Hallo,
Ben al wel een beetje aan het mee lezen maar nog niet helemaal bij qua al jullie berichten, haha.
Wij verwachten onverwacht onze tweede. Ik heb steeds lange cycli en pcos. Bij de eerste zat ik in het medisch traject en alhoewel ik toen op dat moment geen clomid slikte kreeg ik toch vroege echo's omdat de clomid nog in mijn lijf aanwezig zou kunnen zijn. Nu spontaan zwanger en alles loopt daardoor anders dan bij de eerste. Voelt dus wel gek en daardoor was ik nog niet aan het mee schrijven.
De eerste echo is bij ons de 22ste en dan ben ik waarschijnlijk 11+3 (ze willen graag in eigen praktijk echo doen maar er is niet eerder plek door omstandigheden). Nog even afwachten dus..
Volgens de berekening 10 april uitgerekend (maar dus nog geen termijn echo gehad). Onze eerste is dan net 3 jaar.
Symptomen: hele dag misselijk, soms spugen, soms hoofdpijn, heel moe, smaak verandering, vergeetachtig, pijnlijke borsten , soms last van stemmingswisselingen..
We hebben het wel al familie (gezinnen zeg maar) verteld en ik ga het deze week op mijn werk vertellen, de rest na de echo (Ik heb dan vakantie dus vandaar dat ik mijn werk iets eerder inlicht)
Ik weet niet wie van jullie wat zei/vroeg maar even wat reacties op jullie berichten.
Ik draag nu thuis ook al steeds zwangerschapskleding of trainingsbroeken.
De fijnste broek die ik heb is van h&m.
Qua bh draag ik sport bh, gebruik ik verlengstukjed en ik heb een mee groei bh (hunkemoller, even vragen en ze kunnen hem zo aan wijzen, bij mij gingen ze ook even maat meten maar dat was voor corona) volgens mij hebben ze deze alleen niet online maar weet het niet zeker.
Qua kraamzorg kan ik maar niet besluiten. De vorige keer kraamzorg was top, ook geweldige kraamhulp gehad. Het probleem is alleen dat ze in (financiele) problemen verkeren en het daar steeds vaker gebeurd dat ze 2 of meer gezinnen tegelijk doen waardoor je maar paar uur op een dag krijgt (soms ergens midden op de dag) en het ook vaak voorkomt dat je verschillende hebt (1 ochtend ander middag of dag 1 die, dag 2 die of paar dagen die, paar dagen volgende) daar zit ik dus niet echt op te wachten. Vooral als het je tweede (of meer) kindje is doen ze dat snel. Onze vk heeft lijstje met organisaties waar ze (goede) samenwerking mee hebben en daarvan spreken mij er 2 aan.
Opvang informeren is voor mij dilemma, ik wil ze eigenlijk na de echo pas informeren maar ze zitten nu al tot mei/juni vol en ik ga waarschijnlijk rond (eind) juli weer aan het werk
Hebben jullie het al aan anderen verteld?
Ik twijfel ook qua verlof (4,5 Of 6 weken ervoor). In ons cao staat dat als je voor 6 weken gaat je er 2 extra bij krijgt vanuit de cao (dus 8) maar dan heb ik wel "maar" 10 weken er na (dochter geboren met 41+1) dus weet nog niet precies, iemand ervaring met doorwerken tot 36 weken (4 weken ervoor verlof). Ik werk trouwens in de schoonmaak +/- 15 uur in de week (veel lopen).
Sorry voor mijn lang bericht..
Groetjes