April 2021 uitgerekend

Zielig hè al die verkoudheden. Voorlopig zijn Guus en ik veilig en hoeven we ook niet meer te testen. Guus is weer opgeknapt. Die siroop die ze toegediend hebben, heeft heel goed gewerkt. Ook de neusspray die ik mee kreeg hielp heel goed tegen de verkoudheid. Ik dacht maandag even neeee niet weer koorts, maar er kwam een 2e tandje door.
Hoe is het bij jullie met de tandjes?

Haha leuk die ontdekkingen van de kids he.
Ik ging vanochtend even de was aanzetten en toen ik beneden kwam, lag Guus dus ineens 2 meter bij zijn kleedje vandaan. Ik keek naar het kleed en daar lag hij dus niet dus ik schrok me rot. Kijk ik dus wat verder, krijg ik een big smile.
 
Oh gelukkig! Fijn om te horen!
Hier nog altijd alleen de onderste 2.

En ja super die nieuwe ontdekkingen. Maar wel ook spannend soms haha. Hebben jullie al aanpassingen gedaan in huis? Ik nog niet, maar ik heb wel verwarmingsbuizen op de vloer. Dus hier moet ik binnenkort maar even iets op gaan verzinnen. Tips? Haha
 
Ik heb van die hoekjes voor de tafel in huis nog van de oudste, maar ervaring is dat die er meer afgehaald worden dan dat ze er op zitten. De stopcontacten hebben wij wel allemaal beveiligd en de kastjes waar de schoonmaakmiddelen in zitten kunnen niet zonder de magneet. Verder niets gedaan maar ik blijf er toch bij en anders gaat hij de box in.
 
Wauw wat leuk dat er al zoveel tandjes doorkomen. Hier is er nog niks te zien of voelen, nog steeds een tandenloos bekkie. Grappig he hoe ze vanalles zelf ontdekken! Neelie rolt door de hele kamer en kan achteruit tijgeren. Heel grappig om te zien. Wij hebben eigenlijk niks babyproof, omdat wij bij mijn zoontje nog niet hadden verbouwd en de stopcontacten nog hoog op de muren zaten. Nu zitten ze 20 cm van de grond, dus zullen we ze wel snel babyproof moeten maken. Voor de verwarmingsbuizen... Je hebt van dat schuim waarvan ook speelgoed voor in het zwembad wordt gemaakt. Is een soort isolatiemateriaal. Misschien is dat iets om er omheen te doen?
 
Ja ergens ben ik van de ouderwetse aanpak; al doende leert men. Maar met die buizen is wel een ander verhaal; goede tip dankje!
Hoe is jullie pakjesavond? Die van ons was erg leuk! Zahra heeft samen met ons kadootjes uitgepakt en een vriendin is nog langs gekomen met haar dochter van 3.
Ze had wel veel last van de prikkels, germ. Het duurde ong. 45 minuten om haar in slaap te krijgen net. Hopelijk is ze dalijk na het laatste flesje weer meteen k.o.
Morgen studie(mid)dag via teams. Kan ik in de ochtend even een beetje poetsen en opruimen. Ik heb de kerstboom een paar dagen geleden opgezet, maar nu liggen er overal losse naalden (wel een nepboom), stukjes van de slinger en heel veel glitters (van de ballen). Morgen maar even met de stofzuiger door het huis.
 
Klinkt als een gezellige Sinterklaas! Hier ook goed gevierd en dus ook twee overprikkelde kindjes. Vandaag was het ritme er totaal uit, maar goed weer even strak in het schema en dan komt dat ritme wel weer terug! We hebben het gevierd met oma en ze zijn heel erg verwend!
Ik merk wel dat ik het nu even pittig vind met mijn peuter. Hij had vandaag met pen op de bank getekend toen ik even bezig was met de baby en ben ontzettend tegen hem uitgevallen! Had daarna zo'n spijt! Was wel terecht boos, maar heb echt even mijn stem verheft en daar baal ik van! Hij zei bij het naar bed gaan ook nog: jij niet meer boos, toch?
Ik hoop dan zo dat hij dit gedrag niet kopieert. Ik wil niet dat hij straks ook begint te roepen als er iets niet gaat zoals hij het wilt. Positieve opvoeding was even ver te zoeken ?
Morgen hopelijk weer een frisse start!
 
Ja, dat hoort erbij toch, prikkels en feestdagen..
En ja ook eens een keer op je kind uitvallen hoort er bij toch? Ik snap dat je je rot voelt. Maar het lijkt me ook wel frustrerend als een kind op je spullen gaat tekenen.
Ik ben benieuwd wat er hier allemaal gaan sneuvelen. Zahra heeft nu al een hele sterke eigen wil. Dus wie weet haha..
 
Terug
Bovenaan