April 2021 uitgerekend

Ik heb bij ons nog niets vernomen van aangescherpte maatregelen bij de vk. Maar heb doonderdag was de echo en in een week kan er veel gebeuren. Hoop dat partner nog mee mag, aansluitend intake bij dezelfde vk in de zelfde ruimte, dus ga er vanuit dat als ie toch al binnen is ook bij de intake wel mag blijven zitten. 

Fijn nieuws dat de eerste termijnecho’s in orde zijn. Volgende week weer een aantal dames, onder andere ikzelf.

Ook ik heb nog niets gehoord over aangescherpte regels en hoop ook dat dat nog even blijft zodat we volgende week samen naar de termijnecho mogen gaan.
Met de mazzeldagen gaan wij denk ik nog niets kopen, hebben over het algemeen ook niet zoveel nodig omdat we alles nog hebben van ons andere kindje. Misschien nog een trip trapp net als jou MargrietB en dan uiteindelijk nog een bedje. Veel kleertjes heb ik ook nog, meeste wel unisex.

Hier ook nog geen aangescherpte regels gehoord en ik hoop dat dat dus nog even zo blijft, maar ik ben bang dat het binnenkort wel zal veranderen. Ik heb ook de intake gelijk na de echo maandag dus ik verwacht ook dat mijn vriend dan niet ineens wel weg moet. 
Zelf ook niets gekocht met de mazzeldagen. Net een beetje te vroeg nog. Ik wil ook nog wel een tripptrap en een nieuw bedje. Voor degene van wie het 2e kindje komt en 2e kindje is straks nog geen 2. Wat doen jullie dan met het bedje?? Meegroeibed voor de oudste kopen? Of iets anders?

Goeie vraag @Jippie, ben ik ook benieuwd naar.
Zelfde vraag geld ook voor de commode. Verplaats je die naar de babykamer of koop je een tweede voor op de babykamer? Wij denken nu na over de optie om de commode naar de badkamer te verplaatsen of daar een omkleedplek te maken. Of om een Ikea ladekast te gebruiken als commode ipv een officiële commode kopen. Hoe denken jullie daarover?

Ik ben 6 weken voor de 2e verjaardag van de oudste uitgerekend. De kleine gaat eerst in een wiegje bij op de kamer. Die kleine kan wel een tijdje in het wiegje als de oudste de ledikant nog nodig heeft. Die gaat dan naar een andere kamer, dus moet wel een peuterbed en andere kleding kast aanschaffen. Ik ga geen nieuwe ledikant kopen en ook geen nieuwe commode. Heb verder ook nog niets gekocht, wacht daar nog een tijdje mee. Bij de eerste wisten we het geslacht niet dus veel neutrale kleding en accessoires die we weer kunnen gebruiken. Hoop dat we de tripptrap weer van opa en oma krijgen. En anders is die de komende 6 maanden vast nog wel ergens in de aanbieding.

Ik zit ook nog met het bedjes probleem ja. Onze oudste kon een half jaar in de wieg. Dus we kunnen het nog wat rekken tot de oudste 2 jaar is. Maar ik denk dat we het even aankijken wat dan het handigst is.
Een 2e commode doen we niet. 
En wat doen jullie met de kinderwagen? Een duo-wagen lijkt me zo onhandig.

Ons kindje zal al 3 zijn als de baby geboren zal worden dus wij zullen sowieso een peuterbed voor de oudste kopen zodat de ledikant naar de baby kan. 

Sinds ze ongeveer 2 was slaapt ze met een laag zijkantje zodat ze er zelf in en uit kan, dat vond ze erg spannend en een peuterbed is maar een slagje groter waardoor ik zou denken dat het voor onze dochter toen ze 2 was niet had uitgemaakt of het een ledikant met laag zijkantje was of een peuterbed met laag zijkantje was. Ze was er gewoon zo van onder de indruk haha

Ik ben dus bang met een lage zijkant dat hij er elke keer uitklimt en niet gaat slapen..... vandaar dat ik het niet zo goed weet. En bij ons komt hij net als bij junidochter 6 weken voor de 2e verjaardag. Wij hebben geen wiegje ons kindje sliep gelijk in een ledikant op zijn kamer.
Wij doen ook geen 2e commode. Ik koop nog een los aankleedkussen erbij en verschoon de oudste dan op de kamer van de jongste en als die op de kamer slaapt dan gebruik ik het losse aankleedkussen.
Op de kinderwagen doe ik een meerijdplankje. En tripptrap hoop ik idd ook weer van opa en oma te krijgen haha. Dus daarom nu ook inderdaad nog niet gekocht. Wilde ook eerst de termijnecho afwachten voordat ik wat koop.

Terug
Bovenaan