April 2021 uitgerekend

Nou, ik weet niet hoe dat bij jou is, maar bij die eerste had ik ook eindeloos de tijd om dingen te oefenen. Nummer 2 ligt toch regelmatig zichzelf te entertainen in de box. Rollen ging echt snel, met 3 maanden, maar daar kun je toch niet zo heel veel op oefenen. Zitten zou ik vaak met haar kunnen oefenen door even kussentjes in haar rug te doen ofzo, maar het komt er gewoon minder van dan bij de eerste... Voel ik me soms best schuldig over! Maar ook wel fijn dat ze dan nog even klein is!
 
@Jippie;
Wat een pech zeg. Beterschap!
@Esthy;
Ons schema ziet er ongeveer zo uit;
08.00: pap van 180+6 met 5 el granen
09.30-11.30 slapen
11.30: fruithapje
12.30: snee brood met pindakaas en stroop (soms alleen boter) en een paar slokjes slappe thee in de fles
13.30: fles 150+5
14.00-16.00 slapen
16.00: groentenhapje met vlees/vis en thee
17.00: fles 150+5
18.00-20.30 slapen
20.30: papfles 200+7 +granen

Zijn allemaal indicaties..
Eerst waren die 2 flessen in de middag nog 180+6, dus ze zijn al iets kleiner geworden. Als ze meer water/thee zou gaan drinken, kunnen we meer omlaag. Maar ik heb het idee dat ze het nu prima vindt zo.
 
Heel herkenbaar hoor Esty. Dat heb ik ook!! Ik ben nu aan t oefenen met zitten aangezien we toch samen boven zitten. Het gaat steeds beter! Hij kan op het bed al best een tijdje goed zitten nu. Wel erg leuk want hij gaat ook meer spelen daardoor.
Verder heeft Guus het erg zwaar. Vanochtend werd hij heel benauwd wakker dus de huisarts gebeld. Die wilde dat we kwamen, ondanks dat we beide corona hebben en daarna doorverwezen naar de kinderarts. Hele middag in het ziekenhuis gezeten, ja met onze corona, maar hij heeft naast zijn corona een infectie aan zijn bovenste luchtwegen. Daar iets toegediend gekregen en een neusspray voorgeschreven en einde middag weer naar huis. Gelijk bellen als hij weer achteruit gaat. Zelf gelukkig vandaag iets opgeknapt.
Hoe is het bij jullie??
 
Oh nee wat heftig joh! Jullie hebben wel ineens vanalles bij elkaar! Jeetje! Hoe gaat het nu met hem met die spray?
Hoop dat hij snel beter is!
Hier is echt iedereen snotverkouden. Geen Corona, maar wel veel hoesten, snotteren en dichtgeplakte oogjes. Ik heb er zelf ook echt last van! Hoop dat het dit weekend weer wat opknapt.
Jullie zitten ook allebei in het onderwijs... Wat denken jullie? Gaan we weer dicht? Sta er een beetje dubbel in. Wil niet dat mijn leerlingen nog meer online les krijgen, want dat werkt gewoon niet en er zijn er heel wat depressief geworden in die tijd. Aan de andere kant vind ik voor de klas staan en door de gangen lopen ook niet helemaal prettig meer en ben wel gevaccineerd.... Hoe zien jullie dat?
 
Ja ik verwacht wel dat we weer dicht gaan. En naast de scholen weer heel veel andere dingen. Heel sneu voor de kids met de Sint viering die aankomende week gepland staat. Hoe ga je dat verkopen... en dan 2 weken dicht en nog 2 weken draaien voor de kerst?
Ik vind het heel dubbel allemaal en echt zielig voor de kids.
Ik heb het nu dus voor mij kan het open blijven. Ik ben ook gevaccineerd, maar ondanks dat toch een paar dagen echt goed ziek geweest en ja er zijn hier echt geen invallers te krijgen dusja.
Jij zit waarschijnlijk op een grote school? En jullie wisselen elk uur van leerlingen etc dus een nog grotere besmettingskans. Bij ons is het klein en te overzien al zit de 1e klas in quarantaine en hebben we in 2 andere klassen ook al besmettingen. Aan de andere kant vind ik het online onderwijs in mijn groep ook wel fijn dan heb ik even geen onderling gezeur in deze toch al onrustige tijd en een aantal leerlingen wordt thuis heel goed geholpen. Ik merk niet dat onze kinderen er depri van worden, maar bij oudere kinderen snap ik dat wel.
 
Hi! Hoe gaat het met jullie en de kids?
Gelukkig hoeven we niet dicht, dat scheelt. Ben toch wel opgelucht.
Zahra is al 5 weken verkouden met ups en downs. Vandaag helemaal niet haar dagje. Een stuk minder gegeten en veel gespuugd.
Hopelijk morgen weer een betere dag..
 
Heb nu al twee keer een halve reactie geschreven en toen kwam er weer iets tussendoor! Zo stom!
Balen dat Zahra zich zo voelt! Het is ook echt het weer en de tijd joh! Ik hoor in de klas voortdurend gesnotter en ook de zelftesten vliegen er hier doorheen!
Hier ook enorm veel snot, maar het lijkt op te knappen, de ogen zitten 's ochtends niet meer dicht geplakt.
Hoe gaat het met Guus? Niet meer zo benauwd?
 
Haha ja tijd van het jaar hè. Nee zelftesten doe ik niet aan..
Zahra is inmiddels weer ietsje beter t worden. Wel nog hoestbuien, maar ze krijgt al beter lucht. Dus gelukkig weer meer slapen, meer eten en meer lachen!
Het is echt een lieve en gekke baby haha. Ze heeft nu ontdekt dat ze vanalles kan pakken, zoals mijn bril. Heel fijn .. nott.
En ze heeft per ongeluk ontdekt dat ze kan fluiten door te blazen. Echt hilarisch.
 
Terug
Bovenaan