunnen helpen!

Wat goed dat iedereen al zo ver is met de hapjes! Ik vind het ook spannens Jippie, met brood geven. Ze is nu net 5 maanden, dus ik begin er pas over een maand mee, maar ik kijk er nu al een klein beetje tegenop, omdat ik ook steeds zo'n angst heb dat ze zou stikken! Goed die boterham in de wangzak stoppen, dat zou moeten helpen!

Hier ging alles goed bij het CB ze is 65 cm en 6,5 kilo, helemaal goed op de middellijn. De prikjes gingen super. Geen koorts en geen pijnlijke benen. Ze heeft wel meer geslapen en wilde niet weg gelegd worden die dag, maar is nu weer vrolijk!

Slapen gaat hier steeds beter, want het was lange tijd echt erg. Nu zit er weer meer ritme in, met vaak 1 nachtvoeding, soms 2. Ik vind het prima zo.

Ik moet echt weer nadenken over wanneer je wat geeft en wat je dan wegstreept. Nu zit ik op 4 voedingen voordat ze op bed gaat voor de nacht en vaak daarna nog 2 (een rond 11 en een rond 3). Overdag krijgt ze om 7.30, 11.30, 15.00 en 18.30. Ze krijgt dan rond 10.00 een halve banaan geprakt (net mee begonnen) en om 16.30 een groentenhap. Over een maandje dus ook boterhammen, dan moet ik echt weer even nadenken over haar schema, ben vergeten hoe dat ging bij de oudste!
 
@Esthy haha jaa ik moet ook flink graven in mn geheugen hoe ik dat overstappen naar vast voedsel met de oudste ook alweer deed. Doe nu dingen gewoon op gevoel want zo goed weet ik dat allemaal echt niet meer.


Wat fijn trouwens dat het slapen weer beter gaat zeg!! Weet niet meer precies om de hoeveel uur je moest voeden maar stond me wel bij dat je in een vrij pittige periode zat.
 
Afgelopen maandag het eindgesprek gehad op het KDV en ze scoorde op veel punten boven niveau dus ze is echt klaar voor de basisschool. Het blijft zo onwerkelijk dat ik al zo’n ‘groot’ kind heb. Was net weer gewend met het KDV ritme icm met werk en twee kids en dan moet ik bijna alweer wennen aan het Basisschool ritme erbij. Betekend voor ons een stuk eerder opstaan haha en nog meer gehaast in de avond omdat ik ze op verschillende locaties moet ophalen aangezien het KDV (nog) niet bij de zelf basisschool zit. En wat ga ik mn meisje missen op mama dag, gelukkig is dat wel een dag dat ze eerder vrij is maar als ik eraan denk voelt dat incompleet. Ik ga maar gewoon extra genieten tot die tijd.


Over grote kinderen gesproken. Wat voelt Eli toch ook al groot aan. Mis die echte babytijd eigenlijk wel. Hebben jullie dat ook? Ik ben alles ook heel bewust aan het meemaken omdat we het waarschijnlijk bij twee kids houden. Kan daar soms ook wel een beetje verdrietig om zijn dat dit mogelijk de laatste keer is dat ikzelf een kleintje mag opvoeden. Hoe is dat bij jullie of nog niet over het aantal kids nagedacht in jullie gezin?
 
@jasmijn; ik merk niet echt verschil nee. Ik vind het ook moeilijk wat ik qua kwaaltjes aan wat moet linken. Ik heb namelijk altijd al vanalles en nog wat gehad. Maar goed we wachten maar even af..
Leuk dat de kleine al brood eet, ga ik snel ook eens doen!
@Jippie; wij geven al heel lang maar 4 flessen. We zijn met 3 maanden met hapjes begonnen en ik denk dat ze ook ongeveer vanaf toen maar 4 flessen heeft gehad. Ze eet al best een hele tijd een fruithapje Én een groentehapje. 3 gewone flessen en 1 papfles. We kregen als advies van het CB om de fles van 4/5 langzaamaan af te bouwen en hier een gemengd hapje voor aan te bieden met wat water of slappe thee. Maar alles stapsgewijs. Komt wel goed denk ik. Ze is een hele goede eter..
@Esthy; ja is even een omschakeling hè.. ik moet er ook even goed over gaan nadenken hoe en wat. Maar goed we doen allemaal ons best!
@Jasmijn; wat leuk die mijlpalen hè! Kan me voorstellen dat je nu na 2 kids vaker van die besef momentjes hebt. Ik wil er zelf graag 2 of 3. Maar nu nog even niet haha..
 
Esty wat fijn dat ze ook weer goed gegroeid is en nu wat beter slaapt.
Ik heb vandaag een paar mini stukjes brood met pindakaas geprobeerd en dat ging goed dus ik hoop dat hij zo goed blijft eten en mijn angst snel opzij kan.

Jasmijn ik herken je gevoel hoor. Waarschijnlijk is het bij ons ook de laatste. We hebben altijd 2 gezegd, maar ik heb wel twijfels (gehad) toen we hoorden dat er een 2e jongen kregen. Ik heb ook altijd graag een meisje gewild, maar ik ben ook heel blij met 2e gezonde jongens en ben zelf niet meer de jongste. Ik geniet wel extreem van die knuffelmomentjes en lachjes enzo.

Volgens mij zitten wij weer in een sprong. Guus slaapt zo onrustig. Regelmatig huilen s nachts en dan na 2 minuten weer stil. Of hij heeft wat onder de leden dat kan natuurlijk ook. Ik heb het idee dat er een tandje door moet komen.
 
@ Jippie hoe reageerde hij bij de eerste stukjes brood? Had hij al eerder pindakaas op, door een hapje ofzo?

@ Jasmijn wat een moment, naar school gaan!! Zo spannend! Waarschijnlijk meer voor jou dan voor haar ?

Wat jullie zeggen herken ik. Wij hadden ook besproken om het bij twee te laten, nog voordat ik zwanger was van de tweede. Hierbij was mijn man altijd heel duidelijk en ik had altijd twijfels. Eigenlijk is dat nu nog zo. Ik zou wel een derde willen, maar alleen als we daar allebei achter staan. Een vriendinnetje vertelde vandaag dat ze zwanger was... Toen merkte ik wel dat het bij mij meteen een beetje kriebelde...
 
Esty ja ik had al regelmatig een beetje pindakaas door zijn fruit gedaan vanwege allergieën wordt aangeraden om pindakaas en ei zo snel mogelijk te geven. Aangezien onze oudste eczeem heeft werd het nu nog eens nadrukkelijk gezegd. Guus heeft gelukkig (nog) geen eczeem. Hij vond het brood wel lekker, maar duwt het met zijn tong regelmatig naar buiten en dan begint de oudste al te lachen en dan mama baby pfft.
 
@esthy haha jaa dat kriebelen heb ik ook, zeker als ik een echte newborn zie. Voelt zolang geleden terwijl dat natuurlijk niet zo is haha


@jippie ik vergeet die pindakaas wel vaak, dat zit gewoon nog niet zo goed in mn systeem. Goede reminder om straks een klein beetje door zn fruitje te doen. Brood komt hier ook zeker nog naar buiten soms en ook nog die look dat hij zich afvraagt wat er in zn mond zit haha. Grover avondeten is nog geen succes, na paar hapjes weigerde hij en toen maar fijner gemaakt en at meneer het wel. Nouja over een tijdje maar weer eens proberen.
 
Terug
Bovenaan