April 2021 uitgerekend

Ik heb uiteindelijk tot 3 uur beneden gezeten. Toen was hij in diepe slaap en kon ik hem wegleggen. Tussen ons in doet hij het ook niet. Dat heb ik al geprobeerd. Ook al eens een fles gegeven, nurofen en allerlei zooi gegeven tegen pijntjes en verkoudheid enzo. Hielp allemaal niet. Het lijkt echt alsof hij bij ons wil zijn.  Bedoelde inderdaad op mijn werk. Voel heel veel druk en mijn duo weet vaak niet zo goed hoe ze dingen aan moet pakken of heeft er geen energie of tijd meer voor en dan kan ik het weer doen. Het is ook lastig omdat ze wel een vriendin is. Maar goed.. het komt vast goed. Bij jullie ook al veel groepen in quarantaine?
 
Wat vervelend van die nachten. Hier zitten we ook wel in een overgang nu van kortere slaapjes en soms wat gebroken nachten.. Sprongetje denk ik dan. Ik hou het niet echt bij. We hebben de laatste fles nu naar half 8 vervroegd ipv half 9. Vanaf 10 maanden dan de kwark naar de middag ipv de middagfles en na het avondeten alleen nog de papfles.
Hoe zitten jullie nu in jullie schema?

Ook vervelend dat je zo in de stress zit op je werk. Wij mogen gelukkig weer gewoon live lesgeven. We hadden voor die lange kerstvakantie wel flink wat besmettingen op school, nu valt het eigenlijk reuze mee. Zelf wel ook flink verkouden geweest nog, dus ook weer wat zelftesten moeten doen. Gelukkig hoef je nu bij ons niet meer perse door de teststraat.

Misschien een gekke vraag, maar zoeken jullie ook wel eens recepten op voor de kleintjes? Waar doen jullie dat dan op? Ik heb toevallig nu afgelopen week 2 recepten van Pinterest uitgeprobeerd. Balletjes van kip, rijst, groenten, kaas en knoflook. Was echt een aanrader! Ik doe dan steeds 2/3 balletjes en dan een half hapje. Vandaag zoete aardappel pannenkoekjes gemaakt met ei en kaneel, die ga ik dalijk als toetje uitproberen en morgen als lunch.

Ik denk ik deel ook nog wat positiviteit in de vorm van eten, haha. Altijd goed toch?
 
Wat een creatieve gerechten zeg! Wel heel leuk. Ik doe ook wel eens oranje linzen toevoegen. Verder gooi ik vaak allerlei verschillende groente in de blender met een aardappel of wat rijst en kip. 
Verder is het hier tobben. Van de week 40 graden koorts en dan s nachts ineens 36 graden terwijl zijn basistemperatuue 37.3 is. Maar hij heeft een oorontsteking. Vorige week heeft hij 5 dagen netjes doorgeslapen of  in ieder geval zo geslapen dat we er niet uit hoefden. Nu alweer dag 6 dat we gemiddeld zo'n 2 uur eruit moeten. Dat breekt me echt wel op. En 9 vd 10 keer lijkt er niets aan de hand dus zit wel een beetje met mijn handen in het haar. Het stomme is ook dat hij al zo snel doorsliep.
Boven zijn er nu 2 tandjes bijna door en er lijken nog veel meer harde witte plekken te zien. Stiekem hoop ik dat hij gewoon veel last van tandjes heeft en alles nu in 1 keer er doorheen schiet en dat dat de oorzaak van het slechte slapen is hahaha.
Ik had wel donderdagavond nog snel een weekendje weg geboekt dus we zijn vrijdagmiddag weggegaan. Heerlijk!! Behalve dat ik nu dus weer op ben met een huilend kind.
Hoe is het met jullie? Gaan jullie kindjes ook al zelf zitten? En tijgeren ze er ook lekker op los? Ik vind dat echt wel leuk om te zien hoe hard ze door die kamer racen.
 
