April 2021 uitgerekend

Ik had ze inderdaad ook altijd van H&M, maar die van vorige zwangerschap zijn afgedragen. Ik denk dat ik morgen ook alvast op zoek ga. Comfort boven alles hoor. Vorige zwangerschap droeg ik ook al een broek met 8,5 week omdat dat lekkerder zat ivm m'n darmen die verschoven. Zo lang je er eentje hebt met een (nep)gulp en zakken, ziet niemand het en heb ik minder last van een strakke broek. Verder draag ik veel lange losse jurken, lang leven de mode van dit moment. 

Ik ga vandaag ook maar even internet shoppen voor comfortabelere kleding. 

Zondagochtend hebben we een verjaardag van mn zwager en ik heb het idee dat ivm corona maatregelen dit in plukjes gedaan wordt en ons gezin alleen is op dat tijdstip. Als ik mij goed genoeg voel wil ik wel mee omdat ik met de gedachte speel om het wel aan hun al te vertellen. Hun jongste zit bij ons kindje op de opvang en misschien is het handig dat als ik mij te ziek voel om mn kind op te halen of ik heb rust nodig dat zij kunnen helpen. Weet het nog niet zeker hoor omdat we het aan derest pas na de eerste termijn echo willen vertellen, maar misschien gewoon praktisch. Zit even in dillema 

Goedemiddag dames,

ik heb een vraagje, voorheen hield ik nooit van zure snoepjes.
sinds gister vind ik de zure bommen van haribo zo ontzettend lekker maar het smaakt totaal niet zuur? Het smaakt gewoon zoet. Zijn er meerdere die zulke vreemde dingetjes mee maken? 

groetjes 

Haha ja in mijn vorige zwangerschap wilde ik elke avond appelmoes eten. Deze keer heb ik elke keer heel veel zin in slaatje en in van die melk/chocolade liga's. Die eet ik normaal echt noooiiiiitttt.
Ik heb gisteren al wel vast weer 3 zwangerschapsshirtjes besteld, want die had ik niet zoveel meer. En volgens mij zijn mijn broeken ook versleten, maar ik ga binnenkort nog even de kast uitzoeken. We zijn sowieso aan het opruimen geslagen, want er moet toch het een en ander veranderd worden in huis. Ook de zolder moesten we nog aanpassen verven behangen vloertje leggen etc, maar dat is nu bijna klaar. Dan kunnrn we project peuterkamer gaan bedenken. 
En hoe ik me voel? Nog steeds misselijk, maagzuur, regelmatig buikpijn, moe en soms prikkelbaar. Ben blij dat de familie het weet  ze springen soms even bij deze weken met ons zoontje even meenemen op de dagen dat ik s avonds ook alleen met hem ben, zodat ik even rust heb, maar ook met opruimen en schoonmaken etc.
Jasmijn ik snap je dilemma, maar ik ben dus blij dat mensen het weten en kunnen helpen. 
Ojaa kleine spruit is ingeschreven op het kdv en dat was maar goed ook. Gewoon de laatste plek voor augustus 2021 is nu gereserveerd voor ons.

