April 2021 uitgerekend

Gebruiker10277253
Kraamzorg heeft vaak het liefst dat je je aanmeld voor 16 weken. Zo kunnen je ruim op tijd inplannen. Qua kdv dachten wij ook 'op tijd' te zijn maar zitten ze al vol tot december 2021 (dan kan de baby een ochtend komen) en pas juli 2022 de hele dag... Ik zou me dus echt gaan oriënteren als ik jullie was. En dan woon ik ook nog eens in Twente, in het westen/midden van het land zal het nog sneller vol zitten. Oh; en we krijgen ook nog eens voorrang omdat onze dochter er al zit. Echt bizar. Lang leve de Corona baby's..

Hier gaat alles goed. Gisteren terug gekomen van vakantie en ik had een erg pijnlijke buik twee dagen. Dit ken ik niet van mijn vorige zwangerschap. Heb gisteren meteen gebeld naar de vk want zat me toch niet lekker. Kon vanmorgen terecht en alles wat goed gelukkig. Goed gegroeid en lekker bewegelijk. Aankomende dinsdag hebben we de termijnecho. Ik ben nu 10+3.

@gebruiker10277235 van harte gefeliciteerd hoe is je echo gister gegaan?
@gebruiker10267812 ik slik nu nog die davitamon zwanger met extra foliumzuur en vitamine D en als dat pakje op is dan weet ik nog niet of ik nog extra vitamines ga nemen, volgens mij moest ik wel tijdens de gehele zwangerschap die vitamine D extra slikken maar weet dat niet meer zeker. Zal dat wel bij het volgende gesprek vragen.
@force goed dat je gebeld heb, beter een keer teveel dan te weinig denk ik maar altijd en fijn dat het goed gaat met jullie kleintje!
De kraamzorg en opvang heb ik nog niet geregeld, ik denk dat we dat na de echo en de NIPT uitlsag doen. Met ons eerste kindje hebben we de NIPT ook gedaan omdat wij ons daar prettig bij voelen en ditmaal willen we dat weer doen. We hebben er voor gekozen om zonder nevenbevindingen te doen omdat wij vinden dat dat nog een grijs gebied is en ik vaak lees dat een negatieve uitslag vervelende vervolg onderzoeken en onrust veroorzaakt wat bijvoorbeeld achteraf blijkt dat het toch goed zit. Maar ook dat is denk ik voor iedereen anders waar je je prettig bij voelt
Ik vind het trouwens zo spannend worden nu de echo steeds dichterbij komt (volgende week dinsdag) 

Lieve reacties allemaal.
Ik heb gisteren de termijnecho gehad en ik was toch al ietsje verder dan we dachten. Ik dacht 11+1, maar het bleek 12+2 te zijn. De uitgerekende datum is 4 april en ik ben de dag ervoor jarig, hoe toevallig is dat.
Maakte me een beetje zorgen, ik ben ruim 1.5 kg kwijt geraakt in 4 weken, maar volgens de vk komt dit vanzelf weer goed. Laten we het hopen.
Ik heb het vorige week woensdag aan het team verteld, met 'zoenen' met muisjes erop en een kaart erin. Iedereen laten raden van wie de kaart was en toen verklapt.
Vandaag heb ik het aan groep 3 verteld. Eerst hebben we een klassikale woordzoeker gemaakt en hier kwam uit 'juf krijgt een baby'. Vervolgens de echo laten zien, met filmpje en foto. En toen een kinderwagen geknutseld, met roze en blauw. Hierbij mochten ze dan zelf raden wat ze denken dat het wordt. Blaadjes mee naar huis, zo zijn ouders ook meteen op de hoogte.
Was een leuk dagje.
Wij kiezen ook bewust wel voor de Nipt, zonder nevenbevindingen. Ik heb me vanmiddag laten testen.
Wat betreft opvang heb ik nog een paar weken, ik woon in Limburg dus dit zal reuze meevallen qua drukte denk ik zo.

Hallo,
Leuk om weer even te lezen hoe het met iedereen gehad. 
Mijn datum wordt 1 april.
Ik heb thuis een 'angelsound' en daarmee heb ik het hartje al kunnen horen. Zo leuk!
Ik heb tijdens de mazzeldagen een 2e triptrap stoel gekocht :) verder hebben we de grote dingen nog vd oudste.

Wij hebben maandag de termijnecho en dinsdag ben ik als het goed is precies 11 weken. Vriendin weet het al, maar die zei van de week.. Ik weet niet of het is omdat ik het weet, maar het lijkt alsof ik het al zie. Dat gevoel had ik dus ook al.. bij de 1e kon ik het echt veel langer verstoppen dus ben blij dat ik het bijna mag vertellen.
Leuk idee met de woordzoeker. Ik denk dat ik dat dit keer ook gewoon  ga doen met groep 8. Vorige keer was dat dus een klein onderdeel ervan, maar ik heb nu even wat minder energie om dat te doen. 
Ik slik nu alleen foliumzuur en dan vanaf 12 weken doe ik dat mama compleet van davitamon slikken. Was pas al bij Kruidvat 1+1 gratis dus die heb ik gelijk gekocht. 

Balen, de regels bij de verloskundige t.a.v. partner mee zijn weer wat teruggeschroefd. Seinen staan gelukkig nog op groen om mee te gaan naar de 2e echo, maar alle gesprekken (wij hebben daarna gesprek over de nipt e.d.) moeten alleen. 
Ik duim maar dat het zo blijft!! Nog anderhalve week wachten..
Bij jullie nog geen veranderingen hoop ik?

Terug
Bovenaan