Linzen heeft Zahra nog niet gehad, wel een goede tip..
Vervelend van die nachten. Kan inderdaad van de tandjes zijn ja, Zahra heeft ook echt heel veel wat nu tegelijkertijd door komt. Ze had een paar dagen geleden weer wat van die gekke uitslag, maar dat was na een dag opeens weer weg. Zesde ziekte las ik ergens, zou kunnen denk ik..
Ja, dat tijgeren ziet heel grappig uit, en dat doet ze in bed ook haha. Ze slaapt nu vaker met de knietjes opgetrokken en de billen omhoog, heel grappig om te zien.
We gaan al op de 10 maanden aan, echt heel gek dat het zo snel gegaan is..
 
Haha ja hier ook inderdaad in bed op zijn zij of op zijn buik met knietjes eronder. Vanochtend in de draagzak geslapen toen we op pad waren. Het was vannacht heel gek want hij is van half 2 tot half 8 in de weer geweest, maar elke keer als het lampje van onze telefoon aan deden was het goed en ging hij weer proberen te slapen, maar elk half uur dus wakker. Het lijkt wel alsof hij verlatingsangst heeft of bang in het donker is. Overdag is het natuurlijk lichter of het is niet stil.
Ja bijna 10 maanden alweer! Dan mag ik wel snel de cake smash boeken.
 
Hoi! Wat naar dat het slapen nog zo rot gaat! Heftig je? Hier is het nu ook elke avond bal! Zodra ze haar bed raakt is het gillen geblazen en dan komt het echt uit haar tenen. Ze kan het echt lang volhouden. Elke keer als ik dan bij haar ben wordt ze rustig, maar uiteindelijk wordt ze dan ook wakkerder en gaat ze in bed spelen. Zodra ik dan wegga is het weer gillen. Het enige dat helpt is haar tussen ons in leggen en dan slaapt ze matig. Vannacht ben ik tot half 3 met haar bezig geweest. Ben redelijk kapot! Ze heeft ook echt mega rode billen, hoe vaak ik ook verschoon en smeer, dus misschien tandjes, maar ik zie of voel nog niks.
Het zitten en tijgeren gaat hier super goed!ze gaat zelfs zelf staan aan iets! Gaat zo snel, tijd voor een nieuwe ?
Wat een creatieve hapjes trouwens! Hier ook vaak een hoop groenten bij elkaar in de blender. Ik kreeg van de week een herinnering van mijn telefoon van 2 jaar terug en zag dat mijn zoontje (die toen 11 maanden was) al gewoon at. Niets meer in kleine stukjes of gestampt...misschien dat ik nu toch ook maar wat grotere stukken ga proberen van een gekookte aardappel ofzo! Haar boterhammetjes eet ze zelf (in kleine stukjes gesneden).
Hoop dat we allemaal snel weer doorslapen!
 
Ik hoop ook dat jullie snel weer doorslapen!
Ik wil voor Zahra ook een cake smash fotoshoot doen in april. Doen jullie het echt met haar verjaardag of vlak ervoor zodat je die foto als uitnodiging kunt verzenden? Ik ben nog even aan het oriënteren. Ik wil de foto's het liefst laten maken door dezelfde fotograaf die ook mijn pregnancy en newborn shoot gemaakt heeft, is een ex klasgenootje van me.

Over die hapjes; Zahra eet ook haar boterhammen zelf, stukjes en korstjes. Sinds vorige week ofzo hebben we oefenbestek in huis, gewoon kort bestek, niet die kromme. Al geprobeerd met stukjes pannenkoek, banaan en wat andere dingen. Vindt ze echt prachtig! Ze knoeit wel echt heel veel, net als haar oma (mijn moeder dus). Ook laatst stukjes gestoomde broccoli gegeven en dat ging ook top.

Vanaf 10 maanden gaan we over op nummer 3 en dan wil ik meteen ook de kwark verplaatsen naar de middag (in plaats van de middagfles) en de avond hapjes dan iets uitbreiden. Hebben jullie hier nog tips of ideetjes over/voor?
 
Terug
Bovenaan