April 2021 uitgerekend

Ooh wat zielig voor Guus! Hoop dat hij snel weer beter is en jullie het niet heftig te pakken krijgen!

Mag ik jullie vragen naar jullie eet en slaap schema? Ik ben weer even wat zoekende. In principe gaat het goed hoor, maar we zijn overgestapt op flesvoeding en ineens eet ze van alles minder, behalve haar fruit. Zeker in de avond gaat het minder.

Nu gaat het zo:
7 uur wakker
Half 8 fles van 150, maar drinkt ze nu ongeveer de helft van
Half 9 fruit
9 uur/half 10 slapen tot ongeveer 12/half 12
Half 12/12 uur fles van 180, maar drinkt ze nu ook maar de helft of iets meer van. En een boterham met boter of Pindakaas en die eet ze op.
2 uur weer op bed en dan slaapt ze tot ongeveer 4.
Dan hapje om 5 uur, gaat nu de helft van wat ze normaal at in.
Rond 7 uur fles van 150 en die gaat bijna op.

Ik geef daarna als ze wakker wordt nog borstvoeding.

Zou ze naar 3 flessen moeten? Ik weet het even niet... Is weer wennen!

 
Klopt het dat ik 3 flessen in je schema zie? Misschien even een fase door de overstap?
Wij hebben nog steeds ongeveer hetzelfde schema.
9.30 fles 1 180 ml
11.00 fruit
11.30 slaapje
12.30 boterham met pindakaas of appel/perenstroop
13.30 fles 2 180 ml
14.15 -16.45 slapen
17.00 fles 3 180 ml
18.00 avondeten 120 gram soms beetje yoghurt toe
19.15-19.45 slaapje
20.00 fles 4 210 ml met schep granen
20.45 slapen

Dat avondslaapje gaat nu moeizaam. Kan door corona komen of omdat zijn schema gaat veranderen...
 
Oh ja klopt, sorry zie dat ik die van 4 uur ben vergeten in het schema.
Maar zie bij jou dus ook nog 4 flessen, wel veel meer dan wij haar geven of ze op kan, maar ieder baby is anders denk ik....
Wat naar dat je ook Corona hebt! Hoop dat je je niet ziek voelt!
 
Volgens mij ging ik rond 8 maanden naar 3 flessen, maar als ik van de week wat meer energie heb, ga ik dat eens opzoeken. Hij lijkt ook naar 2 ipv 3 slaapjes te gaan namelijk.
Hij drinkt inderdaad meer en ik mocht minderen, maar hij drinkt en eet alles op dusja. En hij is ook al wel 10 kilo dus hij zal het nodig hebben denk ik.
 
10 kilo? ? Wat een grote kerel! Mooi is dat! Hier maar een klein frutje van iets meer dan 7 kilo.
Was echt even vergeten wat een gedoe die eet en slaapschema's zijn, maar het komt nu weer heel duidelijk terug ?
 
Haha ja is een flinkerd, maar ook qua lengte erg groot dus in verhouding is hij prima. Maar daar zit denk ik wel het verschil in hoeveelheid flesvoeding haha. Ja die schema's is altijd een ding en dan ook nog afstemmen met de oudste. Guus is ook met alles trager dan zijn broer. Waarschijnlijk ook omdat hij om de haverklap ziek is en ik hem onbewust toch klein wil houden haha.
 
Terug
Bovenaan