April 2021 uitgerekend

Nee ik weet voor Guus niets leuks.. We hebben alles al haha. Maar de wobbel nog niet dus misschien dat wel. 
Wat Sven met zijn 1e verjaardag al had en leuk was.. zandbak, 3 in 1 schommel, 4 in 1 loopfiets van bandits and angels, smartmax, glijbaan, ook wat knutselspullen, toet toet (2e hands echt een hele goede deal gehad), duplo.
Toen hij 1.5 was kreeg hij een keukentje van de action. Super leuk ding en speelt hij nog dagelijks mee.
Leuke boeken doen het ook altijd goed en kun je geen genoeg van krijgen. 
 
Hi!
Een wobble is een balans bord. Moet je maar s googlen. Heb je in kleine en grote varianten, met kleurtjes en met en zonder vilt. Kunnen ze vanalles mee doen van jong tot oud.
Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar een vriendin zei me dit.
Ik weet het zelf ook nog niet hoor.

Met ons gaat het wel goed, z'n gangetje. Weet niet of ik dat gedeeld had maar we hebben begin vorige week met Zahra op de huisartsenpost in het ziekenhuis gezeten. Ze had een plank om getrokken en op haar hoofd gekregen. Verder niks aan de hand, maar ik wou toch even alles laten checken.
Ze slaapt wel nog 1x in de ochtend en 1x in de middag, maar in de avond tussen het hapje en de fles niet meer. Meestal slaapt ze nu dus van 7 tot 7. Helaas wordt ze wel nog eens wakker zo rond 4/5/6 met een volle luier. Soms gaat ze dan meteen weer slapen, maar vaak gaat ze ook nog flink kletsen. Soms wel een uur lang hahaha..
Is dit herkenbaar?
Het lijkt wel echt de drukste baby die ik ooit heb gezien haha. Ze praat, schreeuwt, slaat met armen en benen, zingt en danst en schuift en rolt door de kamer. Heel leuk om te zien, maar soms heb ik ook echt ogen te weinig.
 
Iets op het hoofd krijgen is inderdaad even schrikken. Gelukkig bleek het mee te vallen.
De volle luier van s nachts ken ik gelukkig niet, maar Guus lekt af en toe wel door helaas. Het slapen gaat deze week weer heel goed dus dat is fijn en hij zit weer lekker in zijn vel. Het is wel een kleine dracula. Boven zijn de 2 tanden dus doorgekomen maar dit zijn de buitenste tanden en niet gewoon de middelste hahaha. Het ziet er heel raar uit maarja. Ook ontwikkelt hij lekker. Van de week ging hij meerdere keren zelf staan in het ledikant van zijn broer. Ook zei hij gisteren mama. Maar niet bewust hoor. Over 2 weken al de cakesmash. Het kon niet later helaas.
Hoe gaat het slapen nu bij jou Esty?
 
Oei zo'n klap op het hoofd is echt flink schrikken. Ziet er vaak ook nog heel naar uit met een ei op het hoofd! Gelukkig valt het allemaal mee!
De drukte is herkenbaar! Bij ons kruipt ze overal naartoe en staat ze voortdurend weer aan een stoel of iets dergelijks. Soms wordt ze ook 's nachts of vroeg in de ochtend wakker en is dan klaar wakker en gezellig aan het lachen en kletsen. Ik was laatst on kwart over 5 beneden. Uiteindelijk viel ze om kwart voor 7 op de bank in mijn armen weer in slaap...best vermoeiend, zeker omdat ze ook nog in de avond voor een fles komt, soms om half 11 en soms om half 1.
We hebben net corona gehad allemaal en ik ben nog steeds echt snel moe en heb het nu super druk op mijn werk. Ik merk dat ik wat op zoek ben naar tijd voor mezelf, maar dat het niet altijd lukt dit te vinden. In de avond zit ik nu vaak na te kijken of werk voor te bereiden. Vind het even pittig, maar vind ze tegelijkertijd ook zo ontzettend leuk!
Heb deze week weer een afspraak op het consultatiebureau en ben nu benieuwd naar haar groei! Ze zit nu goed in maar 74 en ik geloof dat ze ongeveer 8,2 kilo weegt (gewogen door haar op mijn arm erbij te nemen) Ze heeft onder twee tanden en boven nog niks, maar wel veel rode billen, dus wie weet!
Hoe gaat de groei bij jullie?
 
