April 2021 uitgerekend

Hoi, wat vervelend Babymomma! Snap dat je echt wel behoefte hebt aan duidelijkheid en dat er dan hopelijk ook wat aan gedaan kan worden!
Ook vervelend dat Guus zo verkouden is zeg Jippie! En ik vind dat ook zo zielig! Geef je Guus geen voeding meteen als hij wakker wordt? Wordt hij dan niet heel boos? Hier moet ik wel voeden om half 8.
Schema is nu;
Half 8 wakker en voeden (soms eerder wakker, maar dan wacht ik toch)
9 tot 10 slapen
Na het slaapje fruit (banaan of peer ofzo)
Half 12 voeding
12 uur slapen
2 uur wakker
Half 4 voeden
4 tot 5 nog even slapen
Half 6 groentenhap
7 uur/half 8 voeding op bed en dan slapen

Ze komt op dit moment s nachts echt bijna continu, dus ik heb haar bij me in bed. Er is geen gehuil ofzo, maar veel happen, dus veel aanleggen. Ik word er wel een beetje moe van, maar las dat baby's dat in deze fase heel erg hebben als ze borstvoeding krijgen.
Over iets minder dan 2 weken is ze 6 maanden en wil ik haar brood gaan geven met boter of pindakaas. Weet nog niet hoe het in het schema past. Hoe doen jullie dat?
 
@Jippie: ik voelde me niet helemaal oké met de laatste afspraak bij de dokter, dus ik heb maandag een telefonisch consult met mijn eigen huisarts. Wat vervelend zeg, dat sukkelen met verkoudheid en griepjes..
Zahra eet het brood met plezier, net als alle andere hapjes. Ja boter en of pindakaas. Wel 100 procent natuurlijk.

@Esthy; ons schema is niet heel precies, omdat zij thuis anders slaapt dan op andere plekken.
We doen het ongeveer zo;
08.00/09.00 pap van 180+6 melk met 6 el granen
Fruithapje na haar dutje met slokjes water met een Difrax oefenbeker (lukt nog voor geen meter, maar is niet erg)
12.00/13.00 1 snee wit brood met boter en of pindakaas en een fles 150+5 (is nu 1 schepje minder dan voorheen)
Rond 4: groentenhapje met water
5/6: fles 150+5
9: fles 200+7 met 2 el granen

Die van 9 ga ik vanaf volgende week vervroegen naar half 9 en daarna naar 8.

Ze wordt meestal wakker rond 7/8, maar de laatste week soms al rond 6. Ze slaapt dan wel nog even als we haar bij ons pakken in bed.

Ik ga overigens vanaf komende week ook starten met hapjes incl. Vlees of vis. Dus echte 'gerechten' voor onze kleine meid..
 
Esty ik geef Guus wel gelijk de fles als hij wakker wordt al is hij ook niet boos als ik even wacht, maar Guus komt pas rond half 10 zijn bed uit. Hij is dan vooral heel vrolijk en druk bezig met alles om hem heen dat hij de fles ook niet perse gelijk hoeft haha.

Wat betreft je brood aanbieden.. Je zou om half 12 eerst wat brood kunnen aanbieden en dan de melk. Je bent dan iets later met je voeding, waardoor ze wel wat later gaat slapen en je voeding van half 4 misschien ook wat naar achter gaat. Wat wel scheelt is dat je voedingen daarna wat dichter op elkaar zitten, waardoor ze misschien net wat meer gevuld is en makkelijker doorslaapt?

Ons schema (op dinsdag met de opvang is het anders hoor)
9.30 fles 1 210ml
11.00 Fruit
11.30-12.00 slaapje in de kinderwagen
12.15 broodje
13.15 fles 2 210ml
14.00-17.00 slapen in bed
17.00 fles 3 210ml
18.00 groente en soms wat yoghurt toe
19.15-19.45 slaapje in de wagen
20.00 fles 4 210ml en schep granen
 
@Jippie;
Wel een flinke hoeveelheid aan melk als ik dat zo lees. Wij moesten echt afbouwen volgens het CB. Vandaar dat we de 2 middagflessen nu verminderd hebben.
Ze krijgt nu dus ong. 750 cc melk.
 
Babymomma ja je hebt gelijk! Ik heb niet op zitten letten! Als ik in het schema van de oudste kijk zie ik ook dat hij inderdaad gewoon 4x180 kreeg met de scheppen. Verklaart dus ook waarom Guus ze niet leeg drinkt en meer spuugt. Top dat je het even zegt! We maken deze voedingen even op en dan gaan we terug naar de 180.
 
@Jippie; oh was helemaal niet bedoeld als kritiek, maar het viel me opeens op. Maar prima toch dat je het gaat aanpassen. We doen allemaal ons best.
 
Ik moet even van me afschrijven. Met veel pijn en verdriet hebben we dit weekend toch besloten een punt achter onze relatie te zetten. Het was altijd al heel dynamisch, netjes gezegd, door onze botsende karakters. Toch is er altijd veel liefde voor elkaar geweest, vandaar ook onze bewuste keuze om een kindje samen te krijgen.
Helaas werkt het al een tijdje niet meer. We hebben geprobeerd hulp in te schakelen, maar na een tijdje wou hij hier niet meer aan meewerken. Hij slaapt al maanden niet meer hier, maar bij zijn moeder. Hij is uit zichzelf agressie training gaan volgen, in groepsverband. Dit heeft hij in het verleden ook al eens gehad. Helaas werkt dit averechts en sluit hij zich alleen nog maar meer voor me af.
Ik deed al heel veel alleen, hij was er eigenlijk alleen om onze dochter te brengen en te halen en soms heeft hij haar een halve of hele dag bij zich. Maar ook dit kost altijd veel moeite, ik moet hem aan alles laten denken, hij vergeet vaak hapjes te geven, brengt of haalt haar te laat enz.
Kort samengevat; het gaat gewoon niet meer en we zijn beide niet gelukkig.
Mijn hart is wel echt gebroken op het moment, maar vooral omdat ik het heel graag goed wil doen voor onze dochter. Ik kom zelf uit een gebroken gezin en dit heeft echt littekens achter gelaten. Ik hoop echt met heel mijn hart dat we dit samen alsnog op de beste manier mogelijk kunnen blijven doen als ouders, ook al zijn we niet meer samen...
 
Babymomma wat ontzettend vervelend zeg! Niet twijfelen aan jezelf hoor. Je doet het super goed en gewoon je gevoel blijven volgen. Het is helaas niet anders, maar Zahra heeft ook niets aan 2 ouders die niet gelukkig zijn en bij elkaar blijven. Die spanning zal ze ook voelen. Heel veel sterkte in ieder geval en je kunt het!!

Ik vatte het niet op als kritiek en was juist blij met je opmerking/vraag. We liepen er juist tegenaan dat het allemaal moeilijk ging.
 
Terug
Bovenaan