Hallo,
Ben al wel een beetje aan het mee lezen maar nog niet helemaal bij qua al jullie berichten, haha.
Wij verwachten onverwacht onze tweede. Ik heb steeds lange cycli en pcos. Bij de eerste zat ik in het medisch traject en alhoewel ik toen op dat moment geen clomid slikte kreeg ik toch vroege echo's omdat de clomid nog in mijn lijf aanwezig zou kunnen zijn. Nu spontaan zwanger en alles loopt daardoor anders dan bij de eerste. Voelt dus wel gek en daardoor was ik nog niet aan het mee schrijven. 
De eerste echo is bij ons de 22ste en dan ben ik waarschijnlijk 11+3 (ze willen graag in eigen praktijk echo doen maar er is niet eerder plek door omstandigheden). Nog even afwachten dus..
Volgens de berekening 10 april uitgerekend (maar dus nog geen termijn echo gehad). Onze eerste is dan net 3 jaar.
Symptomen: hele dag misselijk, soms spugen, soms hoofdpijn, heel moe, smaak verandering, vergeetachtig, pijnlijke borsten , soms last van stemmingswisselingen..
We hebben het wel al familie (gezinnen zeg maar) verteld en ik ga het deze week op mijn werk vertellen, de rest na de echo (Ik heb dan vakantie dus vandaar dat ik mijn werk iets eerder inlicht)
Ik weet niet wie van jullie wat zei/vroeg maar even wat reacties op jullie berichten.
Ik draag nu thuis ook al steeds zwangerschapskleding of trainingsbroeken.
De fijnste broek die ik heb is van h&m. 
Qua bh draag ik sport bh, gebruik ik verlengstukjed en ik heb een mee groei bh (hunkemoller, even vragen en ze kunnen hem zo aan wijzen, bij mij gingen ze ook even maat meten maar dat was voor corona) volgens mij hebben ze deze alleen niet online maar weet het niet zeker.
Qua kraamzorg kan ik maar niet besluiten. De vorige keer kraamzorg was top, ook geweldige kraamhulp gehad. Het probleem is alleen dat ze in (financiele) problemen verkeren en het daar steeds vaker gebeurd dat ze 2 of meer gezinnen tegelijk doen waardoor je maar paar uur op een dag krijgt (soms ergens midden op de dag) en het ook vaak voorkomt dat je verschillende hebt (1 ochtend ander middag of dag 1 die, dag 2 die of paar dagen die, paar dagen volgende) daar zit ik dus niet echt op te wachten. Vooral als het je tweede (of meer) kindje is doen ze dat snel. Onze vk heeft lijstje met organisaties waar ze (goede) samenwerking mee hebben en daarvan spreken mij er 2 aan.
Opvang informeren is voor mij dilemma, ik wil ze eigenlijk na de echo pas informeren maar ze zitten nu al tot mei/juni vol en ik ga waarschijnlijk rond (eind) juli weer aan het werk
Hebben jullie het al aan anderen verteld?
Ik twijfel ook qua verlof (4,5 Of 6 weken ervoor). In ons cao staat dat als je voor 6 weken gaat je er 2 extra bij krijgt vanuit de cao (dus 8) maar dan heb ik wel "maar" 10 weken er na (dochter geboren met 41+1) dus weet nog niet precies, iemand ervaring met doorwerken tot 36 weken (4 weken ervoor verlof). Ik werk trouwens in de schoonmaak +/- 15 uur in de week (veel lopen).
Sorry voor mijn lang bericht..
Groetjes

Hoi! 
@Gebruiker: Ik eet niet echt andere dingen. Ik ruik wel echt alles van meters verderop. Dat is niet prettig. 
Wat goed dat je Kdv hebt geregeld jippie. Ik heb zelf echt nog geen idee hoe we dit gaan aanpakken, maar ik begrijp dat we snel een beslissing moeten maken. 
@pm: leuk dat je er bij bent gekomen en om je ervaringen te lezen. Ik heb nog geen ervaring met verlof. Maar lijkt mij wel fijn om zo lang mogelijk door te werken en dan langer verlof na de bevalling. Maar iedereen is natuurlijk anders en elke zwangerschap is anders. 

@Gebruiker10271353 mn smaak is wel anders, meer afgevlakt zou ik zeggen en ik heb ook vaak een vreemde/vieze smaak in mijn mond, kan mn vinger er niet op leggen wat dit precies is.
@Jippie ik heb het mijn zwager en schoonzus toch alvast verteld wegens praktische redenen, was reuze gespannen en een opluchting toen dat eruit was haha.
@PM dat verlengstukje heb ik ook maar een mee-groei bh kende ik nog niet. Tijdens mijn eerste verlof heb ik doorgewerkt tot 4 weken voor de uitgerekende bevalling omdat ik het een fijn idee vond om zolang mogelijk met mijn kindje na de bevalling nog vrij te zijn. Uiteindelijk had ik maar 3 dagen verlof omdat ze zich een stuk eerder meldde dan verwacht haha. Ditmaal wil ik hetzelfde doen en ik denk dat ik daarvoor nog twee weken vakantie opneem als ik die nog over heb.

Terug
Bovenaan