@Jippie;

Wat grappig die tandjes! Zahra heeft er nu al 5 en volgens mij komt nog vanalles door. Wij hebben de cake smash 13 maart, ongeveer 4 weken voor haar verjaardag.

@Esty;

Ja leerkracht zijn is een drukke baan, zeker met jonge kindjes erbij. Hopelijk ben je snel weer fit.
Ik ben benieuwd wat ze bij het CB gaan zeggen. Zahra heeft al maat 80/86 (80 boven, 86 onder). Ze weegt 11 kilo en is 75 cm. Dus het is een zwaar en groot kind haha.

Morgen gaat mijn ex even langs de dokter met Zahra. Ze lijkt toch iets van eczeem onder de beentjes te hebben en iets aan de oortjes. Hopelijk niks ernstigs..
 
Hoe gaat het met Zahra?

Vandaag bij het CB geweest en ze is nu 72 cm en 8,3 kilo. Keurig gemiddeld op alle vlakken! Ze staat, kruipt en gaat zelf rechtop zitten (zowel op billen als knieën) heb ineens het idee dat ik echt geen baby meer heb!
 
Wat fijn dat het zo goed ging. En wat knap dat ze al zoveel zelf kan zeg.. Dat gevoel snap ik helemaal. Ze worden al bijna 1 allemaal..

Zahra heeft inderdaad eczeem, achter de oortjes en onder de beentjes. Nu moeten we dus even goed smeren met een soort hormoon zalf. En na max 1 week moet het beter zijn. Ik ga dan wel nog even navragen of we nu wel of niet moeten doorsmeren met de andere zalf. De assistente zei van wel, maar vervolgens ging mijn ex de zalf halen en zei de apotheker van niet. Dus erg onduidelijk.
Maar goed, ze heeft in ieder geval niks in de oortjes voor zover nu zichtbaar is.
Wel nog volop aan het kwijlen en veel poepluiers, dus de tandjes blijven nog even komen. Ze heeft er inmiddels al 5; 3 onder en 2 boven.

Jullie nog leuke plannen dalijk met de carnavalsvakantie?
 
Goedemorgen, Guus heeft inmiddels 2 weken doorgeslapen. Dat was heel fijn! Tand 5 is ook door en ik denk dat 6 ook bijna komt. Hij heeft er onder 2 en boven 3. 1 van de middelste moet nog komen. Begin februari gewogen en gemeten bij het cb. Toen was hij 10.995 gram en 78 cm dus zal nu wel ruim over de 11 zijn. Hij draagt nog dingen in 74 en veel in 80.
Vervelend de eczeem zeg! Heeft ze er zelf ook last van? De oudste hier heeft veel eczeem, maar wij moeten naast de hormoonzalf ook gewoon met vette zalf blijven smeren inderdaad.
De drukte op school is heel herkenbaar Esty en ook ik zoek naar vrije tijd. De tropenjaren worden ze ook wel genoemd geloof ik. Zijn jullie erg ziek geweest van de corona? Al wel hersteld of blijf je er nog moe van?
Allemaal volgende week vrij? Ik ben vandaag nog een dagje ziek thuis, maar ik ben er wel aan toe hoor. Ik heb niet echt plannen. Zaterdag wel de cakesmash dus ik ben benieuwd. Verder een dagje winkelen en naar de kapster en even tijd voor mezelf 
 
Terug
Bovenaan