April 2021 uitgerekend

Vraagje; hoe denken jullie over de overstap van nutrilon 2 naar nutrilon 3?
Hoor op veel plekken dat je ook gewoon 2 kunt blijven gebruiken tot 12 maanden en dan langzaamaan over kunt gaan op volle melk.
Hoe pakken jullie dit aan?

Geven jullie trouwens gepureerde hapjes of geven jullie alles in zijn geheel (gekookt of gepureerd)?
 
Ik hoor dat het verschil tussen 2 en 3 inderdaad niet groot is, maar bij onze eerste zijn wij met 10 maanden wel overgestapt op 3. Wij geven biologische melk van de ah en geloof dat de kosten niet echt verschillen.
We pureren de hapjes, nu wel met alles erdoor, dus pasta/rijst/aardappel, groenten (grootste deel van de hap) en vlees/vis/peulvruchten. De hapjes zijn nu wel met meer stukjes, dus niet meer helemaal glad. Ik heb soms alleen het idee dat ze liever grote stukken zou willen. Ze wil dan haar hap niet echt, maar haar mondje gaat wagenwijd open als ik pasta op mijn vork heb. Ik durf dat nog niet zo goed aan....
Ze krijgt wel zelf soms een koekje van de kleine keuken om te eten en dat gaat best wel goed!
Wat doe jij?
 
Nou ik twijfel dus over die overstap. We zijn nu nog bij nummer 2, maar ze wordt 11 februari 10 maanden. Ik denk dat ik dan even kijk hoe we qua voeding zitten en hoe ik er dan over denk..
Bij ons ook hapjes gepureerd, voorheen ook helemaal glad, nu inderdaad met stukjes. Ik heb haar wel al een paar keer wat stukjes eten gegeven, zoals een reepje komkommer, een schijfje tomaat of wat van die babychips. Vindt ze allemaal geweldig!
Ik wil binnenkort eens stukken groenten gaan uitproberen, zoals broccoli en bloemkool. Ik denk dat ze dat best al kan..
 
Hier wordt volop getijgerd en ze kan zich ergens aan optrekken en rechtop op haar knieën gaan zitten, maar ze kruipt dan niet. Echt wel leuk om te zien al die nieuwe trucjes
 
Tijd voor eens een berichtje. Ik zit weer beneden en waarschijnlijk de hele nacht. Het is hier echt drama. Dan gaat het een paar nachtjes goed en dan weer niet. Geen idee wat er aan de hand is. Maar krijg hem echt niet meer in zijn bed dan en we zitten de hele nacht dan beneden. Als we hem terug proberen te leggen gaat hij gelijk weer huilen. Langer laten huilen is geen optie, want de oudste wordt dus ook wakker. Hij is ook continu ziek.  Ook op het werk is het mega druk. Mijn klas zit nu in quarantaine en sta er beetje alleen voor. Al een paar gesprekken gehad met de directie maar ik zit gewoon echt niet lekker in mijn vel, mede door het slechte slapen. Verder is Guus wel veel aan het ontdekken. Hij tijgert de hele kamer door en snel ook. Bij de vorige meting was hij ruim 10 kilo en 77 cm.  Qua melk ga ik wel over naar 3. Ik heb Kruidvat voeding en ben nu met het laatste pak 2 bezig en dan stap ik over. Verder wel gepureerd eten en alles door elkaar. Pureer wel wat minder fijn dan in het begin. Hier ook veel van die maispufjes en liga als tussendoortje. Dat eet hij lekker zelf. Drinken uit een beker gaat nu ook goed.  
 
Nog een mijlpaal! Guus gaat zelf zitten vanuit lig. Nog niet gezien hoe hij het doet, want ik de eerste keer was ik precies wat speelgoed opruimen en net was ik heel even boven en toen ik beneden kwam zat hij op zijn billen lekker te spelen.
 
Woow jippie wat heftig! Hoe was de nacht uiteindelijk? Voel je je er alleen voorstaan wat betreft je lessen of wat betreft de zorg voor de kinderen nu? Hoop echt voor je dat het een fase is!

Hier is het slapen op dit moment ook niet best, maar ze mag dan tussen ons in liggen. Dat liever dan hele nachten in de weer.
 
Terug
Bovenaan