April 2021 uitgerekend

@Skippy- en @Jippie Ik had woensdagochtend een gembercapsule genomen en die middag kon ik zowaar wat in de tuin doen (voor mij al een grote stap om iets anders te kunnen doen dan te zitten of liggen). De volgende dag wou ik de proef op de som nemen om te kijken was het nou de gembercapsule of gaat het per toeval ineens wat beter dus toen niet genomen en eigenlijk ook die dag kon ik wat doen (wandelen). Dat ik nu ineens weer van die kleine simpele dingen kan doen daar ben ik al zooo blij mee en ik hoop heel erg dat het vanaf nu echt beter zal gaan en ik mij weer als mijzelf voel.
Nu ik dit typ zit ik lekker in een zwangerschaps-joggingbroek van de H&M en het zit heeeeerlijk haha

Hi, gefeliciteerd allemaal!
Ik ben maandag precies 11 weken (denk ik), dinsdag hebben we de termijnecho. Het begin was heel heftig, veel krampen en steken. Nu gaat het gelukkig stukken beter, alleen heel moe natuurlijk. 
Als ik al lees dat sommige de kraamzorg en opvang al geregeld hebben, raak ik wel lichtjes in paniek. Maar ik neem aan dat ik nog tijd genoeg heb, toch?
Ik heb het mijn vrienden en familie vrij snel verteld, gezien alle klachten die ik had. Je zag het ook al vrij snel, vond ik.
Afgelopen woensdag heb ik het op het werk gedeeld en volgende week, na de termijnecho willen we het ook met de rest van de wereld via Social media delen. 
Wat ik vooral erg leuk vind, is dat ik het volgende week ook met mijn kindjes kan delen in de klas, ik ben namelijk leerkracht in het basisonderwijs. Dit vind ik stiekem nog wel een van de leukste dingen, ik ben zo benieuwd naar de reacties.
Zo, ik ben weer uitverteld hihi.
Fijn weekend!

Wat verdrietig Patricia,  strekte.
Ik heb nog niets geregeld qua kraamzorg en opvang. Wacht de termijn echo af. Gisteren in de nieuwsbrief vd opvang van de oudste stond wel dat ze vol zitten, maar ga er even vanuit dat tegen die tijd dat deze baby er is er wel een plekje is. Wellicht die vd oudste want die schuift dan een groep op.... 
Nog 1.5 week tot aan de termijn echo. Ik begin ongeduldig te worden haha, wil het zo graag vertellen! Ben wel bang voor strengere corona maatrelegel, hopelijk mag de partner nog gewoon mee met die echo!

Super fijn Jasmijn!
Gebruiker wat leuk dat je ook in het basisonderwijs zit. Weet je al hoe je het gaat vertellen? Bij onze 1e heb ik het pas met 16 weken in de klas verteld, net voor de kerstvakantie. Toen heb ik er een soort escape room van gemaakt. Ze moesten allemaal puzzels oplossen waar dan bij elke puzzel een woord uitkwam. Uiteindelijk kwam er uit waar ze moesten zoeken. Elk groepje had een andere zoekplaats. Daar lagen dan letters en daar moesten ze een woord van puzzelen. Als ieder groepje klaar was moesten ze met al die woorden een zin maken en in een lange rij gaan staan. Daar stond hoera de juf krijgt een baby! Dit keer ben ik nog inspiratieloos...
Kraamzorg heb ik dus ook niet geregeld, maar vorige keer ook pas met 16 weken gedaan. Kdv wist ik dat het vol zat en ze met wachtlijsten werken, vandaar dat ik ingeschreven heb en het allerlaatste plekje heb voor augustus 2021. Ik verwacht het plekje dat ons zoontje vrij gaat maken, omdat hij dan naar een hogere groep gaat...  de leidsters weten het verder nog niet en worden ook nog niet ingelicht, alleen het hoofd van het kdv dus. 
Oja de prenatal mama mazzeldagen zijn deze week! Voor degene die voor t eerst zwanger zijn... soms hele goedkope deals.

Ik werd toch enigzins zenuwachtig omtrent de plekken op de opvang dat ik de eigenaresse een mailtje heb gestuurd. Er is plek vanaf juli gelukkig!! En ze houdt het nog stil.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je woont en hoe groot het aanbod is. Bij ons heb je gelukkig voorrang als je bestaande klant bent, dus dat scheelt!
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik blij dat mijn misselijkheid zo lichtjes is. Ik merk we echt dat ik eind van de dag weinig trek heb en ook vaak niet wil eten wat ik gekookt heb. Maar ja, toch maar wel proberen en dan gaat er vaak wel wat in. Overdag heb ik dit gelukkig niet.
Ik heb ook echt het idee dat je zodra je mij ziet kan zien dat ik zwanger ben. Dus zo langzaam aan brengen we iedereen die we zien op de hoogte. Alsof je lichaam denkt; ok, ik weet wat ik moet doen, daar gaan we. Scheelt ook dat ik natuurlijk na 10 maanden weer zwanger ben. Soms denk ik ook al dat ik de baby voel. Maar dit lijkt me bijna niet mogelijk, gezien het feit dat ik pas 9,5 week zwanger ben. 

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie vrijwillig kiezen voor de nipt test?
ik moet dat volgende week beslissen, ben wel benieuwd of jullie al een keuze gemaakt hebben?

en slikken jullie extra vitamine bij denk aan Daviatamon Mamma?

betreft de misselijkheid hier is het met pieken en dalen, maar de vermoeidheid slaat hier ook enorm toe!  Ben benieuwd hoe het met jullie gaat

Terug
Bovenaan