April 2021 uitgerekend

Nou, ik denk dat ze even moet resetten volgende week als ik weer ga werken. Ze is gisteren gaan wennen bij de nieuwe gastouder. Ging goed!
Ze slaapt nu nog steeds 3x per dag, ochtend 1/2 uurtjes, middag 1/2 uurtjes en avond 2/3 uurtjes. De nachten zijn nog altijd rommelig of in ieder geval de ochtenden. Meestal rond 5/6 een volle plasluier, daarna soms nog een volle poepluier en soms slaapt ze dan nog verder, soms niet. Ik probeer haar zo min mogelijk bij me te pakken, omdat ik weet dat ze dit bij mijn ex en bij mijn moeder veel doen. Dan probeer ik thuis echt in bed slapen te stimuleren. soms lukt het, soms niet. Ze is net van mijn hoge boxspring afgevallen. Ik was een bakje muesli aan het eten en ze rolt zo van het bed af voor dat ik haar nog vast kon pakken. Enorm geschrokken natuurlijk, maar ze lijkt oké..
 
Oh nee! Dat kan zo snel gaan he! Gelukkig dat ze het goed lijkt te maken! Echt schrikken is dat dan en waarschijnlijk ook even heel hard huilen! Ik merk dat ik dan toch wel even een dag of 2 nog blijf checken of er echt niks is als een van de kinderen een smakkerd maakt, maar vaak is het dan allemaal echt afgelopen met sisser!
Kan me voorstellen dat het vinden van een ritme bij jou nog iets lastiger is dan bij ons, omdat je steeds moet afstemmen met je ex en hij het misschien net weer allemaal anders zou doen. Is ze half/half bij jou en hem of het meeste bij jou? Dan kun je in ieder geval wel een aantal dagen achter elkaar werken aan dat ritme! Wel fijn dat ze zoveel slaapt joh!
Neelie doet meestal 2 slaapjes op een dag, behalve als ze heel kort waren en ik probeer ook op wakkertijden te letten. Ze zit nu op wakker 2 uur-3 uur-3uur of 3uur-2uur-3uur. Dat haalt ze als ze meer dan anderhalf uur slaapt in zowel ochtend als middag. Meestal slaapt ze dan een uur of 2. Ze wordt dan uit haar laatste slaapje wakker rond 4 en red het dan (maar net, en met een beetje gemopper) tot 7 uur.
Overigens heeft ze nu al een paar nachten geslapen van 12 tot half 8! Wat een luxe joh!
 
Dat is schrikken dat Zahra van het bed rolde... hoe is het nu met haar? Onze oudste kroop met 9 maanden van het bed en viel toen vol op zijn gezicht en hoofd. Ik heb toen hij rustig was de huisarts gebeld. We kregen toen als advies om die nacht te wekken en inderdaad kijken of hij niet suf werd of ging spugen. Hier gebeurde dat spugen toen een dag later en toen heb ik de hap gebeld. Ze hebben hem toen wel onderzocht voor eventueel hersenletsel. Was gelukkig alleen een hersenschudding, maar wat heb ik me toen schuldig gevoeld. 
Esty wat fijn dat je kunt doorslapen en een fijn ritme hebt. Heerlijk van genieten en bijkomen van de tijd dat het niet zo was.
Hier gaan de nachten ook alweer een tijdje goed. Hier ook 2 slaapjes. Sinds we dat doen gaan de nachten weer goed. Het is s avonds wel rekken en soms wat piepen, maar goed met wat afleiden gaat dat prima. Slaapjes zijn hier 1.5 tot 2 uur. S ochtends tegenwoordig wat vroeger wakker rond een uur of 8. Nu ongeveer 3-2-3.5 schema. 
Ik geniet echt van Guus. Hij tijgert nu dus snel en doelbewust, maar dan is hij dus nog ondeugender. Haha. Tijgert zo naar het speelgoed van zn broer en probeert het te pakken en snoepjes etc uit het bakje van zn broer proberen te pakken en dan zo'n blik of lach er bij van tadaaaa. 
 
 
Ze was meteen weer oke, goed geslapen, goed gegeten, geen gekke dingen zoals spugen of suf zijn gelukkig. Dus ze is weer helemaal de oude.
Wat fijn dat de slaapjes zo goed gaan bij jullie beide!
Zahra maakt me een hoop lawaai zeg haha heerlijk! Ze brabbelt, vertelt en schreeuwt erop los. Ik meen soms ook al eens een 'mama' gehoord te hebben. Hoe zit dat bij jullie?
 
Oja en over dat met mijn ex; we zijn er nog niet uit helaas. De bedoeling was dat we een ouderschapsplan zouden opstellen met iemand van stevig ouderschap. Helaas kwam hij niet opdagen en heeft hij vervolgens een advocaat ingeschakeld. Er is nog heel veel voorgevallen inmiddels. We zijn pas van oktober uit elkaar en een paar weken geleden schijnt hij dus een nieuwe relatie te hebben gekregen. Hij heeft me dit niet verteld, maar ik ben hier via via achter gekomen. Ook ben ik er achter gekomen dat zij mijn dochter al vaker gezien heeft. Niet netjes dus. Ik heb zowel hem en haar een bericht gestuurd dat ik een kennismaking wel op z'n plaats zou vinden voor dat Zahra daar weer komt bij een van hen...
 
Dat lijkt me echt heel vervelend. Je wilt gewoon weten wie er voor je kind zorgt. Maar ik snap wel dat het lastig is om duidelijke afspraken te maken. Ik woon samen met mijn man en wij hebben soms al discussies over de aanpak of pakken het op een totaal andere manier aan! Ik hoop dat jullie er snel uit komen en dat de nieuwe vriendin een fijn iemand is om in de buurt van je kindje te hebben!
 
We zijn vandaag bij het consultatiebureau geweest. Zahra is al ruim 11 kilo en bijna 75 cm. Enorm gegroeid dus! Qua schema zitten we helemaal goed, alleen de laatste fles wil ik zelf wat vervroegen. Ze heeft wel iets van eczeem achtige vlekjes onder haar beentjes, dus hier gaan we wat zalf voor smeren. Mocht dit niet helpen, gaan we de dokter even bellen voor wat hormoon zalf. Voor de rest is alles prima. Ze is gezond en gelukkig! :)
 
Oooh wat fijn dat ze zo goed groeit! Wij moeten over 2 weken, met 9 maanden, eigenlijk ook weer, maar heb nog geen uitnodiging ontvangen...
 
Terug
Bovenaan