April 2021 uitgerekend

Toch wel fijn dat ik niet de enige ben.. Maar zo herkenbaar inderdaad van het neerleggen. Eerst dacht ik dus dat het van de oorontsteking kwam maar dat is het dus niet. 
Qua cake smash dat doen we van te voren. En kunnen we idd de uitnodiging maken en met zijn verjaardag is het al zo druk. 
Jaa dat eten is wat... ik was bij de oudstexwel creatiever en inderdaad daar gingen we veel sneller door naar grotere hapjes. Zetten jullie dan het hele broodje neer of elke keer een stukje klaarleggen? wat bedoelde jij met je vraag babymomma?
 
 
Ik bedoelde meer of jullie dan ook rond 10 maanden het schema gaan aan passen of zijn jullie wat meer flexibel in?
Zahra zit tot nu toe altijd in een kinderstoel zonder plaat zeg maar, die hebben we wel, maar nog niet gebruikt, omdat ze tot nu toe toch nog niet zelf kon eten.
Ik wil deze wel erop gaan zetten. Heb naast dat oefenbestek ook nog wat nieuwe siliconen bordjes besteld met vakjes, allemaal via AliExpress. Maar tot nu toe erg tevreden over alles, lijkt wel goede kwaliteit te zijn..
 
Nee ik ga het schema verder niet aanpassen. Haha wat grappig. Wij hebben de plaat er vanaf het begin juist wel opzitten zodat hij meer steun heeft en lekker kan spelen als wij zitten te eten.
Ik ga het schema weer aanpassen als hij gewone melk mag. Dan geef ik hem na zijn boterham geen fles meer maar tijdens de lunch een beker melk. Met de ochtendfles moet ik dan even kijken.. die is nu met granen dus wel een volledig ontbijt en de avondfles ben ik bang dat hij ook nog wel even nodig heeft.
 
 
Ik denk hetzelfde als Jippie, behalve als de baby zelf anders aangeeft. Ik vind het een beetje tricky om iets te veranderen en ben bang dat het ritme.dan een beetje kwijt is,want hoewel de nachten niet ideaal zijn, hebben we overdag echt een goed ritme nu.
Wat voor een stoel hebben jullie trouwens? Wij zo'n Stokke Triptrap. Daar is wel zo'n blad voor, maar die hebben we niet en nu twijfel ik of dat misschien toch handig is
 
Haha ja precies dat Esty. Hier overdag ook een heel goed ritme. Vannacht eindelijk weer doorgeslapen.
Wij hebben ook een stokje triptrap. Hadden de new born geleend van een vriendin en nu dan het baby/kinderzitje met de plank. Ik vind het echt ideaal. Bij de oudste nu eraf gehaald omdat Guus hem nu heeft, maar mis het bij hem ook nog wel. Hij zit overigens met zijn 2.5 ook nog in zo'n zitje want anders gaat hij de hele tijd van tafel af hahaa.
 
Zahra is met plank en zonder gewend. Zonder thuis en met bij de gastouder, dus maakt niet veel verschil denk ik. Maar nu kan ze langzaamaan ook meer zelf eten dus dan is die plank wel handig.
Ja wij kregen vanuit het CB het advies om dat rond 10 maanden te doen.
Zahra geeft nu langzaamaan ook zelf aan dat ze een ander ritme nodig heeft. Ze heeft nu al een paar dagen een lang middagslaapje gedaan tot 5 ongeveer. Dan doen we het hapje om 5, kwark om 6 en de laatste fles rond 7 half 8. Kijken of ze dan de nacht red, tot nu toe wel, maar ze is wel erg vroeg wakker altijd.. rond 6 uur meestal. Maar goed dit kan ook haar natuurlijke ritme en tijd zijn.
Wij hebben een kinderstoel van de IKEA, een houten, niet die bekende plastic stoel haha..
 
Had ik jullie al gevraagd wat jullie voor de kleintjes gaan kopen als ze 1 worden? Ik hoorde van een vriendin die in de kinderopvang werkte dat een wobble nu helemaal in is..
Hebben jullie nog leuke ideetjes?
 
Wat is een wobble? Ik heb nog geen idee wat het gaat worden. Kan me eigenlijk ook niet meer herinneren wat mijn oudste voor zijn eerste verjaardag kreeg. Het inpakpapier was leuker dan het cadeau waarschijnlijk. Met zijn tweede verjaardag kreeg hij wel een loopfiets en snapte hij het ook beter.
Ik denk dat het een boekje en een pop ofzo gaat worden!
Hoe gaat het verder met iedereen ?
 
Terug
Bovenaan